Iran Varzeshi

پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

-

ســطح لیگ برتر بهتر شده اما هنوز هم باید پیشرفت کند. به نسبت سالهای گذشته فوتبال باشگاهی ایران زمینهای بهتــری را در اختیار دارد و این شــرایط را بــرای تماشــای بازیهــای تاکتیکی بهتر کرده اســت. سطح لیگ باالتر رفته امــا توقعی که از فوتبــال ایران بهعنوان قدرت اول آســیا مــیرود هنوز در لیگ برتر باشــگاهی برآورده نشده است. چهار تیم در صدر جدول مربــع قهرمانی این فصل را تشکیل دادند که این مربع تا روز آخر برای کسب عنوان و جام میجنگند. رقابتی که بر جذابیت و حساســیت لیگ اضافه کرده اســت تا طرفداران شــاهد بازیهای پرهیجانتر بخصوص در مسیر قهرمانی باشند.

اما ســورپرایز واقعی این فصل برای من پدیده مشهد است. تیمی بدون ستاره سرشــناس اما پر از جوان مســتعد که با هدایت یحیی گلمحمــدی واقعا پدیده لیگ لقب گرفته اســت. هیچ کس انتظار این نمایش و نتایج را از آنها نداشت. هم خــوب بازی میکنند، هــم خوب نتیجه میگیرند. از همین رو میتوانم بگویم آنها سورپرایز بزرگ لیگ هجدهم هستند. چه بســا اگر در نیم فصــل دوم کمی اقتدار خود را از دســت نمیدادند االن آنها هم مدعی قهرمانی بودند.

بــرای پرســپولیس، فصــل مثــل ســالهای گذشــته با اقتدار شروع شد. در این بین پیشــروی در لیگ قهرمانان و رسیدن به فینال باعث شد کمبودهای آنها به چشــم نیاید و روحیه باال بهعنوان برگ برنده برانکو و شاگردانش در دستور کار قرار بگیرد. با باز شــدن پنجره نقل و انتقاالت بازیکنان خوبی جذب شدند اما این نفرات در تیــم جا نیفتادند و همین امر روی کیفیت تیم تاثیر گذاشته است. با این وجود پرســپولیس را میتوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی دانست. تیمی که بازیکنان باتجربــها­ی در اختیار دارد و بــا اتکا بــه همین مســاله میتواند از استقال، سپاهان و تراکتورساز­ی سبقت گرفته و قهرمان لیگ هجدهم شود.

درست مثل کورس قهرمانی، کورس آقای گلی هم جذابیتهای زیادی دارد و تا روز آخر ادامه خواهد داشت. بازیکنانی مثل کیروش اســتنلی بهعنوان ســرزن قهار، آنتونی اســتوکس کــه از دید من بهتریــن مهاجم حال حاضــر لیگ برتر اســت در کنار بازیکنی خوشآتیه مثل علی علیپور برای این عنوان جنگ زیبایی خواهنــد داشــت. درســت مانند جنگ پرسپولیس، تراکتورســ­ازی، استقال و سپاهان برای قهرمانی لیگ.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran