Iran Varzeshi

خوشبهحاللی­کنز:تولداشکاند­رتبریز

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

اشــکان دژاگه ستاره این روزهای تراکتورساز­ی اســت. بازیکنی که هم گل میزند و هم موثر بازی میکند. او در تبریز دوباره متولد شده و خوش به حال لیکنز که چنین بازیکن آمادهای در اختیار دارد. اشــکان در 5 بازی اخیر خود برای تراکتورساز­ی، 3 گل زده و نقش موثری در کسب نتایج درخشان این تیم داشته. حاال لیکنز و مدیران باشگاه امیدوارند با حضور چنین ستاره آمادهای بتوانند یکی از مدعیان قهرمانی باشــند و در نهایت جام را برای نخستین بار بهدســت بیاورند. وقوع چنین اتفاقی به هیچوجه دور از دسترس تراکتورساز­ی نخواهد بود.

اشــکان دژاگه به همــان بازیکنی تبدیــل شــده که همــه انتظــارش را میکشــیدند. نه به خاطر گلهایی که میزنــد بلکــه تأثیری کــه روی بازی تراکتورســ­ازی و البته نتایــج این تیم میگــذارد. اشــکان در نیمفصل دوم، بازیکن متفاوتی شــده و در 32 سالگی خبــر از روزهای اوج جوانــی میدهد. همان زمانی که در آلمان کشــف شد و بوندسلیگا را فتح کرد.

فوتبال اشــکان دژاگه را میتوان به دورههای کامال متفاوتی تقسیم کرد. از کشف اســتعدادش در هرتا تا قهرمانی شگفتانگیز بوندسلیگا در وولفسبورگ. از اوج گرفتــن در فوالم تا ســقوط در ترکیب العربی قطر و از بازگشــت ناکام بــه بوندسلیگا و انگلیس تا شکســتن طلســم حضــور در فوتبال باشــگاهی ایران. تا پایان دوران بازی این ســتاره، زمان چندان زیــادی باقی نمانده اما در چند هفته گذشــته، تقریبا همه متقاعد شدهاند که اشــکان تمام نشده و هنوز میتواند در ترکیب تیم تبریزی، دســت به کارهای بزرگی بزند.

دژاگه فصل خوبی را زیر نظر توشاک آغاز نکــرد و در آخرین روزهای حضور مربی ولزی روی نیمکت باشــگاه، با این مربی درگیر شــد. تقوی هم نتوانســت بهترین فرم دژاگه را در تیمش داشــته باشــد اما با شــروع نیمفصل دوم، این فوتبالیست به همان کیفیتی رسیده که تراکتوریها از ابتدای فصل در انتظارش بودند. دژاگه در زمان حضور جرج لیکنز، همراه تیم ملی در جام ملتهای آســیا حضور داشت. اشکان در امارات، بهترین بازیهای چند ســال اخیر خود را برای تیم ملی انجــام داد و 2 گل نیز به ثمر رســاند. یکی مقابل یمن و دیگری برابر عمان. هر چند این گلها هم نتوانســت ایــران را به فینال جام ملتهای آســیا برساند.

اشــکان دژاگه وقتی از جام ملتها برگشت، سرمربی تراکتورساز­ی انتخاب شــده بود. اشــکان که به تبریز رسید، جورج لیکنز اســتقبال خوبی از او انجام داد. انگار که بدجوری به تواناییهای او دل بسته بود.

اتفاقــا همینطــور هــم شــد. دژاگــه بهتریــن بازیهای خــود برای تراکتورســ­ازی ر ا در زمان حضور لیکنز انجام داده و ستاره تیمش لقب گرفته.

اشکان نیمفصل دوم لیگ هجدهم را با یــک گل تماشــایی از روی ضربه ایســتگاهی آغــاز کرد. گلــی که هفته شــانزدهم و دقیقــه 50 وارد دروازه فرعباسی و نفت مسجدسلیمان شد.

2 هفتــه بعــد در نبرد حســاس و تعیینکننــ­ده با اســتقالل، دژاگه مرد اول زمیــن مســابقه بــود. او هم خوب بــازی کرد و هم گل زیبایی وارد دروازه رحمتی کرد. یــک گل تأثیرگذار برای تراکتورساز­ی که سعی میکرد به جمع تیمهای مدعــی راه پیدا کنــد. مقابل ســایپا و در هفته نوزدهم تالش دژاگه بینتیجه بود و بازی با حســاب صفر بر صفر به پایان رسید.

اشکان مقابل ســپاهان و در هفته بیستم محروم بود و البته بازگشت خود به ترکیب تراکتورساز­ی را با گلزنی برابر ماشینسازی جشن گرفت. گل نخست تراکتورساز­ی که به زیبایی وارد دروازه فرناندو دخسوس شد.

اشکان دژاگه در 5 بازی اخیر خود بــرای تراکتورســ­ازی 3 گل زده و روی بازی ایــن تیم تأثیر فراوانی گذاشــته. او البته در تیم ملــی هم 2 گل زیبا به ثمر رساند و نشــان داد در 32 سالگی، نه تنها یک بازیساز تمامعیار است بلکه در گلزنی نیز تبحر دارد. او در 11 بازی اخیرش برای تراکتورســ­ازی و تیم ملی 5 گل زده است که نشان میدهد او در اوج آمادگی قرار دارد. در کنار تمام این تعریف و تمجیدها اما نمیتوان خشونت دژاگه در زمین را نادیده گرفت. اشکان در 3 بازی اخیر خود برای تراکتورساز­ی، 3 کارت زرد گرفته و همین باعث نگرانی لیکنز و کادرفنی شــده. مربیانی که به آمادگی دژاگــه و حضــور او در زمین دلخوش کردهاند تا شاید پس از سالها و برای نخســتین بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشند.

با حضور اشــکان و ایــن آمادگی، وقوع چنیــن اتفاقی دور از دســترس تراکتورساز­ی نخواهد بود.

در چارچوب رقابتهای هفته بیســت و یکــم لیگ برتر فوتبال، ذوبآهن اصفهان موفق شد تا پدیده را در ورزشگاه امامرضا(ع) شــهر مشــهد با نتیجه یک بر صفر شکســت دهد. مشهدیها مثل همیشــه اســتقبال خوبی از این بازی کرده بودند و با وجود اینکه تیمشــان باخت اکثر صندلیهای ورزشــگاه پر بود. این بازی تماشــاگرا­ن ویژهای داشــت که در کنار حمایت از تیمشان یــادگاری هم از حضورشــان در ورزشــگاه ضبــط میکردند. در هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر تراکتورساز­ی تبریز در دیداری حساس مقابل تیم همشهری خود ماشینسازی قرار گرفت و توانست دو بر صفر برنده بازی باشد. هر چند در روزها و هفتههای گذشته از بازیهای این تیم با توجه به شرایط تراکتورساز­ی استقبال خوبی شده بود اما در این هفته از رقابتها با وجود برگزاری دربی تبریز، هواداران استقبال خوبی از این بازی نداشتند تا این عکس ثبت شود. قعرنشــین جدول لیگ برتر فوتبال کشــورمان، در هفته بیست و یکــم به مصاف پیکان رفــت و با یک گل از ایــن بازی بازنده خارج شــد. هر چند استقالل خوزســتان در خانه خود همچنان هوادارانی دارد اما دیدار اســتقالل خوزستان با پیکان در چنین شــرایطی روی سکوها اوضاع خوبی نداشــت. این بازی هم مثل برخــی از بازیهای هفته بیســت و یکم هــواداران زیادی را به ورزشگاه نکشــانده بود تا این عکس نیز در این بازی ثبت شود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran