Iran Varzeshi

مسی به کجا میرود؟

-

لیونل مسی در جلسهای با رونالد کومان به او گفته که آینده خود را بیشتر در تیمی دیگر میبیند تا در بارسلونا. البته در گذشته هم بارها شایعه رفتن او بر سر زبانها بود، اما این اولین باری است که احتمال میرود او از بارسلونا جدا شود. مسی 33ساله در اواخر دوران بازیاش قرار دارد، و بارسا هم در بحران است و ممکن است ستاره آرژانتینی بخواهد ماجرایی جدید را تجربه کند. از همان زمانی که مشخص شد مسی ناراضی است، صحبتهای زیادی از حضور او در تیمهای مختلف مطرح شد. اما چه گزینههایی پیش روی او است؟

.1 منچستر سیتی

آنها در گذشته هم تالش کردهاند مسی را جذب کنند، و شایعه شده که این باشگاه بار دیگر سعی خود را خواهد کرد و مبلغ بسیار هنگفتی را برای انتقال مسی در نظر خواهد گرفت. در این صورت، مسی دوباره با مربی کار خواهد کرد که نبوغ او را با قرار دادنش در پست شماره 9 کاذب آزاد کرد. حضور مسی در سیتی زیر نظر پپ گواردیوال منظرهای هولناک برای سایر تیمهای لیگ برتری خواهد بود، حتی برای لیورپول. مسی میتواند سطح هر تیمی را ارتقا دهد، اما به نظر میرسد که در ورزشگاه اتحاد بهخوبی جا خواهد افتاد. بالهای بسیار بااستعداد سیتی بهترین پاسها را به مسی خواهند داد و یادآور خط حمله سهنفره بارسا در اوایل دهه 2010 خواهند بود. اما آیا سیتیزنها پول الزم برای انتقال او را دارند؟ بله. آنها در حال حاضر فاصله زیادی هم با تیم یورگن کلوپ دارند و به نظر میرسد اگر فرصت مهیا شود، این انتقال را انجام خواهند داد. به این ترتیب ممکن است مسی را در حالی ببینیم که دارد بند کفشهایش را میبندد تا به مصاف برنلی با هدایت شان دایچ برود. باید دید کدام بهتر کار خواهد کرد، مسی یا فیل باردسلی...

.2 اینتر

این انتقال برای افراد رمانتیک جذاب خواهد بود، آنهایی که منتظر هستند که دو بار در هر فصل، رویارویی مسی و کریستیانو رونالدو را ببینند. اگر مسی به نراتزوری برود، رقابت دهساله این دو بازیکن، این بار در سری آ از سر گرفته خواهد شد. این انتقال میتواند فوتبال ایتالیا را دچار تغییراتی جدی کند. یوونتوس برای اولین بار در سالهای اخیر، تیمی متزلزل نشان داد و اینتر هم آنتونیو کونته و چندین بازیکن جذاب دارد. به این ترتیب شاید سرانجام دست یوونتوس از اسکودتو کوتاه بماند. مسأله اصلی در این انتقال، مبلغ آن است، اما شاید رفتن الئوتارو مارتینس به بارسلونا بتواند سران این تیم را قانع کند.

.3

MLS

بهترین بودن استرسآور است. شاید مسی از تمام ماجراهایی که فوتبال اروپا برایش رقم زده خسته شده باشد و بخواهد در MLS با آرامش فوتبال خود را به پایان برساند. بازیکنی مانند او شاید دوست داشته باشد به آمریکا برود تا در شهری پر زرق و برق زندگی کند. میامی آب و هوای خوبی دارد و دیوید بکام میتواند امیدوار باشد که او خرید بزرگ تیم اینتر میامی باشد، چون انتقال بلز ماتوییدی حساب نیست. نیویورک و لسآنجلس هم میتواند برای مسی جذاب باشد. او شاید یک فصل را در MLS بگذراند و سپس با باتریهای شارژشده به فوتبال اروپا برگردد.

.4 پاری سن ژرمن

این تیم چند بازیکن تهاجمی درخشان دارد. پاریس شهر زیبایی است. پاریسیها از معدود باشگاههایی هستند که میتوانند مسی را جذب کنند. اما مشخص نیست که مسی بخواهد برای این تیم، که چندان محبوب نیست، به میدان برود. اما تصور کنید او در کنار نیمار و کیلیان امباپه بازی کند.

5 . ... و البته بارسلونا

شاید مسی دوست نداشته باشد آخرین بازیاش با پیراهن بارسلونا با شکست 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ به پایان رسیده باشد. اوضاع در حال حاضر اسفبار است، اما رونالد کومان، مربی تیم، فردی نیست که دوست داشته باشد از او به عنوان فردی یاد شود که بهترین بازیکن تاریخ را از دست داد. جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه هم گفته که مسی در این تیم بازنشسته میشود. البته در این صورت، بارتومئو در آن زمان در بارسلونا نخواهد بود. شاید هم مسی ترجیح بدهد فرصت بازی کنار میرالم پیانیچ را از دست ندهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran