Iran Varzeshi

بچه غول نروژی در تیررس بزرگان

فتح مقتدرانه دربی روهر با سوپرستاره

- کرنر میعاد نیک

دربــی روهــر را فوتبالدوسـ­ـتان آلمانی به عبــارت «مادر دربیهــا» میشناســند. همیشــه اســتادیوم فوتبــال و فضای هــواداری از دو تیم رقیب، محل مناســب و بکــری برای تخلیه فشــارهای روانی و عقدههــای درونی دو ســمت رقابت بوده و دربی روهر هم از این قاعده مســتثنی نیســت. بــا وجود اینکه برخالف دربی شــهری مانند مادریــد، شــالکه و دورتموند هر دو برخاســته از طبقه کارگر هســتند و هر دو یک دشمن خونی به نام بایرن مونیخ دارند امــا نفرت بین هواداران دو تیم موج میزند. بســیاری از هواداران دو تیم حاضر نیستند در ورزشگاه تیم مقابل حاضر شــوند و حتــی برخی از آنها زمانی که ســوار قطار میشــوند و در ایســتگاه شــهر مقابل میایســتند، نفس خــود را در ســینه حبــس میکننــد تا هــوای آن شــهر را تنفس نکنند!

تصور چنیــن فضا و اتمســفری برای ترســیم حساســیت دربــی روهر کافی اســت. تقابل بیــن زنبورهــای دورتموندی و معدنچیهای آبی شــاید میتوانســت با کشــمکش بیشتری همراه باشــد امــا ظهور یــک نوســتاره در اســتادیوم فلتینس آرهنا باعث شــد تا همه چیز در کمال ســادگی و آرامش به نفع شــاگردان ادین ترژیک پیش برود و زردپوشــان با اقتدار شــهر گلزنکرشــن را تــرک کنند. با توجه به شــرایط جدولــی دو تیم هم پیشبینی میشــد کــه دورتموندیه­ــا از شــانس باالتری برای پیروزی برخوردار باشند اما دربی همیشه حساسیتهای خودش را داشته و عنادهای خونی مختص به خود را.

مهمتریــن نکتــه ایــن تقابــل ســنتی، درخشــش مجدد ارلینــگ هالند نــروژی بود که چشــم بســیاری از باشــگاهها­ی بــزرگ دنیا را باز هم به چشــمکهای جذاب خــود خیره کرد. رئالمادرید و منچســتریو­نایتد دو باشــگاه بزرگی هستند که با بحران گلزنی مواجه شدهاند و قطعاً در موعد نقلوانتقاا­لت تابستانی بیش از هر باشــگاه دیگری به دنبال بچهغول نروژی خواهنــد بود. منچسترســی­تی، پاریســنژر­من و بایرن مونیخ هم از باشــگاهها­یی هســتند که تمکــن مالی بــرای بهخدمت گرفتن هالنــد را دارند و میتوانند تنور رقابت ترانســفری­نگ را داغ کننــد. ظهور ارلینگ درکنار کیلیــان امباپه به معنای پایان عصر ســایر ستارههاست و این مهم یعنی شــروع عصر جدید در فوتبال جهان.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran