Iran Varzeshi

فنونیزاده: با تحصن هواداران مقابل مجلس موافق نیستم

قایدی حق دارد پول بیشتری بخواهد

- مهدیه دریابیگی

استقالل دیروز هم آبستن حوادث زیادی بود. این بار هواداران استقالل جلوی در مجلس تحصن کردند و خواستار بهبود شرایط استقالل از جمله شرایط مالی شدند. با اینکه مدیرعامل استقالل دوشنبه اعالم کرد از محمود فکری حمایت میکند و اعضای هیأت مدیره استقالل هم با این مربی همراه هستند و از او حمایت میکنند اما هواداران ناراضی استقالل راضی نشدند و با تحصن روبهروی مجلس خواستار حمایت وزارت ورزش شدند. اوضاع و احوال آشفته استقالل بدجور پیشکسوتان این تیم را نیز نگران کرده است. مهدی فنونیزاده همان پیشکسوتی است که سعی میکند با هواداران استقالل ارتباط داشته و درد دل آنها را بشنود اما فنونیزاده با تجمع هواداران استقالل

مقابل در مجلس اصالً موافق نیست. استقالل این روزها حواشی زیادی دارد و در تازهترین اتفاق هواداران استقالل با تحصن مقابل در مجلس خواهان حمایت وزارت ورزش از این تیم شدهاند، نظر شما در مورد اعتراضات اینچنینی چیست؟ مگر دفعات پیش اینطور ا عتر ا ض کردند اتفاق خاصی افتاد؟! من با اعتراضات اینچنینی اصالً موافق نیستم چون ثمرهای ندارد. البته هواداران تقصیر ندارند یک عده از افراد که بعید است استقاللی باشند آنها را تحریک میکنند و بعد خودشان را کنار میکشند و این هواداران اذیت میشوند. اینگونه اتفاقات باعث تضعیف روحیه تیم و استرس دادن به بازیکنان میشود. متأسفانه فضای مجازی بالی جان استقالل شده است!

نظر شما در خصوص شرایط استقالل چیست؟

شرایط استقالل اصالً خوب نیست اما نباید کاری کرد که وضع از این بدتر شود. بازیکنان اگر دچار استرس شوند دیگر نمیتوانند تمرکز داشته باشند.

هواداران دلشان با فکری نیست و معتقد هستند که او باید از تیم استقالل برود. شما چقدر با نظر آنها موافق هستید؟ یعنی فکری برود شرایط استقالل بهتر میشود؟

مگر فکری باید پول بیاورد که آنها معتقد هستند محمود باید برود. چه تقصیری متوجه او است؟ مدیران ضعیف عمل کردند و مشکالت مالی ربطی به سرمربی تیم ندارد.

پس شما با جدایی آقای فکری موافق نیستید؟

یک مسألهای وجود دارد که در این زمینه آدم را به فکر فرو میبرد. استقالل با همین فکری چندین هفته صدر جدول بود اما همان زمان هم مخالف فکری بودند و میگفتند باید فکری برود! آنقدر گفتند تا هفته آخر حتی صدر جدول را نیز از دست دادیم. نباید دنبال تخریب باشیم و با تشویق افراد فکر کنیم که به نتیجه میرسیم.

مشکل اینجا است که آن زمان هواداران معتقد بودند استقالل خوب بازی نمیکند!

مگر پرسپولیس خوب بازی میکند؟ کدام تیم در لیگ خوب بازی میکند. اصالً مگر تیم کیروش خوب بازی میکرد که اینقدر از او حمایت میکردند؟!

یکی از معضالت تیم این است که گفته میشود چند بازیکن استقالل دلشان با فکری نیست و همین مشکل برای این تیم به وجود آورده است!

باید خود بازیکنان به زبان بیاورند. چرا االن که تحصن شد نگفتند با فکری مشکل دارند. من فکر میکنم اگر استقالل یک آنالیزور خوب داشت شرایطش بهتر میشد.

قایدی چند روزی است که قهر کرده و مدعی است که باید دو میلیارد به قرارداد قبلیاش اضافه شود. نظر شما در خصوص خواسته او چیست؟

به نظرم خواسته مهدی بحق است. قایدی نصف تیم استقالل است و با این توانایی حق دارد که بخواهد قراردادش را اضافه کنند اما شاید درست بود در این شرایط که استقالل مشکالت زیادی دارد قهر نمیکرد.

فکر میکنید استقالل در نیمفصل دوم نتیجه بگیرد؟

چرا نتواند نتیجه بگیرد مگر تا آخر نیمفصل صدر نبود و فقط یک باخت آخر این تیم را از صدر دور کرد. پس میتواند نیم فصل دوم نتیجه بگیرد.

یکی از ایراداتی که به فکری گرفته میشود این است که نمیتواند تیم را مدیریت کند و تیم استقالل بینظم و شلخته شده شاید هم به همین دلیل نتیجه نمیگیرد! نظر شما چیست؟

مشکل این است که در کادر فنیاش یک بزرگتر ندارد. استقالل یکی مثل کریم باقری میخواهد تا بازیکنان را به موقع آرام کند. اینطوری مشکلش حل میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran