Iran Varzeshi

سه امتیاز سوغات بندر

- حمیدرضا عرب @hamidreza5­9arab

جمعه ،1399/4/27 هفته بیستوپنجم نوزدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت: ،21:00 تماشاگر: بدون تماشاگر صنعتنفت آبادان: صفر استقالل: 2 گلها: شیخ دیاباته ،)30( ارسالن مطهری )94( داور: اشکان خورشیدی کمکها: محمدجواد مداح، امیرمحمد داودزاده اخطار: مصطفی احمدی (صنعتنفت)، آرش رضاوند، شیخ دیاباته (استقالل) بازیکن برتر: میالد زکیپور و شیخ دیاباته (استقالل) صنعتنفت آبادان: محمد دریس، عقیل کعبی، طالب ریکانی -90( حسین بغالنی)، میالد جهانی، محمدرضا غبیشاوی -62( عیسی آلکثیر)، مصطفی احمدی -83( عبداهلل ناصری)، سیدمحمد قریشی، جعفر سلمانی، رضا جبیره، محمد اهلشاخه، مهدی حنفی -46( محمود مطلقزاده)

سرمربی: بهنام سراج استقالل: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، میالد زکیپور، آرش داجلیری -56( وریا غفوری)، آرش رضاوند، علی کریمی، فرشید اسماعیلی -85( ارسالن مطهری)، علی دشتی -56( امیرحسین خدامرادی)، مهدی قایدی -78( شاهین طاهرخانی)، شیخ دیاباته

سرمربی: فرهاد مجیدی دو تیم در دقایق آغازین به ارزیابی هم پرداختند اما دیری نپایید که حمالت صنعتنفت آبادان و پاسخهای استقالل این بازی را وارد فاز جذابی کرد. میزبان میکوشید در همان لحظات ابتدایی استقالل را مغلوب خود کند و با آرامش بیشتری بازی را ادامه دهد، اما آبادانیها که از حمایت برخی تماشاگران که روی پشتبام خانههای اطراف ورزشگاه تختی نشسته بودند، برخوردار بودند نتوانستند در نیمه اول فاتح دروازه استقالل شوند و از حمالت پراکنده خود بهره ببرند. دقیقه 24 ابتدا کاشته ریکانی، حسینی را به واکنشی جدی واداشت و یک دقیقه بعد سلمانی با شوتی سنگین تیمش را تا آستانه گلزنی پیش برد اما حسینی اینبار هم توپ را از زیر طاق دروازه بیرون آورد تا استقالل با انگیزه بیشتری به سمت دروازه صنعتنفت حمله کند. آبیها که مترصد فرصتی طالیی بودند سرانجام در دقیقه 30 روی یک ارسال در عمق و سایش توپ به سر دانشگر و توأمان اشتباه مهلک دریس، دروازهبان صنعتنفت آبادان توسط دیاباته به گل رسیدند. دیاباته بهحدی از این گل خوشحال بود که به پاس تولد فرزندش همان شادی گلی را تکرار کرد که سالها پیش بهبهتو و روماریو در جامجهانی 1994 خلق کرده بودند. بعد از این گل استقالل با آرامش بیشتری توپ را زیر پا دواند و حتی میرفت توسط دشتی به گل دوم هم دست یابد اما واکنش سریع دریس مانع از گلزنی استقالل شد. نیمه اول با همین فعلوانفعاا­لت به پایان رسید. در نیمه دوم اما باز هم نفتیها بودند که میدانداری کردند تا شاید پیش از حریف خود به گل برسند. همچون نیمه اول میالد جهانی فعالترین بازیکن تیمش بود و حضور آلکثیر نیز در خط حمله آبادانیها بر قدرت هجومی آنها میافزود. نفتیها تالش میکردند با نفوذ از عمق و گاهی ارسال از جناحین گل خورده در نیمه اول را جبران کنند. دقیقه 68 ضربه کاشتهای که نصیب صنعتنفت شده بود را حسینی باز هم با واکنشی عالی مهار کرد. دقیقه 74 نیز سلمانی همچون نیمه اول دروازه استقالل را با خطری جدی مواجه کرد، اما ضربه او با فاصله اندک از باالی دروازه به اوت رفت. تعویضهای مجیدی در نیمه دوم نشان میداد سرمربی استقالل هم بهدنبال حفظ نتیجه است و استفاده از تکموقعیتها که به هر دو هدف دست یافت. استقالل عالوه بر اینکه اجازه نداد صنعتنفت گل خورده را جبران کند، توسط مطهری که در دقایق پایانی به میدان آمده بود گل دوم را هم به ثمر رساند تا استقالل صاحب 3 امتیاز شیرین شود. گلزنی دیاباته و مطهری در این بازی بدون شک نوید روزهای بهتر را برای استقالل میدهد. هرچند فرصت قهرمانی در لیگ از دست رفته اما استقالل شانس قهرمانی در جام حذفی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran