Iran Varzeshi

برخواه: تعویق المپیک به سود سهراببود

-

سرمربی تیم ملی وزنهبرداری با بیان اینکه هیچوقت در طول دوره سرمربیگری تیم ملی وزنهبرداری در ردههای سنی مختلف خصوصاً رده سنی بزرگساالن سعی کرده هیچ تفاوت و تبعیضی بین ملی پوشان قائل نشود و همه آنها را به یک چشم ببیند، معتقد است که حرف و حدیث و حاشیه همیشه در ورزش بوده است اما او هیچوقت توجهی به حواشی و حرف و حدیثهایی که پشت سر او زده میشود نداشته و ندارد. برخواه درباره شرایط تمرینی سهراب مرادی دارنده مدال طالی بازیهای المپیک ۶۱۰۲ ریو و امید وزنهبرداری ایران برای تکرار این مدال خوشرنگ در بازیهای المپیک توکیو اعتقاد دارد که «سهراب مرادی» مثل دیگر وزنهبردارا­ن به تمرینات خود ادامه میدهد اما او بعد از جراحی عقب افتادگی قابل توجهی از نظر رکوردی و امتیازی برای رسیدن به المپیک توکیو داشت ولی تعویق المپیک و گزینشیها کمک کرد تا این ورزشکار به فرم مناسب برسد و بازهم امید اول کاروان ایران برای کسب مدال طالی بازیهای المپیک باشد.

آمار تمرینی و رکوردی ملی پوشان را داریم

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنهبرداری درخصوص اینکه آیا کادرفنی از وضعیت تمرینی وشرایط رکوردی ملی پوشان آگاه و مطلع هست میگوید: «همه وزنهبردارا­ن دعوت شده به اردوی تیم ملی، در شهرها و سالنهای استانی خود تمرین میکنند. کادر فنی تیم ملی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر تمرینات آنان نظارت دارند. این نظارت توسط من و «علی جباری» دیگر عضو کادر فنی انجام میشود. وضعیت ملیپوشان با تمرینات کنونی به طور نسبی مناسب است و امیدوارم وزنهبرداری ایران و جهان هرچه سریعتر از این بالتکلیفی درآید. پیشبینی ما این است در ماههای پایانی سال شمسی (۹۹۳۱) مسابقاتی به عنوان گزینشی المپیک در سطح جهان برگزار شود. البته هنوز به صورت رسمی اعالم نشده است.»

دنبال تثبیت جایگاه المپیکی وزنهبردارا­ن در گزینشیها هستیم

برخواه در مورد تثبیت وضعیت وزنهبردارا­ن المپیکی خود در رنکینگ ورودی به این آوردگاه بزرگ تأکید دارد: «دنبال آن هستیم که در مسابقات گزینشی با سطح طالیی مانند قهرمانی جهان و آسیا شرکت کنیم و چند تورنمنت سطح نقره و برنز نیز داشته باشیم تا تکلیف ۲ سهمیه ایران مشخص شود. البته انتظار نداریم وزنهبردارا­ن در شرایط فعلی در باالترین فرم رکوردی خود باشند چرا که چندین ماه با مسابقات مختلف بینالمللی فاصله داریم و نباید وزنهبردارا­ن زیاد به خود فشار بیاورند. البته برنامه ما فرد به فرد متفاوت است و برخی دیگر سبک تمرین میکنند البته از برخی وزنهبردارا­ن خواستیم که در ماههای بعد رکورد شخصی خود را اعالم کنند.»

خیلی به سهراب امیدوار شدیم

سرمربی تیم ملی وزنهبرداری کشورمان با ابراز رضایت از وضعیت آمادگی سهراب مرادی ستاره المپیکی وزنهبرداری ایران معتقد است:«سهراب مرادی مانند سایر نفرات تمرین خود را ادامه میدهد. این وزنهبردار همانطوری که میدانید مصدوم بود و دو عمل جراحی سنگین را پشت سرگذاشت اما اراده و عزم جدی او برای رسیدن به المپیک همچنین تعویق این بازیها و مسابقات گزینشی موجب شد تا مرادی بتواند به بهترین فرم ممکن خود برسد.»

هیچ وقت بین ملی پوشان تبعیض قائل نشدم

برخواه در خصوص گالیههای برخی ملی پوشان بیرون مانده از ترکیب تیم ملی تأکید دارد: «برخی از وزنهبردارا­ن بیرون از گود، انتقادهای خود را به صورت غیر منصفانه طرح میکنند اما من هیچوقت بین بچههای ملیپوش سعی کردم تبعیض قائل نشوم. آنها باید به رکوردهای خود در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور نگاه کنند. رکورد تمام وزنهبردارا­ن ایرانی هم ثبت میشود و قابل مخفی شدن نیست. قول میدهم که حق هیچ ورزشکاری را ضایع نخواهم کرد و تمام تالشم این است که بهترین نفرات در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. هیچگاه مسائل شخصی را در کارم دخالت نداده و نخواهم داد. در برخی از مواقع پیش آمده ورزشکارانی بودند که حرمتشکنی کردند و حرمت استاد و شاگردی را در اردو حفظ نکردند اما من منافع تیم ملی را بر امور شخصی ترجیح دادم و از آنان گذشتم. باید از برخی ورزشکاران سؤال شود که در هر وزن چند نفر میشود دعوت کرد و اردوی تیم ملی گنجایش چند وزنهبردار دارد؟ ما در هر وزن نهایت سه نفر میتوانیم دعوت کنیم. هر وزنهبرداری در کشور رکورد بهتری نسبت به دیگران ثبت کند در لیست تیم ملی نیز قرار میگیرد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran