Iran Varzeshi

سالم به آسیا آمادهباشبه­پرسپولیس

-

پنجشنبه03/5/9931، هفته سیام نوزدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه شهید نادر مهدوی بوشهر، ساعت: ،20:45 تماشاگر: بدون تماشاگر شاهین: یک گل: میالد صارمی )25( استقالل: 4 گلها: وریا غفوری ،)48( شیخ دیاباته ،)66،82( مهدی قایدی )72( داور: سیدعلیاصغر مومنی کمکها: میالد قاسمی، هیوا بهمنی اخطار: امیرحسین موسیزاده، ابوالفضل درویشوند، سلمان بحرانی (شاهین) بازیکن برتر: شیخ دیاباته شاهین: ابوالفضل درویشوند، مرتضی غالمعلی تبار، بهروز نوروزی فرد، حسن نجفی، ابوالفضل رزاقپور، امیرحسین موسیزاده -58( سلمان بحرانی)، محمد سلطانی مهر -70( حسین مالکی)، بهمن ساالری، اسماعیل شریفات -90( امین مشایخ)، دانیال مومنی -70( شهاب کرمی)، میالد صارمی -58( علیرضا ابراهیمی)

سرمربی: مهدی پاشازاده استقالل: سیدحسین حسینی، آرش داجلیری -46( فرشید اسماعیلی)، عارف غالمی، سیاوش یزدانی، میالد زکیپور، مسعود ریگی، آرش رضاوند -87( سینا خادمپور)، هرویه میلیچ -79( امیرحسین کارگر)، وریا غفوری، مهدی قایدی -88( امیرحسین خدامرادی)، شیخ دیاباته

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب استقالل در غیاب روزبه چشمی و علی کریمی قابل پیشبینی بود و آبیها با تیمی نه چندان کامل به لحاظ فنی گام به میدان بازی با بوشهر گذاشتند. حضور آرش داجلیری، مدافع راست جوان استقالل نشان از همین تحوالت داشت. بازیکنی که بعد از یک نیمه جایش را به فرشید اسماعیلی داد تا مشخص شود سرمربی استقالل چندان از نمایش او راضی نیست. استقالل به واقع در نیمه اول فوتبال جذابی را به نمایش نگذاشت و تحت تأثیر میدانداری حریفی بود که سقوطش به دسته پایینتر قطعی شده بود. در نیمه اول میزبان که برای کسب امتیاز در این بازی با برنامه نشان میداد موقعیتهای مناسبی را روی دروازه استقالل ایجاد کرد که دقیقه 25 میالد صارمی توانست با شوتی سنگین و شاید غیرقابل مهار استقالل را مغلوب خود کند و تیمش را جلو بیندازد. دانیال مومنی 10 دقیقه بعد میتوانست از غفلت مدافعان استقالل استفاده کند و گل دوم را هم به ثمر برساند اما ضربه او دقت کافی را نداشت تا استقالل قدری جلو بکشد و برای جبران گل خورده تالش بیشتری از خود به خرج دهد. قبل از اینکه سوت نیمه اول به صدا درآید آرش رضاوند در دقیقه 45+5 با شوتی سنگین درویشوند را به زحمت انداخت اما این شوت نیز برای استقالل گرهگشا نبود تا نیمه اول را بازنده راهی رختکن شود و آبیها یک نیمه را با شکست سپری کردند. در آغاز نیمه دوم حضور فرشید اسماعیلی تا حدی وزن هجومی استقالل را سنگینتر کرد و استقالل توانست گل خورده را جبران کند. دقیقه 48 وریا غفوری که بسیار سرحالتر از نیمه اول نشان میداد با نفوذ از سمت راست و بهرهبرداری از تعلل مدافعان و دروازهبان شاهین توپ را به طاق دروازه کوبید تا تیمش گل خورده را جبران کند. گلی که روحیه و جنگندگی را در استقالل به اوج رساند. فرشید اسماعیلی که سبب افزایش موقعیتهای استقالل شده بود دقیقه 66 با پاس در عمق دیاباته را در شرایطی طالیی قرار داد تا این بازیکن چهاردهمین گل خود را به ثمر برساند. دیاباته در شرایطی این گل را به ثمر رساند که 3 دقیقه قبل موقعیتی بهتر را تبدیل به گل نکرده بود. دقیقه 72 استقالل روی خالقیت قایدی گل سوم را هم به ثمر رساند و این بازیکن بعد از نفوذ به هجده قدم شاهین با شوتی زمینی توپ را از کنار دستان درویشوند وارد دروازه شاهین کرد تا استقالل برتریاش را قاطعانهتر کند. دقیقه 82 دیاباته توانست دومین گل خودش در این بازی و چهارمین گل استقالل را هم به ثمر برساند. این گل روی ارسال مطهری و اشتباه مسلم درویشوند برای استقالل به ثمر رسید تا برتری استقالل شیرینتر شود. بعد از گل چهارم استقالل، شاهینیها تا حدی جلو کشیدند تا شاید از شدت باخت خود بکاهند اما مساعی آنها برای کاستن از تعداد گلهای خورده هیچ ثمری نداشت و به رغم آنکه موقعیتهایی هم به دست آوردند اما درنهایت با شکستی سنگین از لیگ برتر خارج شدند. استقالل با این پیروزی قاطعانه دومیاش در لیگ برتر را حالوتی بیشتر بخشید تا با روحیهای مطلوب راهی بازی حذفی مقابل پرسپولیس شود. حاال اگر استقالل بتواند پرسپولیس را شکست دهد برای قهرمانی در جام حذفی هم شانس بسیاری خواهد داشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran