Iran Varzeshi

ستارههای دست نیافتنی، از مسی تا فرناندس

لیگهای اروپایی از نگاه آمار و ارقام

-

لیونل مسی با وجود توقف بارسلونا مقابل کادیس، گل زد و رکوردی جدید به جای گذاشت و اینتر مقابل میالن سه بر صفر پیروز شد. اورتون هم بردی تاریخی در خانه لیورپول کسب کرد اما آمارهای درخشان این هفته اروپا به چه ترتیب هستند؟ لیگ برتر :4 این اولین بار است که وستهم پس از دستکم 25 بازی در لیگ، در جمع چهار تیم برتر جدول قرار میگیرد. آخرین بار این اتفاق در فصل 1985-86 روی داده بود و آنها در آن فصل سوم شدند.

:7 برونو فرناندس برای هفتمین بار در این فصل لیگ برتر در یک بازی هم گل زد و هم پاس گل داد، آماری که هیچ بازیکنی در پنج لیگ بزرگ اروپا به آن نرسیده است.

:11 منچستر سیتی با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی خارج از خانه برای یک تیم لیگ برتری در تمامی رقابتها برابری کرد 11( برد). این رکورد در اختیار تیم پپ گواردیوال بود که در ماههای مه تا نوامبر 2017 رقم خورده بود.

:18 سیتی همچنین توانست رکورد 18 برد پیاپی در تمامی رقابتها برای یک تیم لیگ برتری را رقم بزند. مردان گواردیوال در این مدت 47 گل زده و 6 گل خوردهاند.

:20 اورتون برای اولین بار پس از سپتامبر 1999 در لیگ در خانه لیورپول پیروز شد. آنها 20 بازی بود که نتوانسته بودند در لیگ در آنفیلد ببرند. این همچنین اولین برد آنها در 24 بازی در خانه حریف همشهری در تمامی رقابتها بود و از این دیدارها، 12 بازی مساوی شده و 11 بازی با باخت اورتون همراه بود. به این ترتیب روند طوالنیترین شکستناپذیر­ی خانگی لیورپول مقابل یک تیم به پایان رسید.

:54 فرناندس از اولین بازیاش برای یونایتد در فوریه 2020 تاکنون روی 54 گل نقش مستقیم داشته است. او با لیونل مسی در این آمار برابر است و در جایگاه دوم قرار دارد. نفر اول کیست؟ روبرت لواندوفسکی با آمار حیرتانگیز 68 گل.

:81 ژوزه مورینیو پس از 50 بازی در لیگ با تاتنهام 81 امتیاز با این تیم کسب کرده است. این بدترین آمار مورینیو پس از 50 بازی در تیمهایش بوده است. بهترین آمار او متعلق به دوره اول حضورش در چلسی است که از 50 مسابقه 126 امتیاز گرفت. جالب آنکه دومین آمار بد او در منچستر یونایتد رقم خورد، با 95 امتیاز.

:98 لیورپول برای اولین بار پس از 98 سال، در چهار بازی پیاپی خانگی در لیگ شکست میخورد. آخرین بار این اتفاق در دسامبر 1923 برایشان روی داده بود. آنها همچنین اولین قهرمان لیگ پس از اورتون در

فصل 1928-29 هستند که در فصل بعدش چهار بازی پیاپی خانگی را میبازد. بوندسلیگا ‪:35 02،‬ جیدون سانچو با 20 سال و 10 ماه و 26 روز سن، جوانترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا است که به آمار 35 گل میرسد.

:22 در فوتبال حرفهای، هیچ تیمی به اندازه آینتراخت فرانکفورت در خانهاش بایرن مونیخ را نبرده است. آنها 22 بار بایرن را شکست دادهاند. در بازی قبلی دو تیم در فرانکفورت در نوامبر ،2019 بایرن پنج بر یک شکست خورد که سنگینترین باخت آنها در یک دهه اخیر بود. سری آ :1 روملو لوکاکو حاکم دربی میالن بود. او یک گل زد و یک گل ساخت و کمک کرد اینتر سه بر صفر پیروز شود. او اولین بازیکنی است که در پنج دربی پیاپی میالن در تمامی رقابتها گل میزند. اللیگا :7 اتلتیکو مادرید در هفت بازی اخیرش در اللیگا نتوانسته کلینشیت کند (و 9 گل دریافت کرده است). این بدترین آمار آنها در اللیگا زیر نظر دیهگو سیمئونه است.

:13 ویارئال 13 تساوی در این فصل داشته که در میان تیمهای پنج لیگ بزرگ اروپا نظیر ندارد.

:400 سرخیو بوسکتس چهارمین بازیکن بارسلونا میشود که به آمار 400 بازی در اللیگا میرسد. لیونل مسی ،)506( ژاوی ارناندس )505( و آندرس اینیستا )442( باالتر از او قرار دارند. مسی :38 مسی مقابل 38 باشگاه اللیگایی گل زده و رکورد خود را بهبود بخشیده است. نفرات بعدی در این لیست آریتس آدوریس و رائول گونزالس با 35 تیم هستند.

:110 کادیز 011امین تیمی است که مسی با پیراهن بارسلونا و آرژانتین به آن گل زده است. آنها 18امین باشگاهی هستند که از مسی گل دریافت میکنند. تنها تیمهایی که دروازهشان را مقابل مسی بسته نگه داشتهاند اینتر 4( بازی)، روبین کازان ،)4( بنفیکا ،)2( ژرس ،)2( السد ،)1( گرامنت ،)1( مورسیا )1( و اودینزه )1( هستند.

گل مسی 06امین گل او از روی نقطه پنالتی در اللیگا بود و او به این ترتیب یک گل تا رسیدن به رکورد فاصله دارد که در دست کریستیانو رونالدو با 61 پنالتی است.

:506 یک رکورد دیگر بارسلونا هم متعلق به مسی است. این بازیکن آرژانتینی با 506 بازی، بیش از هر بازیکن دیگری برای بارسلونا در اللیگا به میدان رفته است.

منبع: ESPN

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran