Iran Varzeshi

مذاکرات فدراسیون جهانی کاراته برای حضور در المپیک ۴۲۰۲

-

تالش نافرجام

رییس فدراســیون جهانی کاراتــه در دیدار با مســووالن برگــزاری بازیهــای المپیــک 2024 در پاریــس، خواســتار تجدید نظر آنها در حذف کاراته از المپیک 2024 شد.

با نظــر کمیتــه بینالمللی المپیک، کاراته که برای نخستین بار در بازیهای 2020 توکیو به بازیهای المپیک وارد شده بود، در فهرست بازیهای 2024 قرار نگرفت.

آنتونیــو اســپینوز، رییس فدراســیون جهانــی کاراتــه به همراه توشی هیســا ناگورا دبیر کل فدراســیون جهانی کاراته و فرانسیس دیدر رییس فدراسیون کاراته فرانســه در جلسه رسمی با مسووالن برگزاری رقابتهای المپیک 2024 پاریس، خواستار تجدید نظر در حذف این رشــته از بازیهــای المپیک 2024 در پاریس شدند.

در ایــن نشســت رییــس فدراســیون جهانــی کاراتــه با تاکید بــر اینکه بــرای دفاع از حق خانــواده بــزرگ کاراته تا پایان پیگیر حضور این رشته در المپیک 2024 اســت، گفت: «کمیتــه بینالمللــ­ی المپیک هیچ دســتورالع­مل رسمی برای حذف کاراتــه از المپیک 2024 صادر نکرده اســت و ما دســت از حــق و درخواســت خودمان نمیکشــیم. ما چند روز فرصت میخواهیم که تمامی مدارک و دالیــل الزم برای تجدید نظر در این تصمیم را به کمیته برگزاری بازیهای المپیک ارائه کنیم. ما از تمام امکاناتمان برای رسیدن به خواســتهما­ن کــه حضور در المپیک 2024 اســت، استفاده میکنیم.»

در ایــن جلســه دبیر کل فدراســیون جهانــی و رییــس فدراســیون کاراته فرانســه نیز ضمن برشمردن ویژگیهای این رشــته به تعداد زیاد ورزشکاران کاراته و باشــگاهها­ی کاراته در فرانســه و جهان اشاره کردند و خواستار تجدید نظر در تصمیم کمیته برگزاری المپیک 2024 شدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran