Iran Varzeshi

جراحی 9 هزار یورویی خار پاشنه در آلمان

-

ایران ورزشی - حدود دو ماه قبل بود که موضوع جراحی خار پاشنه احسان حدادی به یک سوژه پر سر و صدا تبدیل شد تا جایی که حتی در برخی صفحههای مجازی، پیشنهادهای عجیبی هم به احسان شد تا جایی که یکی از این صفحهها، پیشنهاد داد که اگر جراحیات را به ما بسپاری، یک میلیارد تومان میدهیم! در آن روزها، احسان حدادی گفت که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به او گفته که میتواند به آلمان برود و خار پاشنهاش را جراحی کند که همین حرف دلیلی شد برای نقدهای تند علیه این ورزشکار. کمیته ملی المپیک هم که مورد هجمه زیادی قرار گرفت، در نهایت اعالم کرد، هیأت اجرایی کمیته در این رابطه تصمیم میگیرد. چند روز بعد پرونده جراحی خار پاشنه احسان حدادی در خارج از کشور با مخالفت هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در این کمیته بسته شد اما همین پرونده در فدراسیون پزشکی ورزشی به نتیجه مورد نظر این المپین رسید. البته احسان تأکید کرد که اصراری برای اعزام به خارج از کشور ندارد و اگر پزشکی در ایران، تضمین بدهد که پای او را بدون هیچ عوارضی جراحی میکند، او حاضر است در کشور این جراحی را انجام دهد. نکته جالب توجه این است که این موضوع با چند پزشک ایرانی مطرح شده اما به گفته سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، هیچ پزشکی حاضر نشده این ضمانت را بدهد و در اصل هیچکدام از افرادی که تجربه چنین جراحیای را برای ورزشکاران داشتهاند، حاضر نشدهاند مسئولیت این کار را قبول کنند.

با این شرایط پرونده احسان حدادی، بار دیگر در فدراسیون پزشکی ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به پیگیری مهدی علینژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش، در نهایت تصمیم این شد که وجه الزم برای این اعزام و درمان احسان حدادی در اختیار فدراسیون دوومیدانی قرار میگیرد و سایر اقدامات هم توسط این مجموعه و خود حدادی انجام میشود تا هر چه زودتر این جراحی انجام شود. مبلغی هم که به تأیید فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفته و هزینه میشود، 9 هزار یورو است که ظرف چند روز آینده در اختیار فدراسیون قرار میگیرد. البته این موضوع حتماً باز هم در روزهای آینده سر و صدای زیادی راه میاندازد اما با توجه به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی چنین تصمیمی گرفته، دیگر هجمهای به سمت فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک وارد نمیشود. محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در این رابطه حرفهایی میزند که نشان میدهد خیلی هم اصرار احسان حدادی بی دلیل نیست. او میگوید: «جزئیات مربوط به پرونده پزشکی احسان حدادی و درخواست مطرح شده برای عمل خارج از کشور او، توسط دکتر اردیبهشت رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی با فدراسیون پزشکی ورزشی در میان گذاشته شد. به گفته وی، حدادی بابت خار پاشنه خود ۰5 جلسه فیزیوتراپی انجام داده اما هیچ نتیجهای نگرفته است. حدادی بابت خار پاشنه خود اذیت میشود و میخواهد از فرصت کرونا که باعث لغو تمام فعالیتها شده برای جراحی و بهبود خود استفاده کند. این مسأله در کمیسیون درمان فدراسیون پزشکی ورزشی مطرح و مورد بررسی چندباره قرار گرفت.» او درباره جزئیات خواسته این پرتابگر دیسک ایران میگوید: «ظاهراً این

دوومیدانیک­ارِتاکنون تمام کارهای درمانی خود را در آلمان و زیر نظر یک پزشک واحد انجام داده و بابت تمام اقدامات پزشکاش هم رضایت کامل دارد. به همین دلیل پیشنهادش برای جراحی خار پاشنه سفر به آلمان است اما در عین حال اصراری هم برای اعزام به این کشور ندارد. تأکید احسان حدادی این بود که پزشکی که قصد جراحیاش را دارد باید به وی ضمانت دهد که او را برای رویدادهای پیش رو به موقع آماده میکند. ضمانتی که مورد نظر احسان حدادی بوده توسط این پزشک داده شده است. او قول داده که احسان را در کوتاهترین زمان ممکن و برای رویدادهای آتی به بهبودی کامل برساند.» با این تصمیم احسان حدادی یک بار دیگر به خواستهاش رسید و حاال از فاصلهای که تا زمان برگزاری المپیک به وجود آمده، استفاده میکند و پیش از شروع فصل زمستان و تمرینات بدنسازی، پایش را به دست پزشک آلمانی میسپرد. او که پیش از این و بعد از بازیهای ریو، همین جراحی را روی پای راستاش انجام داده، چند هفتهای استراحت میکند و سپس زیر نظر حسین توکلی، تمریناتش را برای حضور در المپیک توکیو آغاز میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran