Iran Varzeshi

هنوز تا قهرمانی مسیر زیادی باقی مانده است

- ساالر تیموری

هافبک دفاعی پرسپولیس مدعی است تیمش در پایان هر فصل با انگیزه موفقیتی دوباره پا به مسابقات میگذارد و این رمز موفقیت آنهاست. کمال کامیابی نیا در 5 فصل حضورش در پرسپولیس تاکتون توانسته به سه عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یابد و اکنون در آستانه پوکر قهرمانی قرار دارد. او در گفتوگو با خبرنگار ما درباره شرایط تیمش در آستانه شروع دوباره رقابتها به صحبت پرداخته است.

بعــد از وقفــه نزدیــک بــه چهــار ماهــه شــرایط تیــم بــرای شــروع دوبــاره مســابقات بــه چــه شــکل اســت؟ خب ما تمرینات خوبی را به صورت انفرادی پشت سر گذاشته بودیم و این موضوع باعث شد برای شروع دوباره تمرینات گروهی شرایط بهتری داشته باشیم. برنامه فشرده و دیدارهای تدارکاتی در نظر گرفته شده از سوی کادرفنی هم به ما کمک کرد تا در ادامه بتوانیم به شرایط خوبی دست پیدا کنیم. اکنون خودمان را برای دیدار مقابل پیکان آماده میکنیم و باید با تمرکز باال و انگیزه بیشتر به دنبال پیروزی باشیم. تنها دغدغه ما غیبت هواداران است چرا که ما در هر استادیومی حضور پیدا میکردیم چه در ایران و حتی خارج از ایران به حضور و حمایت آنها عادت کرده بودیم اما اکنون به دلیل کرونا از همراهی آنها محروم هستیم. امیدوارم هر چه زودتر سایه شوم ویروس کرونا از سر مردم عزیز کشورمان و تمام جهان کنده شود و بتوانیم بار دیگر در کنار هم به باالترین هیجان برسیم.

با این شرایط جشن قهرمانیتان خیلی هم هیجانانگیز و جذاب نخواهد بود. اول باید بگویم که ما اصًال خودمان را از پیش قهرمان شده نمیدانیم. 9 بازی و 27 امتیاز دست نخورده باقی مانده است. حریفان هم مسلماً انگیزه زیادی دارند تا از غفلت ما بزرگترین استفاده را ببرند. در فوتبال هیچ چیز قابل پیشبینی نیست و اگر بخواهیم در باد 10 امتیاز اختالف بخوابیم یکی از بزرگترین حسرتها را تجربه خواهیم کرد و شرایط سختی را خواهیم داشت. در خصوص جشن قهرمانی بدون حضور هواداران هم باید بگویم که حضور آنها را همیشه در نزدیکترین حالت ممکن به خودمان احساس میکنیم و همین مسأله عاملی بوده تا بتوانیم برای موفقیتها تالش کنیم. امیدوارم در پایان فصل اتفاق خوبی برای همه ما رقم بخورد. باالخــره از حــرف و حدیثهــای مربــوط بــه عــدم برگــزاری مســابقات هــم عبــور کردیــد و لیــگ اســتارت خــورد. خب همه ما تابع نظر مسئوالن هستیم. ما فوتبالیست هستیم و تحت قرارداد باشگاه و هر چه بگویند را انجام میدهیم. کمیته مسابقات دستور به شروع دوباره لیگ داده بود و این صحبتها کمی لوث بود که هر کس دوست داشت نظر خودش را بدهد. امیدوارم شرایط در ادامه به شکلی پیش برود که بتوانیم با نمایشی موفق در زمین به نتایجی که مدنظر ما، کادرفنی و هواداران است، برسیم و بدون بهانه و مشکلتراشی به دنبال موفقیت خواهیم بود. اکنون هم راه زیادی تا قهرمانی باقی مانده و همانطور که گفتم حریفان منتظر کوچکترین غفلت ما هستند تا از هدف دورمان کنند. شــرایط بــرای لیــگ قهرمانــان چطــور پیــش مــیرود؟ فکــر میکنــی در صــورت شــروع دوبــاره بتوانیــد صعــود کنیــد؟ ما در دو بازی اول و خصوصاً بازی برابر الشارجه واقعاً بدشانس بودیم. هنوز نمیدانم برنامه به چه شکل خواهد بود و آیا بازیها ادامه پیدا میکند یا به چه شکلی خواهد بود. با این حال ما همیشه برای چالش جدید آماده هستیم. ما هیچوقت از روحیه برنده بودن خارج نمیشویم و شاید مقطعی دچار افت شویم که این قاعده در تمام تیمهای دنیا طبیعی است اما روحیه جنگندگی و پیروزیطلبی و میل به جامهای بیشتر همیشه در کنار ما خواهد بود و برای فصل بعد هم قطعاً دنبال جام خواهیم بود و انگیزه ما هیچوقت کم نمیشود.

و حمایتهایی که گفته میشود در مسیر موفقیتهای شما صورت گرفته؟ اگر قرار باشد به این مسائل توجه کنیم که هنوز برای رسیدن به اولین جام هم ناموفق بودیم. ما دنبال بهانه نیستیم. پرسپولیس چهار سال است که قهرمان شده و مقابل تمام مدعیان خودمان هم باختیم و هم پیروز شدیم اما یاد گرفتیم بعد از باختها نه دنبال مقصر باشیم و نه چیزی را بهانه کنیم و نه به دنبال کسی باشیم که او را سیبل کنیم. دنبال جبران اشتباه رفتیم و به موفقیت رسیدیم. این مسیر ما ادامه دارد و برای آن تالش خواهیم کرد تا همیشه هوادارانما­ن شاد باشند.

جای شما خالی. من از مراسم تجلیل از علی کریمی خبر نداشتم اما بچهها زحمت کشیدند آمدند و این مراسم برگزار شد. برای من هم خوب شد چون قدیمیها را دیدم و دیداری تازه شد.

شرایط بدنی همبازیان سابقتان چطور بود؟ علی که خیلی خوب بود، افشین و مهرداد که بازی نکردند و یحیی هم بدنش فیت است اما کشالهاش کش آمد.

پس یک بازی درونتیمی با چند تا میهمان ویژه بود؟ بله آقای مرادی که میهمان بودند داوری کردند. من و یحیی یک طرف بودیم و علی کریمی در تیم مقابل. ما سه بر یک باختیم که گل ما را یحیی با یک کاشته محکم و فنی زد. یکی از گلهای تیم مقابل را هم علی کریمی زد. در نهایت ما 3 - یک باختیم.

آقا یحیی را چند وقت بود ندیده بودید؟ قبل از این مدتی که همراه پرسپولیسًباشد مدتی طوالنی شمال کنار هم بودیم و فکر میکنم کال دو هفته بود ندیده بودمش. فکــر میکنیــد بــازی پرســپولیس مقابــل پیــکان در بازگشــت بــه لیــگ چطــور باشــد؟ خب تیمها که همه تا حدود زیادی از شرایط مسابقه دورند. طبیعتاً وقتی تیمی دو ماه و نیم تمرین نکند فت میکند؛ هم از نظر فنی هم بدنی ولی به هر حال این لیگ باید تمام میشد. یکسری تیم برای قهرمانی میجنگند، یکسری برای سهمیه و یکسری هم برای نیفتادن. از آن طرف یکسری تیمهای لیگ یک برای صعود مبارزه میکنند و هزینه کردهاند. یعنی راحت نمیشد مسابقات را تعطیل کرد اما مطمئناً کیفیت مسابقات نسب به فصول قبل پایینتر خواهد بود هر چند اگر دو، سه تا بازی جلو برویم شرایط بهتر میشود. تقریبــاً همــه تــا حــدود 80-90 درصــد پرســپولیس را قهرم ـان میدانن ـد. آی ـا ممک ـن اس ـت ای ـن تی ـم غافلگی ـر شــود؟ اتفاقاً به نظرم خیلی هم کار سختی دارند و به این راحتی که فکر میکنیم نیست. این در فوتبال اتفاق افتاده که وقتی شما دو بازی متوالی نتیجه نگیرید یا مساوی کنید، بعد رقیبتان برنده باشد آن وقت وارد بحران میشوید و اص ًال نباید فکر کنند که کار تمام شده است. دیدیــد کــه بــرای اســتقالل هــم چــه اتفاقاتــی در بــازی اول رقــمخــور­دوممکــناس­ــتپرســپو­لیسهــمغاف­لگیــرشــو­د. بله دقیقاً، به نظرم پرسپولیسیه­ا اصًال نباید مغرور شوند و حریفان را دستکم بگیرند. بخصوص در یکی، دو بازی اول که باید با موفقیت این بازیها را رد کنند. االن تیمهای وسط جدول با باالی جدول تفاوت چندانی ندارند و از نظر کیفی خیلی به هم نزدیکند. در فوتبال خیلی اتفاقات پیش میآید که قابل پیشبینی نیست و پرسپولیس باید با این تفکر جلو برود. از طرفی یک برتری مهم برای پرسپولیس داشتن تماشاگر و حمایت آنهاست که االن این برتری را هم ندارند و بازیها در شرایط مساوی برگزار میشود. به همین خاطر باید خیلی مراقب باشند. رســانههای قطــری بحــث حضــور کریــم انصاریفــر­د در پرســپولیس را مطــرح کردهانــد. بــه نظرتــان کریــم میتوانــد بــرای پرســپولیس مفیــد باشــد؟ کریم از لحاظ شخصیتی قوی و حرفهای است ضمن اینکه بدنش را خیلی خوب حفظ کرده و از نظر فنی هم میتواند کمک کند ولی به هر حال اگر باشگاه دنبال آیندهنگری است و میخواهد مهاجمی بیاورد که به او فضا بدهد و سالها از او استفاده کند انتخاب اول یک مهاجم جوان است اما انصاریفرد فوتبالیست خوب و حرفهای است و در مقطعی یکی، دوساله میتوان روی او حساب کرد. البته من نمیدانم کریم دقیقاً چقدر سن دارد؟

30 سال. خب پس خوب است و با توجه به شخصیت و انرژی که دارد، میتوانند 2-3 سال روی او حساب کنند. به نظرم انصاریفرد بازیکن خوبی از نظر فنی بوده و باتجربه هم هست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran