Iran Varzeshi

نگذارید محروممان کنند

-

هشدار باشگاه پرسپولیس به هواداران:

بهخاطــر اتفاقات رخ داده در جریان بازیهای خانگی فصل پیش پرســپولیس برابر السد و کاشیما، کنفدراسیون فوتبال آسیا این تیم را به یک بازی بدون تماشاگر تهدید کرده اســت. این کنفدراســی­ون در واقع یک جلســه محرومیت تعلیقی برای تماشــاگرا­ن پرسپولیس در نظر گرفته که با یک اشتباه یا رفتار خطرناک آنها، اعمال خواهد شد. همین محرومیت احتمالی است که پرسپولیسیه­ا را نگران کرده و باشگاه را به واکنش واداشــته است. آنقدر که با صدور یک اطالعیه، به هواداران هشدار داده که مراقب باشــند و اجازه ندهند محرومیت تعلیقی پرسپولیس که کمیته انضباطی کنفدراســی­ون فوتبال آســیا دو ســال اعتبار برایش تعیین کرده، گریبان این تیم را بگیرد.

اطالعیهای که البته مقدمهاش تقدیر از همین هواداران است: «حضور هواداران پرسپولیس در عرصههای گوناگون به ویژه در ورزشگاهها برای حمایت از سرخپوشان و افزایش انرژی و انگیزه آنها، همواره برگ برندهای برای پرطرفدارتر­ین تیم آســیا و ایران بوده اســت. از این رو حفظ این عامل برتری در سرلوحه امور باشگاه قرار دارد و بر آن تاکید میشــود. باشگاه بر همین اساس، بر رعایت ضوابط مورد تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید دارد و از هواداران تقاضا میکند حساســیت الزم را بر روی اجرای این موارد از سوی خود و دیگر تماشــاگرا­ن داشته باشند و در ترویج و تبلیغ آن در محافل هواداری بکوشــند. باشگاه پرسپولیس ضمن سپاس مجدد، با احترام از تماشاگران عزیز میخواهد در کنار نمایش ارزشــمند حضور در ورزشگاه آزادی و شور و انرژی مضاعفی که ایجاد میکنند، توصیهها و خواستههای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ایجاد نظم و انضباط، امنیــت و احترام به حریف و عوامل برگزاری مسابقات را سرلوحه کار خود قرار دهند. ضمن آنکه این موارد همواره مورد تاکید خانواده بزرگ پرسپولیس بوده است.»

ادامه این اطالعیه هم هشداری است که باشگاه اینگونه مطرحش کرده: «پرتاب هر گونه اشــیا، انفجار مواد محترقه، اســتفاده از هرگونه مــواد آتشزا و دودزا به هر نحو، اســتفاده از عوامل مزاحم در برگزاری مسابقه چون نور لیزر، ورود به بخشهای غیرمجاز، به ویژه محیط برگزاری مســابقه، توهین به عوامل برگزاری مسابقه یا تیم حریف، بینظمی روی ســکوها، بهکار بردن شــعارهای نامتناســب با محیط ورزش، بهکارگیری الفاظی که از آنها شــائبه توهین، قومگرایی یا نژادپرستی ایجاد میشود، ایجاد اختالل در جریان برگزاری بازی به هر نحو، تهدید، استفاده از نمادها، پرچمها یا پارچهنوشــ­تههایی که این موارد در آنها لحاظ نشــده باشد، همگی از موارد آسیب زننده به پرســپولیس خواهند بود که پرهیز از آنها به شدت مورد تاکید کنفدراسیون فوتبــال آســیا قــرار دارد و به تیمهای حاضر اعالم شــده اســت در مواجهه با آن، برخوردهای جدی انضباطی صورت میگیرد.»

باشگاه ســپس ســختی راه پیشروی پرســپولیس تا فینال لیگ قهرمانان را یادآوری کرده: «هواداران عزیز پرســپولیس توجه داشــته باشند، در لیگ قهرمانان آســیا، رقابت ســنگینی با حریفان خود داریم. حریفانی که در اکثر موارد از امکانات سخت افزاری بیشتری سود میبرند و پرسپولیس برای جبران فاصله و پیشی گرفتن از ایشــان در کنار تالشهای مدیریت، درایــت کادر فنی و غیرت و قابلیتهای فنی بازیکنــان روی حمایت هواداران حســاب میکند. این حضور در مقاطعی حســاس میتواند سرنوشــت بازیها را تغییر دهد و باید بســیار مراقب باشــیم پرسپولیس و هواداران از یکدیگر محروم نشوند.»

مورد بعدی، حضور بیش از ظرفیت تماشــاگرا­ن اســت که پرسپولیس فصل پیش بهخاطرش جریمه شد و حاال باشگاه آن را هم تذکر میدهد: «از موارد مورد تاکید کنفدراسیون فوتبال ورود تماشاگر طبق ظرفیت تعیین شده است. راهروها، راه پلهها و در کل مســیرهای عبور باید خالی از تماشــاگرا­ن باشد. بر این اساس میخواهیــم با توجه به وجود امکان پیشفروش بلیــت، با اعالم تکمیل ظرفیت، عزیزانی که موفق به خریداری بلیت نمیشــوند به هیچ وجه به ســوی ورزشگاه حرکت نکنند که این مساله نه تنها حمایت از سرخپوشان نخواهد بود بلکه با ایجاد مشکالت بعدی به پرسپولیس لطمه میزند. تماشاگران پرسپولیس همچنین توجه داشته باشند که شاید بعضیها بخواهند شرایطی را فراهم آورند که با نقض موارد یاد شــده از روی عمد یا تحت تاثیر احساسات، موجبات محرومیت پرسپولیس از حضور تماشــاگرا­ن در بازیهای بعدی را فراهم آورد. پس ضروری است با رعایت موازین قانونی و پرهیز از درگیری، در همکاری با عوامل برگزاری مسابقه و نیروی انتظامی، از وقوع آن جلوگیری شود.»

نه حاشیهای دارد و نه اعتراضی به نیمکت نشینی. اینچنین هم در تمرینات خوشحال اســت و روحیه میدهد به بقیه بازیکنان.

 ??  ?? بودیمیرکهد­رآخرینبازی­پرسپولیسدر­لیگفوتبالخ­وبیازخودبه­نمایشگذاشت­ه بود، با انگیزه تمرین میکند و نمیخواهد اعتمادی که جلب کرده را از دست بدهد.
بودیمیرکهد­رآخرینبازی­پرسپولیسدر­لیگفوتبالخ­وبیازخودبه­نمایشگذاشت­ه بود، با انگیزه تمرین میکند و نمیخواهد اعتمادی که جلب کرده را از دست بدهد.
 ??  ?? ســیدجالل تحت هیــچ شــرایطی نمیگــذارد تــوپ از او عبــور کند، حتــی در تمرینــات و بــا کشــیدن پایــش تا جایــی که ممکن اســت.
ســیدجالل تحت هیــچ شــرایطی نمیگــذارد تــوپ از او عبــور کند، حتــی در تمرینــات و بــا کشــیدن پایــش تا جایــی که ممکن اســت.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran