Iran Varzeshi

هدف سولشــر: یک جام ببـــر

میالن و زالتان، مانع بزرگ سر راه قهرمانی منچستر در لیگ اروپا

- راب داوسون

اولــه گونــار سولشــر، مربــی منچســتر یونایتــد میتوانســت در بــازی برگشــت لیــگ اروپا مقابــل رئال سوســیداد، حتی خودش را هم در ترکیــب بگذارد. تیم او در بازی رفت بــا نتیجه چهار بر صفر پیروز شــده بود و صعودشــان تقریبــاً قطعی بود امــا این مربی کــه دیروز تولد 48 سالگیاش را جشن گرفت، بهترین بازیکنش، یعنی برونــو فرناندس را در ترکیب قرار داد و دســت کم از چهار بازیکن دیگر هم اســتفاده کرد کــه احتماالً فردا مقابل چلســی در اســتمفورد بریــج به میــدان خواهند رفت.

سولشــر با وجود بــازی مهمی که در پیش داشــت، نمیخواســت فرصــت اولیــن قهرمانیاش بــا یونایتد را از دســت بدهد. بــازی با الرئال با تســاوی بــدون گل به پایان رســید و به این ترتیب یونایتد به دور بعد لیگ اروپا صعود کرد.

او پــس از بــازی گفــت: «مــا مقابــل تیــم خیلــی خوبــی بازی کردیم و در ابتدای مســابقه مشــخص شــد که چــرا مهم بــود ترکیــب قدرتمنــدی را باید بــه زمین میفرســتاد­م. من نمیخواســت­م تیم با شکست یک بر صفر یا دو بر صفر بــه رختکن برود. در ‪15 01،‬ دقیقه اول، ما کنــد بودیم و بعد خیلی خوب بــازی کردیم. به نظرم این نشان میدهد که هفته گذشته چه عملکرد خوبی را رقم زدیم. ما میخواهیم در لیگ اروپا به مراحل پایانی برســیم. وقتــی در چهــار نیمهنهایــ­ی شکســت خورده باشید، دوست دارید که پیشرفت کنید.»

سولشر ســال گذشــته هم لیگ اروپا را جدی گرفته بــود اما در شــرایطی کامــ ًال متفــاوت. آنها پیــش از بازی مرحله یکشانزدهم نهایی مقابل بروژ، در لیگ هفتم بودند و کار سختی برای راهیابی به لیگ قهرمانان پیش رو داشــتند و قهرمانــی لیــگ اروپا را برای ســهمیه لیگ قهرمانان میخواســتن­د. حاال 12 ماه میگذرد و یونایتد که در لیگ دوم اســت، قاعدتــاً نیازی به فتــح لیگ اروپا برای راهیابی بــه لیگ قهرمانــان ندارد اما سولشــر نیاز به جــام دارد. او به عنــوان بازیکن بــا یونایتــد 10 افتخار کســب کرده و میداند که دوران حضورش در این تیم را براساس قهرمانیها خواهند سنجید.

هــدف نهایــی او این اســت کــه لیــگ برتــر و لیگ قهرمانــان را فتــح کند اما برای شــروع، لیــگ اروپا جای خوبــی اســت. یونایتــد در مرحلــه یکهشــتم نهایی با میالن و ستاره سابق خودش یعنی زالتان ابراهیمووی­چ روبهرو میشــود و در یکچهارم نهایی جام حذفی هم رقیب آنها لســتر سیتی اســت. یونایتد شــاید تا آن زمان

بتواند تا حدی پا به پای منچســتر سیتی در لیگ برتر هم پیش برود.

سولشر با این حال ترجیح میدهد در لیگ چهارم شــود و یک جــام را فتح کند، تــا اینکه در لیــگ برتر دوم شده و فصل را بدون جام به پایان برساند.

بازی دو تیم نکته خاصی نداشت، به جز اینکه آماد دیالو، بازیکــن 37 میلیــون پوندی یونایتــد اولین بازی خانگیاش را انجام داد و شــوال شورتایر هم جوانترین بازیکــن تاریــخ یونایتــد در رقابتهــای اروپایی شــد. او رکورد نورمن وایتساید در سال 1982 را جابهجا کرد.

سولشــر گفــت: «شــوال تکنیــک خوبــی دارد و تکنیکش طوری اســت که فکر میکنیــم بازیکن خیلی خوبی خواهد شد. امشب سکوی پرتاب او بود. این بازی خاطرهانگیز میشود و او میتواند براساس این بازی به پیش برود. اگر طرفداران بودند او بیشتر لذت میبرد اما در دوران عجیب و متفاوتی به سر میبریم. مطمئنم که همه هواداران بعدتر او را خواهند دید. هر کسی که اینجا قــرارداد امضــا میکند فرصتــش را دارد، به شــرط آنکه رفتار مناسب داشته باشد و به مربیان گوش دهد.»

فرنانــدس تنها 45 دقیقــه اول را در زمین بود و بین دو نیمه تعویض شد. یونایتد در این بازی کارش را انجام داد. هدف آنهــا برای ادامه فصل این اســت که اطمینان حاصل کنند که نشــان دهند در 12 ماه گذشــته پیشرفت داشــتهاند؛ ترجیحشــان هم این اســت کــه ایــن کار را با کسب یک قهرمانی انجام دهند.

سولشــر گفــت: «از حــاال تــا تعطیــالت دیدارهای ملــی، هفت، هشــت بــازی داریــم و البته که با چلســی، لســتر، منســیتی، وســتهم و کریســتال پــاالس در خانه حریفان بازی خواهیم داشت. بازیهای سختی در پیش داریم. همه این دیدارها مهم هســتند و این ســه هفته تا تعطیالت دیدارهای ملــی برای ما ســنگین خواهد بود اما ما تیم خوبی هستیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran