Iran Varzeshi

شیری: برای دربی و دبل لحظهشماری میکنیم

- ناصرقراگزل­و

مهدی شیری مدافع پرسپولیس که در دیدار مقابل سایپا به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت از بازی پایانیشان در لیگ حرف میزند. او همچنین از شانس باالی تیمش برای پیروزی در دربی و همچنین رکودشکنی صحبت میکند.

از بازیتان مقابل سایپا شروع کنیم که با سه گل حریفتان را شکست دادید. سایپا تیم خوبی بود. تیمی که متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه بود و انصافاً مقابل ما هم بازی خوب و جوانمردانه­ای را ارائه داد اما بازیکنان ما برای اینکه بازی آخر را ببرند انگیزههای زیادی داشتند و خدا را شکر که مزد بازی خوب و برترمان را هم گرفتیم. پرسپولیس از چند هفته قبل قهرمان شده بود. دقیقاً انگیزههایت­ان را برای برتری مقابل سایپا تشریح میکنی؟ ما بعد از قهرمانی در چند دیدارمان روی بدشانسی نتوانستیم سه امتیازها را بگیریم، به همین دلیل بعضیها برایشان این شائبه به وجود آمده بود که میگفتند ما دیگر انگیزه نداریم و با تمام وجود تالش نمیکنیم، در حالی که ما فقط برای پیروزی میجنگیدیم و به هیچوجه انگیزهمان برای قهرمانی کم نشده بود. مقابل ذوب خیلی اتفاقی باختیم، در حالی که تیم برتر بودیم. در مقابل گلگهر هم ده نفره شدیم اما با این وجود کامبک عالی زدیم. کامبکی که فقط از عهده تیم قهرمان برمیآید که بازی دو بر صفر باخته را به برد سه بر دو تبدیل کند اما این بازی را هم فقط روی بدشانسی

مساوی کردیم و حقمان برد بود. جدا از انگیزه برد ما میخواستیم رکورد خودمان را هم در لیگ شانزدهم که 66 امتیاز بود بشکنیم و خدا را شکر پس از پوکر استثنایی، رکورد امتیازی خودمان را هم شکستیم و با بیشترین امتیاز ممکن در لیگ 16 تیمی به لحاظ امتیازی به کار خودمان خاتمه دادیم و خوشحالم که از این بابت هم افتخاری بزرگ برای تیم بزرگ و هواداران عزیزمان کسب کردیم. سایپاییها هم بعد از گلگهر دومین تیمی بودند که قبل از بازی برایتان تونل افتخار درست کردند. از باشگاه، مسئوالن و بازیکنان سایپا به خاطر احترامی که به تیم قهرمان گذاشتند تشکر میکنم. من فکر میکنم موضوع تونل قهرمانی باید در فوتبال ایران تبدیل به یک فرهنگ شود. چه بسا که سالهاست ما شاهد این امر در تیمهای اروپایی و تیمهای دیگر در سطح جهان هستیم.

در بازی مقابل سایپا به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفتی، از این موضوع ناراحت نشدی؟ مــن بازیکنــی حرفــهایام و همیشــه تابــع تصمیــم کادر فنیمــان هســتم. کادر فنــی پرســپولیس بــه صالحدیــد خــودش تغییراتــی در ارنــج تیــم بــه وجــود آورده بــود، مســألهای کــه فقــط در حیطــه کادر فنــی اســت و کســی نمیتوانــد در ایــن خصــوص اظهارنظــر کنــد. مــن هــم بازیکــن پرس ـپولیس هس ـتم و چ ـه ی ـک دقیق ـه و چ ـه ن ـود دقیق ـه ب ـازی ب ـه م ـن برس ـد ب ـا تم ـام وج ـود ب ـرای تیم ـم ب ـازی خواه ـم ک ـرد و اگ ـر نیمکتنش ـین ه ـم باش ـم روی نیمک ـت ب ـرای پی ـروزی تیم ـم دع ـا می کنــم . برای جام حذفی چه شرایطی را برای تیمت در نیمه نهایی مقابل رقیب سنتیتان پیشبینی میکنی؟ بازی سختی مقابل استقالل پیشرو داریم اما تیم ما بعد از قهرمانی و کسب پوکر در لیگ برتر فقط به دنبال دبل کردن در قهرمانیها و پس از آن تکرار موفقیت فصل قبل یعنی تکرار گرفتن سه جام در یک فصل هستیم و برای رسیدن به این مهم خوب میدانیم که باید حریف سنتی را شکست بدهیم و پس از آن قهرمانیهای بعدی را هم کسب کنیم. در بازی مقابل مسجد سلیمان بازی کردی و گل هم ساختی، مقابل استقالل هم قادر به گل ساختن هستی؟ وظیفه من در اولویت اول فقط دفاع کردن است. پس از آن اگر شرایطی فراهم شود حتماً میتوانم باز هم پاس گل بدهم و این امر را در توانایی خودم میبینم.

پاس گل دربی چقدر با بقیه بازیها تفاوت دارد؟ دربی همیشه یک بازی خاص است و مسلماً عملکرد هر بازیکنی در آن بازی بیشتر به چشم میآید. اگر در دربی حذفی هم بازی به من برسد حتماً سعی میکنم باز هم با تمام وجود در خدمت اهداف تاکتیکی خواسته شده باشم و یکی از بهترین نمایشهای فصلم را ارائه بدهم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran