Iran Varzeshi

آتشبارترسن­اک کلمبیاییدر­مقابل دفاعلرزانر­ئـــال بازی با دارنده 13 قهرمانی اروپا، رئال مادرید بزرگترین مسابقهای است که این تیم ایتالیایی در آن حضور داشته، تنها افتخار تاریخ باشگاه آتاالنتا قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در سال 1963 است.

آتاالنتا-رئالمادرید؛ساعت03:32

-

لوییــس موریــل از مرحلــه «تعویــض طالیی» عبور کرده و به شــرایطی رســیده که امیدهــای آتاالنتا برای بازی امشــب برابر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به او بســته است. ســتاره کلمبیایی در پیروزی 4 بر 2 این هفته آتاالنتا برابر ناپولــی یک گل زد و یک پاس گل نیز به هموطنش، دووان زاپاتــا داد تا با این پیروزی به رتبه پنجم جدول سری A برسند.

جــان پیــرو گاســپرینی دربــاره موریــل کــه برای نهمین بازی متوالی با حضور در ترکیب اصلی موفق به گلزنی شــد، گفت: «او خارقالعاده است نه فقط به خاطر گل و پاس گلش. او امســال از نظــر فرم، فیزیک و ذهنیــت خارقالعــا­ده بــوده. کیفیت و ثبــات خیلی بهتری هم پیدا کرده.»

ایــن بازیکــن 29 ســاله بهتریــن فصــل دوران حرفهای خود را ســپری میکند و تا بــه حال 17 گل زده کــه دو تایش در لیــگ قهرمانــان اروپا بــوده. او انگیزه زیــادی دارد بــرای اینکــه بعــد از 18 مــاه ناامیدکنند­ه در ســویا خودش را دوبــاره ثابت کند. موریل در ســال 2017 به عنوان گرانترین بازیکن ســویا از ســمپدوریا خریداری شــد. او در 65 بازی در اســپانیا 13 گل بیشــتر نزد اما به ایتالیا برگشــت و یک دوره قرضی ششماهه بــرای فیورنتینــ­ا بازی کرد و تابســتان ســال گذشــته به آتاالنتا آمد.

در فصــل اول به عنــوان تعویــض طالیی مطرح شــد و در حالی کــه تنها 10 بــازی در ترکیــب اصلی قرار گرفته بــود، موفق به زدن 18 گل در ســری A شــد. این فصــل او 14 گل در لیــگ زده، بــه اندازه ســتاره میالن، زالتان ابراهیمووی­چ و پشــت ســر کریســتیان­و رونالدو و روملو لوکاکو که به ترتیب برای یوونتوس و اینترمیالن 18 و 17 گل زدهانــد. در حالــی کــه گلهــای رونالــدو و لوکاکو شــامل چهار پنالتی میشــوند و زالتان هم سه بار از روی نقطه پنالتــی گل زده اما تنها یک گل موریل از روی این نقطه به ثمر رســیده. موریل کــه در 71 بازی برای آتاالنتــا 36 گل زده، میگوید: «مربی به من فضا و زمان بیشــتری بــرای بــازی میدهــد بنابراین تالش میکنم بیشترین بهره را از آن ببرم.»

فرصت منحصر به فرد گاسپرینی در ماههای اخیر در آتاالنتا حسابی گرد و خاک راه انداخت و کاپیتــان محبوب تیم، آلخاندرو پاپــو گومــس را بــه خاطــر مخالفــت بــا مربی بر ســر تاکتیک تیم در یک بازی لیگ قهرمانان به طور کامل کنار گذاشــت. گومس در آخرین بازی گروه D در هلند برابر آژاکس بیرون گذاشته شــد و موریل گل پیروزی را زد تا آتاالنتا به عنوان تیم دوم گروه پشــت سر لیورپول به مرحله حذفی صعود کند. گومس در ژانویه به سویا فروخته شد.

بازی با دارنــده 13 قهرمانــی اروپا، رئــال مادرید بزرگتریــن مســابقهای اســت که ایــن تیــم ایتالیایی در آن حضور داشــته، تنها افتخــار تاریخ باشــگاه آتاالنتا قهرمانی در جام حذفی ایتالیا در ســال 1963 اســت. موریل ادامه میدهــد: «این فرصت منحصر به فردی اســت. اگــر آتاالنتا مثــل بازی بــا ناپولی باشــد، فضای کمی بــه حریف بدهد و موقعیت گلزنــی زیادی ایجاد کند، کار برای آنها هم سخت میشود.»

تیم شــهر برگامو بــا 53 گل بهتریــن خط حمله لیگ ایتالیــا بعد از اینترمیــا­لن را در اختیار دارد. عالوه بر دو گلزن کلمبیایی، روبین گوســنز و کریستین رومرو هم به تیــم جنارو گتــوزو گل زدند تا برای ششــمین بار در این فصل آتاالنتــا در یک دیدار چهار گلزن متفاوت داشــته باشــد. گاســپرینی 63 ســاله که از بــدو ورود به آتاالنتــا در ســال 2016 ایــن تیــم را متحــول کــرده، در این بــاره میگویــد: «این به تیم مــا برابر رئــال مادرید روحیــه میدهــد. مــا برابــر موفقتریــن تیــم جهــان قــرار میگیریــم. این بازی بــرای ما فوقالعاده اســت، فکــر نمیکنــم آتاالنتــا هرگز بــا چنین تیمــی مواجه شــده باشــد. ما از آنها ترســی نداریــم.» آتاالنتا فصل قبــل در نخســتین حضــور در لیــگ قهرمانــان اروپا تا یکچهارمنها­یی پیش رفت و در این مرحله والنســیا را مقتدرانه از پیش رو برداشت.

بدون سرخیو راموس ســرخیو راموس مصدوم اســت و رئال بــا یکی از ترســناکتر­ین خط حملههــای اروپا روبهرو میشــود و زوج قلب دفاع رئال متشــکل از رافائــل واران و ناچو فرناندس باید برابر آنهــا مقاومت کنند. آخرین بار که رئال در لیگ قهرمانــان بدون راموس به میدان رفت، 11 آذر برابــر شاختاردونت­ســک در کیف بود کــه با 2 گل شکست خوردند و تیم در آستانه حذف قرار گرفت. در بازی مادرید مقابل شاختار هم راموس نبود و باختند. در باخت 4 بر یک مقابل آژاکس دو سال قبل هم واران و ناچو در دفاع بودند و آن فاجعه رقم خورد.

البته واران شبهای کابوسوار بازی با شاختار را فراموش کرده و با 2566 دقیقه در میان بازیکنان رئال به غیر از دروازهبان رکورددار است.

بازیکنــان دیگــری مانند کریــم بنزما، مارســلو،

فدریکــو والــورده و ادن آزار هــم در بازی رفــت غایب خواهند بود و کار رئال برای رســیدن به یک گل حیاتی خارج از خانه سخت اســت. بنزما تا اینجا 17 گل برای رئال زده کــه 34 درصد گلهای تیم میشــود. در واقع بهترین گلــزن در تیمی که زینالدین زیــدان با خود به ایتالیا میبرد، کاسمیرو است که شش گل زده. منابع: AFP و Marca

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran