Iran Varzeshi

قیمت جدید بیرانوند: 55 میلیارد تومان

ارزش دروازهبان پرسپولیس دو برابر شد

-

ماجــرای علیرضــا بیرانونــد در ســالهای اخیر را مرور میکنیم تا به نکته جالبی برسیم. دروازهبانی که بعد از تحمل انواع و اقسام مشکالت، هرگز فوتبال را رها نکــرد تا به تیمهای پایه نفتتهران برســد و آنجا خودی نشان بدهــد. بیرانوند بارها عنــوان کرده که در کنار فوتبال، حضــور در کارواش و رستوران را بهعنوان یک کارگر معمولی تجربه کــرده و هیچگاه پشــیمان هم نشده است.

بیرانوند در جوانــان نفتتهران به قدری درخشــید که در 17 سالگی به تیم اصلی رســید. او در زمان مربیگری حسین فرکی در نفت حضور داشت اما نخستین بازیهای خود را زمانی انجام داد که منصــور ابراهیمزاد­ه هدایت این تیم را بر عهده گرفت. بعدها و در زمان مربیگری گلمحمدی و منصوریان نیز بیرانونــد به یکــی از بازیکنان کلیدی نفتتهران تبدیل شد و حتی به پیراهن تیم ملی هم رسید.

بیرانوند در آســتانه جــام جهانی 2014 به اردوی تیم ملی دعوت شــد اما بــه برزیل نرفت و بــا نظر کارلوس کیروش سرنوشــتی جز خط خوردن را تجربــه نکــرد. او ســال 2015 به دروازه تیــم ملی رســید و تا امروز هم آن را حفظ کرده اســت. دروازهبانی که روزهای تلخ و شیرین بسیاری را سپری کرده کــه مهمترین آن مهــار پنالتی کریس رونالــدو در جام جهانی 2018 است.

قیمت علیرضا بیرانوند در تیمهای پایه نفت تهران، حــدود ‪3 2،‬ میلیون تومان بود. قــراردادی که هر چه زمان از روی آن گذشــت افزایش یافت و به میلیــارد رســید و در روزهایی رکورد نقــل و انتقــاالت در فوتبــال ایران را هــم شکســت. بیرانوند ۶2 ســاله که عضــو تیم ملی فوتبال ایران و باشــگاه پرسپولیس است، در هفتهها و ماههای اخیر عملکرد فوقالعــاد­های به نمایش گذاشــته و به همین دلیل ارزش او در سایت ترانسفرمار­کت نیز بیشتر از قبل شده است.

ایــن ســایت کــه مخصــوص ارزشگــذار­ی بازیکنان اســت، قیمت جدیــد بیرانوند را ســه میلیون و 500 هزار یورو اعالم کــرد که با قیمت روز یورو حدود 55 میلیارد تومان میشود. بیرانونــد حدود 40 روز قبل ارزش یک میلیون و 800 هزار یورویی داشت که حاال تقریبا دو برابر شده است. دلیل این افزایش ارزش هم بازیهای درخشانی است که بیرانوند در جام ملتهای آسیا انجــام داد. او پس از درخشــش مقابل عمان و مهار پنالتــی احمد کانو مورد تحســین کارشناســا­ن قرار گرفت اما در ادامه نتوانســت نقشی تعیینکننده مقابل ژاپن بــه نمایش بگذارد و همراه تیم ملــی ایران به فینال جام ملتهای آسیا صعود کند.

علیرضــا بیرانوند درحــال حاضر گرانترین بازیکن باشگاه پرسپولیس در سایت ترانسفرمار­کت محسوب میشود. هر چند او تا سال 2021 با پرسپولیس قرارداد دارد اما بــه احتمال فراوان در پایان فصل از جمع سرخپوشــان جدا و لژیونر خواهد شــد. بیرانوند فعال تمرکز خــود را روی موفقیت پرســپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گذاشته و حرفی هم درباره جدایی نزده است.

بعــد از بیرانوند که از نظر ســایت ترانســفرم­ارکت گرانتریــن بازیکــن پرسپولیس محســوب میشود، کمال کامیابینیا، علی علیپور و مهدی ترابی با قیمتی در حدود یــک میلیون یورو در رده دوم بــا ارزشتریــن بازیکنان پرسپولیس قرار گرفتهاند.

علیرضا بیرانوند درحال حاضر گرانترین بازیکن باشگاه پرسپولیس در سایت ترانسفرمار­کت محسوب میشود. هر چند او تا سال ۱۲۰۲ با پرسپولیس قرارداد دارد اما به احتمال فراوان در پایان فصل از جمع سرخپوشان جدا و لژیونر خواهد شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran