Iran Varzeshi

کرسیبازهم بهایراننرس­ید

- رضا عباسپور @rez7462

حافظ قشقایی و سیده الهام حسینی که بدون اطاع قبلی از سوی دستاندرکار­ان فدراسیون وزنهبرداری برایحضوردر­انتخاباتکم­یسیونورزشک­ارانبههیأت­رئیسهفدراس­یونجهانیمع­رفیشدند،نتوانستند موفقیتیکسب­کنند.البتهازقبل­همقابلپیشب­ینیبود،باانتخابیک­هفدراسیونا­یرانانجامد­اده،موفقیتی نصیبورزشای­راننمیشود؛اگرچهدرمور­دسیدهالهام­حسینیشرایط­کمیفرقمیکر­دواینانتخا­ببهنظر منطقیودرست­بهنظرمیرسی­د.بهواسطهنوپ­ابودنوزنهب­رداریبانوا­نچهرهشاخصد­یگریبهجزحس­ینی وجود نداشت که برای شرکت در این انتخابات گزینش شود ولی در بخش مردان با تمام احترامًو ارزشی که برای حافظ قشقایی نایب قهرمان سال 91۰۲ جهان در دسته 55 کیلوگرم قائل هستیم، حتما گزینههای سرشناستروع­نواندارتری­مثلکیانوشر­ستمی،علیهاشمی،بهدادسلیمی،علیداودیوچ­هرههایدیگر دردایرهانت­خابمسئوالن­فدراسیونوز­نهبرداریبو­دندکهبشودر­ویحضوروکسب­حداقلیککرس­یتوسط اینوزنهبرد­ارشناختهشد­هدرکمیسیون­ورزشکارانج­هانیحسابوی­ژهبازکردام­اایناتفاقا­زسویمسئوال­ن وزنهبرداری­نیفتادتاهم­انطوریکهپی­شبینیمیشدب­عدازبرگزار­یانتخاباتک­میسیونورزش­کارانفدراس­یون جهانی وزنهبرداری با حذف قابل پیشبینی قشقایی و حسینی از گردونه رأیگیری، داغ کسب حداقل یک کرسیدرکمیس­یونورزشکار­انفدراسیون­جهانیوزنهب­رداریبردلا­هالیاینرشت­هبماند.

قشقایی و حسینی در کمیسیون جهانی دیده نشدند!

حافظ قشقایی در بخش مردان و سیده الهام حسینی در بخش بانوان دو نماینده معرفی شده

فدراسیون وزنهبرداری ایران به سیستم بینالمللی بودند که قرار بود با تأیید مسئوالن جهانی در انتخابات کمیسیون ورزشکاران جهانی وزنهبرداری شرکت کرده و شانس خود را برای کسب کرسی امتحان کنند؛ دو وزنهبرداری که اگرچه به عنوان مدالآوران جوان وزنهبرداری ایران در رقابتهای جهانی و بینالمللی نسبتاًچهرههایی شناخته شده به شمار میرفتند اما برخاف ستارههای المپیکی و جهانی ایران مثل کیانوش رستمی، علی داودی، علی هاشمی یا حتی بهداد سلیمی حرفی برای گفتن و عرض اندام در این انتخابات جهانی نداشتند. همین موضوع به اضافه حمایت نشدن این دو نماینده جوان موجب شد تا قشقایی و حسینی قافیه را به رقبای از پیش تدارک دیده و مطرح خود باخته و از گردونه انتخاباتی کمیسیون ورزشکاران جهانی حذف شوند. اتفاقی تلخ که ممکن است با همین تعلل و بیخیالی که مجموعه تصمیمساز وزنهبرداری پیش گرفته مشابه آن در مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنهبرداری نیز که قرار است به زودی برگزار شود، تکرار شود. اما قطعاً اگر به طور مثال در بخش مردان به جای قشقایی؛ کیانوش رستمی یا بهداد سلیمی معرفی میشدند که دو تن از ستارههای وزنهبرداری دنیا به شمار میروند آیا باز هم دستاندرکار­ان جهانی میتوانستند این دو ستاره را نبینند و روی نامشان خط قرمز بکشند؟ بیشک اگر یکی از این دو وزنهبردار نامدار به فدراسیون جهانی معرفی میشد ما امروز حداقل یک کرسی در کمیسیون ورزشکاران جهانی وزنهبرداری که یک کمیسیون تأثیرگذار و دارای حق رأی در این سیستم بینالمللی است میشدیم. بعد از آن نیز خیالمان راحت بود که در جمع نمایندههای وزنهبرداری جهانی نمایندهای اسم و رسمدار داریم که میتوانست برای ما احقاق حق کند اما این اتفاق رخ نداد تا باز هم به واسطه سهلانگاری و بیتفاوتی داخلی، خواسته یا ناخواسته مورد بیمهری جهانی قرار گرفته بار دیگر از کسب یک کرسی مهم بینالمللی در اینبخشنیزم­حرومشویم.

زنگ خطر زده شد

فارغ از هر موضوع دیگری، حذف قابل پیش بینی دو نماینده وزنهبرداری ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران جهانی، قطعاً از همین حاال زنگ خطر را برای نمایندههای مد نظر فدراسیون بابت حضور در انتخابات پیش روی جهانی و کسب کرسیهای تأثیرگذار و تصمیمساز بینالمللی روشن کرد. زنگ خطری که به ما پالسهای منفی منعکس شده از سمت دستاندرکار­ان فدراسیون جهانی و بیاعتنایی آنها به نام و بزرگی وزنهبرداری ایران را ثابت کرد. به همین دلیل معتقدیم اگر نمایندههای وزنهبرداری ایران که قصد حضور در مجمع انتخاباتی جهانی را دارند، مثل شرایطی که برای دو ورزشکار ما رخ داد دست و پا بسته و بدون رایزنیهای تأثیرگذار و سرنوشتساز در مجمع انتخاباتی جهانی حاضر شوند، مثل گذشته به جز شکست و ناکامی چیزی دستگیرشان نمیشود. مخصوصاً در انتخابات مهم آتی که قطعاًسرنوشتآیند­هوزنهبردار­یدنیادرآنت­رسیممیشود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran