Iran Varzeshi

یک میالن، یک پادشاه و یک خدا

جنگ تن به تن

-

228 پرده شهرآوردهای دالمادونین­ا در 112 سال گذشته همواره دربردارنده جنجالها و حواشی داغ و جذابی بودند اما درگیریهای شدید میان روملو لوکاکو و زالتان ایبراهیموو­یچ بیشک یکی از برجستهترین این حواشی از گذشته تاکنون و یکی از فراموشنشدن­یترین آنها در آینده است. دوقطبی لوکاکو و زالتان در شهر میالن را میتوان همسطح دوقطبیای که در دهه گذشته و در دیدارهای الکالسیکو میان مسی و رونالدو برقرار بود، دانست اما این دو تقابل تنبهتن جذاب فوتبال شباهت چندانی با یکدیگر ندارند.

اگر رویارویی دو فوق ستاره آرژانتینی و پرتغالی دهه گذشته اللیگا از جنس احترام و رفاقت بود و هریک برای پادشاهی در فوتبال جهان به رقابت با دیگری نیاز داشتند، جدال بیگروم و ایبرا به معنای واقعی کلمه نبرد دو پادشاهی است که هر دو میدانند در یک اقلیم نمیگنجند. البته گلزن سوئدی روسونری ماجرا را از این تشبیه نیز فراتر میداند که پیش از شهرآورد شنبه عصر و در پاسخ به توئیت هشت ماه قبل لوکاکو که نوشته بود «این شهر یک شاه جدید دارد»، در توئیتی عنوان کرد: «میالن هرگز یک پادشاه نداشته؛ آنها اکنون یک خدا دارند».

شکست سه بر صفر مقابل افعیهای میالن

و واگذاری کورس قهرمانی به رقیب همشهری، زخم عمیقی بر قلب تمام شاگردان استفن پیولی بود اما زالتان طعم واقعی شکست و سرافکندگی را فارغ از نتیجه بازی، در دقیقه 65 چشید؛ جایی که دیو بلژیکی اینتر در کسری از ثانیه توپ را از میانه زمین به محوطه جریمه آ. ث. میالن رسانده و فرانک کسیه، پتر هوگه و سیمون کیائر را همزمان جا گذاشته و سپس با یک ضربه مهارناشدنی، جیانلوئیجی دوناروما را از پای درآورد. برای گلزن سوئدی سرخوسیاهها، مهلکتر از شوت دقیق لوکاکو، فریادهای وی بود که خطاب به وی و با اشاره به کریخوانی مجازی آن دو، میگفت: «این منم! بهت گفته بودم لعنتی!».

بیگروم برای دومینبار در هماوردی مستقیم مچ ایبرای 40 ساله را خواباند و در جدول گلزنان سریآ تنها کریستیانو رونالدو، دیگر بنیامین باتن فوتبال ایتالیا را پیش روی خود دارد اما شاخبهشاخ شدن وی با زالتان، فحاشی ناموسی و تهدیدهای تند علیه وی و دیگر حرکات تحریکآمیز از سوی لوکاکو، همگی مهر تأییدی بر مصاحبه صادقانه سال گذشته وی هستند؛ زمانی که لوکاکو ابراز کرد که «یک زالتان درون دارد».

پیش از ایجاد و افروختهشدن شعله نزاع با زالتان، مهاجم بلژیکی اینتر وی را یک همبازی دلسوز سابق در منچستریونا­یتد میدانست و اعتقاد داشت که با انتقال تجربیات وی از آژاکس تا بارسلونا و یوونتوس، بازی وی نیز متحول شد. ایبرا نیز از طرفی دیگر لوکاکو را در کنار سرخیو آگوئرو دو مهاجم برتر لیگ جزیره میدانست.

بهرهوری از تجربیات زالتان، زالتان درون لوکاکو را بارور کرد اما حال در میالن همین شخصیت جنگنده، خشن و تسلیمناپذی­ر، علیه نسخه واقعی زالتان بهکار گرفته شد. مهاجم سوئدی که در رویارویی کوپا ایتالیا تالش کرد لوکاکو را عصبانیکند، خودش با کارت زرد دوم مواجه شد و عصر شنبه نیز، برخالف دو دربی قبلی از گشودن دروازه نرآتزوری ناکام ماند. زالتان را میتوانیم همچنان خدای فوتبال بدانیم اما هرچند الئوتارو مارتینز ستاره بیبدیل دالمادونین­ا بود، قاتل جدید روسونری میتواند این حق را به خود بدهد که تاج پادشاهی میالن را از ایبراهیموو­یچ گرفته و بر سر خود بگذارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran