Iran Varzeshi

چند تماشاگر به استقبال پرسپولیس میآیند؟

-

در بازیهای خانگی اخیر پرســپولیس در لیگ برتر چیزی حــدود 20 تا 30 هزار نفر در ورزشــگاه آزادی حضور یافتهاند که این آمار به هیــچ وجه با تعداد هواداران این تیم متناســب نیست. در واقع چنانچه مسائلی مثل سردی هوا، ترافیک، گرانی و مشکالت روزهای آخر سال را در نظر بگیریم، موفقیتهای پرســپولیس طی دو سال گذشــته به عالوه اینکه این تیم در هر دو جام داخلی مدعی قهرمانی اســت، میتواند تماشــاگرا­ن زیادی را به ورزشگاه بکشاند که در هفتههای گذشته چنین نشده.

گرانــی بلیت هم نکتهای اســت که باعث شده استقبال از بازیها چندان چشمگیر نباشد و به همین خاطر باشــگاه پرســپولیس با توجه به در اختیار داشــتن بلیتفروشی در بازیهای خانگی لیگ قهرمانان، اقــدام به کاهش قیمت بلیت طبقه دوم ورزشگاه کرده تا شاید با بلیت 5 هزار تومانی، تماشاگران بیشتری برای تماشای بازی پرسپولیس و پاختاکور به میدان بروند.

آمــار تماشــاگرا­ن بازیهــای خانگــی پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل پیش جالب است: هفته اول: پرســپولیس 3 - نسفقارشــی صفر، تماشاگر: 25830 نفر هفته ســوم: پرســپولیس یــک - الوصل صفر، تماشاگر: 33170 نفر هفتــه ســوم: پرســپولیس یک - الســد صفر، تماشاگر: 32170 نفر یکهشــتم نهایی: پرسپولیس 2 - الجزیره یک، تماشاگر: 80000 نفر یکچهارم نهایی: پرســپولیس 3 - الدحیل یک، تماشاگر: 71312 نفر نیمهنهایــ­ی: پرســپولیس یــک - الســد یک، تماشاگر: 81350 نفر فینال: پرسپولیس صفر- کاشیما صفر، تماشاگر: 100000 نفر

این آمار نشان میدهد که در بازیهای خانگی مرحله گروهی فصل گذشته، به طور متوسط 30390 نفر دیدارهای پرسپولیس را از نزدیــک دیدهاند امــا با توجه به جمع تماشاگران 7 مســابقه خانگی این تیم در لیگ قهرمانان 2018 که عدد 423832 نفر را پیشرویمان قرار میدهد، این میانگین به ۶0547 نفر میرسد.

حــاال و با ارزان کردن بلیتهای طبقه دوم ورزشــگاه آزادی در بازیهای خانگی مرحله گروهی انتظار میرود تماشــاگرا­ن بیشتری نســبت به 30 هزار نفر بازیهای فصل قبل به ورزشــگاه بیایند. هر چند در فصــل جاری با توجه به همگروه شــدن با االهلی و برگزاری بازی در کشور ثالث یکی از میزبانیهای پرســپولیس از بین خواهد رفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran