Iran Varzeshi

زنیت قدر گل اروپایی سردار را ندانست

-

درســت مثل بازی با فنرباغچه این بار مقابل ویارئال اســپانیا طرفداران حاضر در ورزشگاه کریستوفسکی آرنا شاهد گلزنی سردار آزمون بودند. ستاره 12 میلیون یورویی گل تساوی زنیتیها را مقابل زیردریایی زرد به ثمر رساند تا بیش از 0٥ هزار طرفدار روس حاضر در ورزشگاه سر از پا نشناسند.

بعد از این گل سردار آزمون تالشهای بیشتری برای به ثمر رساندن گل دوم انجام داد اما این تالشها بیفایده بود تا زنیت در خانه با شکســت کابوس وار 1-3 روبهرو و شــانس رسیدن به مرحله بعد را از دست بدهد. قهرمان نیم فصل روسیه برای رســیدن به جمع 16 تیم برتر در بازی برگشت نیاز به معجزه و کامبک رویایی دارد.

در فاصلــه چنــد ســاعت از ایــن بــازی ناامیدکنند­ه از ســوی زنیت، تعریف و تمجیدها از ستاره ایرانی این تیم با ثبت آمار ویرانگر گلزنی در روزهای ابتدایی حضورش در جمع بازیکنان صدرنشین روسیه ادامه یافت تا جایی که سایت چمپیونات اضافه شدن این بازیکن را بزرگترین اتفاق در راه تقویت زنیت قلمداد کرد.

در گزارش چمپیونات آمده اســت: «ســردار آزمون باعث شــد تا زنیت قدرتمندتر از همیشــه وارد میدان شود. ســتاره ایرانی با اتکا به خصوصیات بارزی که دارد خیال ســرگئی سماک را در خط حمله آسوده کرده است چون در کنار آرتیم جیوبا به زوجی مرگبار برای زنیت تبدیل شده است.»

نویســنده با اشاره به تواناییهای ستاره ایرانی او را آنالیز کرد و مدعی شد ســردار آزمون دو خصوصیت بســیار بارز دارد اول اینکه در محوطه جریمه از کوچکترین موقعیت گل میسازد و دوم اینکه در ساختار تدافعی نیز همواره با حضور به موقع خود به نحو مطلوبی شرح وظایف دفاعی خود را انجام میدهد درست مثل روبین کازان و تیم ملی ایران.

سردار آزمون طی چهار بازی در لیگ اروپا و لیگ برتر روسیه 4 بار گلزنی و یک بار گلسازی کرده است که از این حیث در حال حاضر بهترین آمار ممکن را در تیم پرســتاره زنیت به نام خود ثبت کرده تا به چهــرهای محبوب برای طرفداران این باشگاه در شمال غرب روسیه تبدیل شود.

بعد از گلزنی سردار، روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه با انتشار تصاویری از نحوه به ثمر رســیدن گل تساویبخش زنیت ســنپترزبو­رگ از گل سردار آزمون بهعنوان «گل رعدآسا» یاد کرد.

اما بعد از گل سردار بسیاری تصور میکردند این گل در موقعیت آفساید به دست آمده است چون سردار آزمون جلوتر از مدافعان ویارئال و در شرایطی که به گمان پنالتی دستهایش را باال برده بود توپ را وارد دروازه حریف کرد. با این حال طبق قوانین داوری این صحنه آفســاید نیست چون مدافع ویارئال هنگام متوقف کردن مهاجم زنیت از زمین بازی خارج شد و چون طبق قانون بازیکنی که از زمین خارج میشــود، جایش روی خــط دروازه در نظر گرفته میشود بنابراین گل سردار آزمون به صورت صحیح به ثمر رسیده است.

زنیــت در مرحله قبل لیــگ اروپا در بازی رفت مقابــل فنرباغچه ترکیه شکست خورد اما در بازی برگشت و در خانه خود با درخشش سردار آزمون به مرحله بعد این مسابقات رسید اما حاال شرایط برای این تیم بسیار سخت شده اســت. واقعیت این اســت که قدرت ویارئال اللیگایی را نمیتوان با فنرباغچه مقایسه کرد ضمن اینکه زنیت بازی رفت را در خانه باخته و کار بسیار سختی در خانه حریف خواهد داشت. در واقع حتی برد دو بر صفر در اسپانیا هم به کار سماک و شاگردانش نخواهد آمد و شانس سردار و تیمش از این مرحله نزدیک به صفر است.

با این وجود موقعیت ســردار در زنیت و به چشــم آمدن نمایشهایش در یک لیگ اروپایی میتواند نام او را بیشــتر از گذشته ســر زبانها بیندازد. سردار در دیدار برگشت مرحله قبل و در نخستین بازیاش برای زنیت در این رقابتها به گونهای درخشــید که بهترین بازیکن دور برگشت یک شانزدهم نهایی این رقابتها شد. حاال با وجود موقعیت دشوار زنیت برای صعود سردار آزمون یک فرصت فوقالعاده دیگر در اســپانیا خواهد داشت تا تواناییهای­ش را به رخ بکشد.

ســردار در همیــن مدت کوتــاه با درخشــش در زنیت آنقــدر در بین هواداران این تیم محبوب شــده که تیشــرتی مخصوص با نام و تصویر او هم در فروشــگاهه­ای هواداری زنیت با قیمت 900 روبل (نزدیک به ‪1 .8‬ میلیون تومان) به فروش میرسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran