Iran Varzeshi

دربی، همه چیز

- ریچارد هال ‪Richard Hall‬ منبع: فوتبال ایتالیا

فئودور داستایوفسک­ی میگوید: «برداشتن یک گام نو و ابداع یک واژه جدید، چیزی است که بیشــترین ترس را در مردم ایجاد میکند» و بــا وجود این، میالن از عهــده چنین کاری برآمد. مهرماه، جهان جای کامال متفاوتی برای روســونری و نراتزوری بود بخصوص که دومی دربی دال مادونینــا را در لحظات آخر به لطف گل مائــورو ایکاردی برده. حــاال اوضاع خیلی فرق کرده و خط سیر دو باشگاه به کلی تغییر یافته است.

اینتر در آستانه آن بازی عالی نبود اما روز به روز بهتر میشــد، ضرباهنگ خوبی داشت و فوتبــال جذابی را زیر نظر لوچانو اســپالتی بازی میکرد و باالتر از همه، برنده میشد. این تیم شــش برد متوالــی در رقابتهای مختلف مقابل تاتنهام، پیاسوی آیندهوون، فیورنتینا، ســمپدوریا، کالیاری و اســپال به دست آورده بود. روزنامهها بــه دربی هیجان بخشــیدند و کوریره دلو اســپورت تیتــر زد: «دربی همه چیز». قرار بود تیم اسپالتی یک گام نو بردارد و به ســطح جدیدی بــرود. میالن اما وضعیت متفاوتی داشــت چون امثال ساســولو و کیوو را برده بــود اما با امپولی و کالیاری مســاوی کرده بود و به نظر میرســید کارش به جایی نمیرســد. گونسالو ایگواین شــباهتی نداشت به مهاجمی کــه 20 گل در یــک فصل بزند یعنــی آنچه مایه امید میــالن هنگام جذب او از یوونتــوس بــود. تردیدهای زیــادی درباره جنارو گتوزو وجود داشــت و اینکه آیا باشگاه میتواند در ژانویه پولی خرج کند. شــکی نبود که میالن دارد خودش را برای آینده میسازد اما فونداسیون این ساختمان مشکالت زیادی داشت در حالی که اینتر مشغول سقف بود.

از آن شــبی که مهاجم آرژانتینی تکلیف بازی را روشــن کرد و یــک «دربی ایکاردی» دیگر رقم خورد، همه چیز در این شــهر به هم ریخته است. اینتر بعد از دربی، التزیو را با سه گل و جنــوا را با 5 گل در هم کوبید و ناگهان چرخهایش هــوا رفت. «اینتــر ناراضی» یک بار دیگر در مانع «نوامبــر تا فوریه» گیر کرد و اســپالتی ســرش را میخاراند؛ مثل ناپلئون در بــرف مســکو زمینگیر شــد. همین موقع بود که نخســتین حرفها از قرارداد ایکاردی مطرح شد، ماجرایی که هنوز ادامه دارد. ایوان پریشــیچ هم میخواست به آرســنال برود اما اجازه نگرفت و این هم دردسر شد.

بپه ماروتا مدیر سابق یوونتوس آمد اما به نظر میرسید رابطهاش با اسپالتی ناآرام است. ناتوانی این تاکتیسین در برقراری روابط عمومی و همچنین کنترل مســاله ایــکاردی مقامات باشگاه را خشــمگین کرده بود. نتایج همچنان ضعیف بود؛ تیم از لیــگ قهرمانان اروپا حذف شــد و در ســری A از کورس رقابت باز ماند. پنجشنبه شب گذشــته آینتراخت فرانکفورت تیر خــالص را زد و اینتر را از لیگ اروپا حذف کرد، تیمی که هیچ مهاجم شــناخته شــدهای نداشت و مجبور بود از جوانان استفاده کند.

آن طرف شهر اما همه چیز تغییر متفاوتی داشت. گتوزو سخت با بازیکنانش کار میکرد و نشان داد یک مربی نتیجهگرای صرف نیست. ژانویه شــاهکار بود، توانســتند ایگواین را به چلســی بدهند و در عوض کریشتوف پیاتک و لوکاس پاکتا را بیاورند که هر دو درخشــیدند. مهاجم لهســتانی رکورد گلزنی باورنکردنی­اش که در جنوا آغاز کرده بود را در میالن ادامه داد و حاال در هفت بازی سری A شش گل زده.

فاکتــور «حس خوب» به نیمــه قرمز و مشکی شهر برگشــته و خیلی از اسطورههای روســونری درباره پیشــرفت تیــم اظهارنظر کردهانــد. فرانکو بارزی از «بازگشــت میالن» گفت و دلیلش مشــخص اســت چون در 10 بازی اخیر هفت برد و ســه تساوی داشتند تا به رده سوم و یک امتیاز بیشتر از اینتر برسند.

دربــی فرصت خوبی برای میالن اســت که از همســایه بیشتر فاصله بگیرد و به رویای لیگ قهرمانان عمیقتر فکر کند شاید حتی به رسیدن به ناپولی که شش امتیاز بیشتر دارد.

دربی شــرایط خاص خــودش را دارد و هیچ قطعیتی دربــاره آن وجود ندارد هرچند دو تیم وضعیت متفاوتی داشته باشند. جووانی تراپاتونی که این بازی در روز تولد 80 سالگی او برگــزار میشــود و ســابقه مربیگری دربی بــرای هر دو تیم را دارد، شــاید حرف آخر را زده باشــد: «دربی همیشه غیرقابل پیشبینی است و نمیشود تیمی را دارای شانس بیشتری دانست اما این بار قضیه از همیشه ثابت شدهتر است.»

 ??  ??
 ??  ?? دیلیمیل- لیورپولیها قبل از بازی بــا فوالم روی توپهای هوایی کار کردند. یکی از تمرینهای تیم، انداختن توپ با ســر درون ســطل بود.
دیلیمیل- لیورپولیها قبل از بازی بــا فوالم روی توپهای هوایی کار کردند. یکی از تمرینهای تیم، انداختن توپ با ســر درون ســطل بود.
 ??  ?? آ.اس- پاریســنژر­من اعالم کرد امباپــه و رابیو بهدلیل اینکــه به جلســه تیم قبل از بــازی رفت با مارســی دیر رســیدند، هر کدام 180 هزار یورو جریمه شــدهاند که این پول مســتقیم به بنیاد خیریه باشگاه فرســتاده میشود.
آ.اس- پاریســنژر­من اعالم کرد امباپــه و رابیو بهدلیل اینکــه به جلســه تیم قبل از بــازی رفت با مارســی دیر رســیدند، هر کدام 180 هزار یورو جریمه شــدهاند که این پول مســتقیم به بنیاد خیریه باشگاه فرســتاده میشود.
 ??  ??
 ??  ?? فوتبال ایتالیاالک­ساندر پاتو قراردادش با باشگاه تیانجینکوا­نجین چین را فسخ کرد و اکنون بازیکن آزاد است و گفته میشود به ایتالیا خواهد رفت. مهاجم سابق برزیل روزهای درخشانی در میالن داشت. او 92ساله است.
فوتبال ایتالیاالک­ساندر پاتو قراردادش با باشگاه تیانجینکوا­نجین چین را فسخ کرد و اکنون بازیکن آزاد است و گفته میشود به ایتالیا خواهد رفت. مهاجم سابق برزیل روزهای درخشانی در میالن داشت. او 92ساله است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran