Iran Varzeshi

برانکو: نمیتوانم میزان انتظارات از پرسپولیس را تغییر بدهم

شک ندارم بازی سختی مقابل پاختاکور داریم

-

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمــش مقابل پاختاکور ازبکســتان خطاب به خبرنگاران گفت: «مشــخص اســت همه بــه چیزهای خوب عادت کردیــم و به همین خاطر تعداد خبرنگاران امروز زیاد نیســت اما من خیلی هیجانزده هســتم به خاطر نخستین بازی در لیگ قهرمانان آسیا.»

وی ادامه داد: «برای همه ما افتخار اســت کــه در لیگ قهرمانان شــرکت میکنیــم. همیشــه گفتهام کــه این مســابقات بزرگترین و مهمترین اتفاق فوتبالی در سطح آسیا است.

دلمان میخواهد برای هوادارانما­ن بازیهای بزرگ و زیبــا انجام دهیم تا آنهــا لذت ببرند. همــه در گروه ما تیم پاختاکور را یک تیم از قبل حذف شده معرفی میکنند اما میخواهم گوشــزد کنــم که من به دبی رفتــم و بازی این تیم مقابل النصر را از نزدیک دیدم.

پاختاکور تیمی اســت که هشت ملیپوش دارد و با ســه بازیکنی که از تیم نسفقارشــی گرفته خود را تقویت کرده است. یک مربی گرجستانی آورده که تجربیات بســیار غنــی بینالمللی از زمان بازیگــری و زمان مربیگری در لیــگ قهرمانان اروپا و لیگ ترکیه دارد. همچنین یک مکتــب خوب ترکیبی از فوتبال هلند و روســیه را تشکیل داده اســت. پاختاکور تیمی است که خوب ســازمانده­ی شده و شــک ندارم بازی بســیار سختی خواهیم داشــت. از این موضوع آگاهیم و خود را به خوبی برای این مسابقه آماده میکنیم.»

ســرمربی پرســپولیس گفت: «ما تنها تیم آســیایی هســتیم که دو سال پیاپی بــه نیمهنهایی لیــگ قهرمانان آســیا راه پیدا کرده و به بــازی نهایی هم رســیدهایم. االن هم آمادگی این را داریم تا بار برنــده بودن در این بازی و بازیهای آینده را به دوش بکشــیم. به تیم خودم اعتماد دارم و دلم میخواهد رونــد بردهایمــا­ن را ادامــه و اراده و شوقمان را نشان دهیم.»

برانکــو دربــاره کمبودهایــ­ش در ایــن بازی گفت: «همانطــور که اطالع دارید مشکالتی داریم. سه بازیکنمان، ماهینــی، انصــاری و ربیعخــواه مدت زیادی است که خارج از ترکیب هستند. شــایان مصلح هم بعد از بــازی با نفت مسجدســلیم­ان به مصدومان ما اضافه شده اما چیزی که باعث خوشحالی من اســت نمایش خوبمان مقابل صنعت نفــت آبادان بود که این خوشــبینی را در مورد بازی فردا به من میدهد. خبر خوش این اســت که کامیابینیا به تیم برگشــته و سهم همیشــگی خود را از بازی خواهد داشت.»

برانکو در مورد شیوه بازی تیمهای ازبکستانی که بیشــتر بازی فیزیکی را انجام میدهند گفــت: «بله این تیمها نســبت به تیمهــای عربی بــه لحاظ فیزیکــی قویتر و از نظــر تکنیکی هم خیلی خوب هســتند. ایــن تیم مقابل النصر هم از نظر آماری بسیار باالتر بود اما به هر حال ما بایــد با همه حریفان بازی کنیــم. میدانیم این بخش خوب کیفیت این تیم است اما ما هم کیفیت، دانش و قدرت داریــم. از طرفی مقابل هوادارانمـ­ـان بازی میکنیم و امیدوارم فردا حضور پر رنگی داشته باشند.»

وی در پاســخ به این پرســش که تقویم فشرده مسابقات لیگ برتر تا چه اندازه میتواند روی عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آســیا تأثیرگذار باشد گفت: «قطعا این یک مشــکل اســت. خوشبختانه ما توانستیم کادر بازیکنان را تکمیل کنیم و تعــداد کافی بازیکن بــرای بازیهای پیــش رو داریم. چند بــار تکرار کــردم، ما پنــج روز قبل از بازی رفت فینــال لیگ قهرمانان مقابل کاشــیما، در تهران مقابل ســایپا بازی کردیم که خیلی سخت بود. طبیعی بود آن بازی بــه تعویق بیفتد چون ما فقط 10 ساعت در پرواز بودیم.

ضمن اینکه بچهها به لحاظ اختالف ســاعت هم باید با کشــور ژاپن تطبیق پیدا میکردنــد اما ما نمیخواســت­یم برنامه مســابقات داخلی را به هم بزنیم. همانطور که میدانید مجبور شــدیم با پیکان بدون ملیپوشانما­ن بازی کنیم. مقابل ســپیدرود هم در جــام حذفی خودم پذیرفتم بدون ملیپوشــان بازی کنم و تا جایی کــه میتوانیم به برنامه لیگ احترام بگذاریم. االن هم میدانیم ســه روز بعد از این بازی باید با نساجی بــازی کنیم امــا بازیکنانم بــرای همه چیز آمادگی دارند و همیشــه هم تکرار کــردهام در تمام مســابقات اهداف ما حداکثری است.»

سرمربی پرســپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرسپولیس فصل گذشته طلســم صعود نمایندگان ایران بــه فینال لیــگ قهرمانان را شکســت و امســال از این تیم توقع قهرمانی در این مســابقات میرود، آیا در داخل تیم پرسپولیس هم همین تفکر وجود دارد؟ گفت: «بله ما میدانیم انتظارات روز به روز بیشــتر میشود و من نمیتوانم این را تغییر بدهم. تنها تیمی هستیم که در دو ســال اخیر به نیمهنهایی و یک سال هــم به فینال رســیدهایم. در حالی که سال قبل الهالل بهعنوان فینالیست در لیگ قهرمانان موفق نبود. این در حالی است که این تیم بودجه نامحدودی دارد و بازیکنان ۵1 میلیون یورویی خریدند. با این حال بدانید که ما گروه ســختی داریم. پاختاکور یک تیم بســیار جدی اســت اما همانطور که گفتم آماده بازی تحت فشار هستیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran