Iran Varzeshi

جهانبخش: برای گلزنی چند سانتیمتر کم آوردم

-

علیرضــا جهانبخش رفته رفته در برایتون جا میافتد و در ترکیب این تیم خودی نشــان میدهد. او اما هنوز پایش به گلزنی باز نشده و در بازی با هادرسفیلد هم بدشانس بود که شــوتش به تیرک دروازه برخورد کرد. جهانبخش که برای تماشای بازی آلکمار مقابل فورتاناسیت­ارد به هلند رفته بود، درباره آخرین شرایط خود در برایتون و همچنین باشگاه آلکمار صحبت میکند.

خیلی بدشــانس بودی که فرصت شوت ســرکش و زیبای تو مقابل هادرسفیلد تبدیل به گل نشد.

این بدشانســیه­ا در فوتبال هســت. اگر ضربهام چند سانتیمتر پایینتر بود تبدیل به گل میشد ولی این اتفاق رخ نداد. خودم واقعا فکر کردم توپم گل میشود. حتی کمی زیر طاق خورد. ولی این چیزها در فوتبال طبیعی است. گاهی توپهایت گل میشوند و گاهی هم نه.

تو از این شوتها در فوتبال هلند زیاد میزدی اما آنجا خوششانستر بودی.

فوتبال هلند و انگلیس تفاوت زیادی دارند. طبیعتا در آنجا من آزادتر بودم. از سویی دیگر میدانید که بهترینهای فوتبال جهان در انگلیس جمع هستند. بازیها فیزیکی است و مدافعان بســیار قدرتمند هستند. من تالش کردم تا از نظر فیزیکی قویتر شوم و بتوانم خودم را با شرایط جدید وفق بدهم.

یعنی همچنان به زمان بیشتری نیاز داری؟

بله. خدا را شــکر فعال همه چیز خوب پیش رفته ولی به زمان بیشــتری نیاز دارم.

چه زمانی نخستین گل خودت را برای برایتون میزنی؟

قطعا دوست دارم پایم به گلزنی باز شود. بدشانسی بود که در بازی قبلی گل نزدم. خودم میدانم که اینجا توقعات از من باالســت. به هر حال فصل گذشته آقای گل لیگ هلند شدم اما اینجا هم تالشم را میکنم. مصدومیتی داشتم که خیلی من را عقب انداخت. االن در تالش هســتم و میخواهم در بهترین فرمم باشم. انشاءا... کــه در بازیهای بعدی بتوانــم هم گل بزنم و هم بازیهای خوبــی انجام بدهم. از مردم ایران هم تشکر میکنم، چون میدانم که برای موفقیت من کلی دعا میکنند. امیدوارم که بتوانم نماینده خوبی برای ایران باشم.

تو در فصل نخست حضور در آلکمار هم زیاد گل نزدی. انگار قرار است این راه را در برایتون همه ادامه بدهی.

(میخندد ) همانطور که گفتم فوتبال در انگلیس در ســطح باالتری صورت میگیرد و انتظارات هم بسیار باال است. شرایط اینجا با شرایط حضورم در هلند فرق میکند. لیگ برتر با اختالف، بهترین لیگ در جهان است و موفقیت در این لیگ اصال آسان نیست. البته در فصل اول حضورم در آلکمار این موضوع را به یاد میآورم که زیاد گل نمیزدم و خیلی هم خوب بازی نمیکــردم. در حال حاضر ایــن را میدانم که قطعاً فصل آینده بهتر خواهم شــد، چون به شرایط عادت خواهم کرد. به خاطر مصدومیت چند هفته ســخت پیش رو داشــتم. در حال حاضر شرایطم خوب است و امیدوارم هر چه ســریعتر نخســتین گلم را برای برایتون به ثمر برسانم.

هدف شخصیات در برایتون چیست؟

هدفم این اســت که در این تیم خوب بازی کنم. دوســت دارم خیلی زود نخستین گلم را به ثمر برسانم تا بتوانم اعتماد به نفس پیدا کنم. وقتی موفق شــوم میتوانم بهتر و بهتر ظاهر شوم. در این شرایط پیشرفتم بیشتر خواهد شد، همه چیز به اعتماد به نفس بستگی دارد. فصل گذشته در آلکمار موفق بودم چون آنجا خانه من بود و با هواداران ارتباط نزدیکی داشتم. امیدوارم این شرایط را در برایتون هم داشته باشم.

چه شــد که بالفاصله بعد از پایان بازی برایتون به هلند رفتی و دیدار آلکمار مقابل فورتاناسیت­ارد را از نزدیک دیدی؟

آلکمــار مثل خانه من میماند. در فصل اولی که در این تیم حضور داشــتم چنین احساسی را نداشتم ولی وقتی زمان سپری شد بیش از پیش عالقهام به آلکمار افزایش پیدا کرد. من آینده این تیم را روشــن میبینم و معتقد هســتم که آلکمار برای پیشرفت به بازیکنان بزرگتری نیاز دارد. من از نحوه برخورد باشگاه با بازیکنان جدید خیلی رضایت دارم. تمام این دالیل باعث شــده است که برای من آلکمار یک باشــگاه ویژه باشــد. من بهعنوان یک بازیکن روزی به اینجا آمدم و امروز نیز هوادار این تیم هستم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran