Iran Varzeshi

مالک موقت سپیدرود با یک کریمی دیگر برگشت

آخرین و عجیبترین تصمیمات در رشت

-

در ابتــدای فصــل ناکامیهــا­ی ســپیدرود رشــت و اختالفاتی که بین ســرمربی وقــت یعنی خــداداد عزیزی و هــواداران پیش آمده بود، باعث شــد اوضــاع تیم وخیمتر از هر زمانی شــود. شــرایط تیم آنقدر آشــفته بود که علی کریمــی تصمیــم گرفت به ســپیدرود رشــت برگردد تــا تیم را بــه اصطالح نجات دهد. کریمی هم بهعنوان مالک و هم سرمربی در ســپیدرود رشت حضور پیدا کــرد اما ســپیدرود همچنان جزو گزینههای ســقوط باقی ماند. این مساله و البته اختالفات درون تیمی باعث شــد علی کریمی از مالکیت و ســرمربیگر­ی سپیدرود انصراف دهد. کریمی، سپیدرود را بــه اداره کل ورزش و جوانان اســتان گیالن تحویل داد.

بعــد از ایــن اتفاق طولی نکشــید که خبر رســید کیومــرث بیات مالکیت سپیدرود را به دســت آورد. بیات فصل قبــل هم مالکیت ســپیدرود رشــت را به عهده داشــت اما وجود مشــکالت و بدهیها باعث شــد کنار بکشــد و تیم را واگــذار کنــد. این رفــت و آمدها در ســپیدرود، مدتهاست که زیاد شده اما کمتر کسی تصور میکرد بیات برگردد. به هر حال در این مقطع اداره کل ورزش و جوانان اســتان گیالن، تصمیم گرفت مالکیت ســپیدرود را به کیومرث بیات برگرداند. در ابتدا خبر رسید بیات مالک قطعی ســپیدرود خواهد بــود اما طولی نکشید که این مســاله تکذیب شد و از موقت بودن آن صحبت شــد. او رییس هیات شــطرنج گیالن اســت و موقعیت اقتصادی ویژهای نــدارد که تصور کنیم میتواند به شکل حرفهای تیمداری کند.

ابوالفضــل صادقــی معــاون اداره ورزش و جوانــان گیــالن در رابطــه با این مســاله میگوید: «مالکیت باشــگاه به صــورت موقت به آقای بیات ســپرده شده تا باشــگاه و تیم بالتکلیف نباشند و هزینههای جاری تیم پرداخت شــود. برای مالکیت باشگاه با ۲-۳ گروه صحبت کردهایم و بایــد ببینیم در نهایت نتیجه مذاکرات چه خواهد شــد. سهشنبه قرار است یک گروه که در کار فوالد هستند و اوضاع مالی مناسبی دارند به رشت بیایند تا در خصوص مالکیت باشــگاه سپیدرود صحبتهای بیشتری انجام دهیم. باشگاه ســپیدرود شــاید کمبدهیترین باشگاه حال حاضر لیگ برتر باشــد، بدهیهای این باشــگاه کمتر از ۴ میلیارد اســت و بازیکنــان همگی در حــدود ۰۶ درصد پولشان را دریافت کردند. به همین خاطر این باشگاه خواهان زیادی دارد و خیلیها برای بحث مالکیت آن مشتاق هستند.»

با وجود اینکه موقت بودن مالکیت کیومرث بیات رســما اعالم شد اما مالک جدید خیلی زود دســت به کار شــد تا ســرمربی جدید تیم را انتخاب کند: «تا انتخاب مالــک قطعی، من در باشــگاه هســتم و تیم را اداره میکنم. امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را کســب کنیم. به زودی سرمربی سپیدرود معلوم میشود. یک دقیقــه این روزها برای ســپیدرود غنیمت اســت و مــن نمیگــذارم این فرصتها از دست برود.»

بیات با وجــود اینکه هنوز یک روز هــم از حضورش در ســپیدرود رشــت نگذشــته، ظاهــرا قبل از آمــدن همه فکرهایــش را هــم در مورد ســرمربی بعدی انجام داده. گفته میشــود مالک موقت و جدید باشــگاه سپیدرود رشت، با فیــروز کریمی وارد مذاکره شــده تا هدایت تیم را به این ســرمربی باتجربه بســپارد. با توجه به اینکه کریمی نشان داده در نجــات دادن تیمهــای در خطر سقوط تبحر خاصی دارد، ظاهرا به زودی هدایت ســپیدرود را به عهده میگیرد تا زودتر کار را برای ماندن تیم در لیگ برتر انجــام دهد. فیروز کریمی قبال در ملوان و داماش هم حضور داشت و با هواداران تیمهای گیالنی ارتباط و آشــنایی دارد. حاال باید دیــد بیات بــا کریمی جدید میتواند سپیدرود را نجات دهد یا نه.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran