Iran Varzeshi

سهمیه 2+2 ایران تغییر نمیکند

برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا

-

شــاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراســی­ون فوتبال آسیا درباره رویکرد ایافسی نسبت به مسابقات باشگاهی در قاره آسیا گفت: «برای ایافســی مســابقات باشگاهی بخصوص لیگ قهرمانان یک منبع درآمد است. البته آموزش و توسعه و برگزاری مسابقات هم مدنظر قرار دارد.»

وی افــزود: «یکــی از اهداف برگزاری مسابقات، درآمدزایی است. لیگ قهرمانــان منبع درآمد اصلی ایافسی است. طبیعت ًا این مسابقات باید به شــکلی برگزار شود که نظر اسپانســره­ا حتیالمقدور تأمین شود.»

عضــو ایرانی کنفدراســی­ون فوتبال آسیا ادامه داد: «در کنار این مباحث توسعه هم هست. ایافسی مرتب مقررات را به روز میکند. یکی از مباحثی که رسانهها در ایران خیلی به آن هیجان میدهند و القا میکنند که اهمیت دارد، بحث سهمیههای کشورها است.»

رحمانی تاکید کرد: «تقســیم سهمیهها برای ســال ۹۱۰۲ و ۰۲۰۲ صــورت گرفتــه اســت. در واقع سهمیههای سال دیگر همان چیزی که اســت که امســال به کشورها رسیده است. در واقع سهمیه ایران ۲+۲ میماند. بعد از سال ۰۲۰۲ هم طبق جدول امتیــازات و ردهبندی بررســی میکنند تا متناسب با آن سیستم تصمیمگیری شود.»

وی ادامــه داد: «دنیای فوتبال مرتب دستخوش تغییر است. جام جهانی و جام باشــگاهها­ی جهان ممکن اســت تغییر کند. یوفا هم قصد دارد مســابقات باشــگاهی را تغییــر بدهد. ایــن مباحث در کنفدراســی­ونهای مختلف مطرح اســت و درباره آینده فکر میشود. شاید در آینده تغییراتی ایجاد شود.»

به این ترتیب فوتبال ایران سال آینده هم دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه غیر مســتقیم برای حضور در لیــگ قهرمانان آســیا خواهد داشت. قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی مســتقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میشوند و تیمهای دوم و سوم لیگ هم راهی مرحله مقدماتی و ســپس پلیآف میشوند.

امسال پرسپولیس و استقالل به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان شــرکت کردند و ذوبآهن و سایپا هم جواز حضور در مرحله مقدماتی و پلیآف لیگ قهرمانان را به دست آوردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran