Iran Varzeshi

کاپلو: رئال به یکهتازی بارسا پایان داد

-

فابیو کاپلو، سرمربی سابق رئالمادرید این روزها در ماربیای اسپانیا در حال لذت بردن از تعطیالت تابستانی خودش است و با تماشای جشن قهرمانی تیم پیشیناش در اللیگا این تعطیالت بیشتر هم به او میچسبد. این مرد ایتالیایی که در دو مقطع مربیگریاش در رئالمادرید در سالهای 1997 و 2007 با این تیم قهرمان اللیگا شده، اینبار بهعنوان یک هوادار از تماشای قهرمانی کهکشانیها لذت برد و خوشحال است که تیم پایتخت اسپانیا سرانجام توانست به حکمرانی بارسلونا در اللیگا پایان دهد. کاپلو با نشریه مارکا مصاحبهای انجام داده که در ادامه میخوانید:

اوضاع و احوالتان بعد از قرنطینه چگونه است؟

من همراه همسرم به ماربهیا آمدهام اما اوضاع وحشتناک بوده. نمیتوانیم یک لحظه گاردمان را پایین بیاوریم. مدام باید ماسک بزنیم و فاصله ایمنی را رعایت کنیم. من چندتا از دوستانم را بهخاطر ابتال به کرونا از دست دادهام و حاال میخواهم از تریبون مارکا با خانواده لورنزو سانس (رئیس سابق باشگاه رئالمادرید که اخیراً درگذشت) ابراز همدردی و مراتب تأسف عمیق خودم را اعالم کنم. او رئیسی فوقالعاده برای رئالمادرید و دوستی فوقلعاده برای من بود.

فصل عجیب و غریبی بود و در نهایت رئالمادرید قهرمان شد.

بله و با شایستگی هم قهرمان شد. رئال به نظر من بهترین بازیهای لیگ را ارائه میکرد، گل میزد و کم گل میخورد. رئالمادرید به یکهتازی بارسلونا پایان داد و از افت این تیم نهایت استفاده را برد. با این حال این موضوع باید برای همه روشن باشد که رئال بهخاطر شایستگی خودش قهرمان شد نه بهخاطر اشتباهات دیگران.

کریم بنزما هم فصل فوقالعادها­ی داشته...

او عالی بود. بنزما دارد به یک مبنای مقایسه برای سنجش عملکرد سایر بازیکنان تبدیل میشود و بدون شک بهترین بازیکن تیم بود. او اکنون مسئولیتهای­ی را بر عهده گرفته است که در زمان حضور کریستیانو رونالدو انجام نمیداد. او نشان داده که شم گلزنی باالیی دارد و در این فصل گلهای سرنوشتسازی زده است. به نظر من امسال بهترین فصل حضور او در رئالمادرید از زمان پیوستناش به این تیم بود.

نظرتان درباره تیبو کورتوا چیست؟

من برای او هم خیلی خوشحالم. او همیشه دروازهبان فوقالعادها­ی بوده است اما فصل گذشته کمی مرا گیج کرد چون عملکردش ثبات نداشت. امسال اما واکنشهای خیرهکننده زیادی داشت. به نظرم رئالمادرید یک سامورای (دروازهبان اسطورهای فوتبال اسپانیا) دیگر دارد.

آیا عملکرد ادن آزار در این فصل مأیوستان کرده است؟

البته. او در رئال آن بازیکنی نبوده که در چلسی بود، البته برای مدتی طوالنی هم مصدوم بود. به نظرم هنوز با بازی در رئالمادرید وفق پیدا نکرده است. من همیشه آزار را بازیکنی بزرگ دانستهام اما به نظر پیراهن رئالمادرید به تن او سنگینی میکند و به همین دلیل هم امسال او نتوانست خودی نشان دهد. با این وجود شک ندارم که فصل بعد بهتر خواهد شد.

در مورد بارسلونا چطور؟

وضعیت بسیار عجیبی است. من نمیتوانم دلیل افت شدید آنها را درک کنم. اخراج ارنستو والورده عجیب بود و بعد هم کیکه ستین با فلسفهای کام ًال خاص آمد و تیم از هم پاشید. بارسا بازیکنان خوبی دارد اما بسیاری از آنها پا به سن گذاشتهاند. به نظرم آینده کوتاه و میانمدت بارسلونا پیچیده خواهد بود. بله لیونل مسی همیشه لیونل مسی خواهد بود. او یک نابغه است. به نظرم او بهترین بازیکن تاریخ است. بارسلونا یعنی مسی. به همین دلیل باید دید وقتی او بازنشسته شود چه اتفاقی میافتد. راستی من وقتی سرمربی یوونتوس بودم او را که آن موقع 17 سالش بود میخواستم.

و بخت اول قهرمانی اروپا به نظر شما؟

ماه سپتامبر گفتم منچسترسیتی، البته باید حواسمان به بایرنمونیخ هم باشد. رئالمادرید هم استاد این رقابتهاست اما کار آنها برای جبران باخت بازی رفتشان مقابل سیتی سخت است ضمن اینکه راموس را هم برای آن بازی ندارند. سخت است اما رئال میتواند. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran