Iran Varzeshi

مربی استقالل: باز کردن دفاع ذوبآهن کار سختی است

-

صالح مصطفوی، دستیار فرهاد مجیدی دیروز در نشســت خبری تأکید کــرد که ذوبآهن ســاختار دفاعی خوبــی دارد و بــاز کــردن آن کار ســختی خواهد بــود. او اضافــه کرد که مهمترین مشــکل بازیکنان اســتقالل در عربستان به هم خوردن ساعت خواب آنها بوده است.

مصطفــوی دربــاره بــازی امشــب مقابــل تیــم ســیزدهم جدول گفــت: «بازی ســنگینی اســت. ما تیم ذوبآهن را به خوبی آنالیز کردیم. ذوبآهن در کارهای دفاعی بســیار منظم اســت. زمانی که کار دفاعی انجام میدهند، با برنامه هســتند. پیدا کردن روزنه در خطوط دفاعی این تیم دشــوار اســت. بایــد به آقای حســینی به خاطر بهبــود عملکرد ذوبآهن بعد از ورود به این تیم، تبریک بگویــم. بازی مقابــل ذوبآهن بــرای هر تیمی سخت است.»

مربی اســتقالل درباره غیبت قاســم حدادیفر در این دیدار به علت مصدومیت گفت: «قاسم از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران و اسطوره ذوبآهن است. چیزی که ما در آنالیزهای خودمان از ذوبآهن مشــاهده کردیم، کار دفاعی آنها به صورت تیمی، منظم و منســجم بود. فکــر نمیکنم نبود یــک بازیکــن در روند این تیــم تأثیر بگذارد.»

او درباره غایبان اســتقالل اضافه کرد: «شــجاعیان چهار کارته و محروم اســت. به علت فشردگی بازیهای آســیایی و خســتگی ناشــی از ایــن مســابقات، چندیــن بازیکــن مصــدوم داریــم. خوشــبختان­ه آقای نــادری را بــرای این دیــدار داریــم اما آقایــان غفوری، اســماعیلی و کریــمزاده به علــت مصدومیــت در این دیــدار غایب هستند.»

مربی اســتقالل درباره اهمیت بــازی قبل از دربی بــرای دو تیم اســتقالل و پرســپولیس گفت: «همیشــه قبل و بعد از دربی شــرایط خاص خود را برای استقالل و پرســپولیس دارد. کادر فنــی و در رأس آن آقــای مجیدی ســعی کرده تیم را به صورت صددرصد برای ایــن دیــدار مهیا کنــد. بازیکنــان هم تمرینــات خوبی داشتند. به غیر از خستگی وحشتناک که با برنامهریزی AFC به تیمهــای آســیایی و تیم ما تحمیل شــد، یک مشکل داشــتیم و آن هم این بود که بازیکنان ما بعضاً ۵ یا ۷ صبــح به وقت ایران میخوابیدند. کارشناســا­ن میدانند که یکــی از مهمترین فاکتورهــا­ی ریکاوری، خواب مناســب اســت. عــالوه بــر اینکــه فاصلــه بین بازیها خیلی کم بود، به علت شرایط خاص عربستان و مــاه رمضان کــه میخواســتن­د بازیها بعــد از افطار باشــد و همچنیــن وجود فقط یک ورزشــگاه در شــهر جــده، ۴ بــازی اســتقالل در ســاعات بســیار دیرهنگام برگــزار شــد و سیســتم خــواب تیــم بــه هــم ریخــت و ریکاوری هم ســخت بــود. ایــن کار با تجهیــزات ما در قیاس با سایر کشورها ســخت بود. این خستگی بسیار زیاد باعث آســیبهای بدنــی برای تیم شــد و تیم ما از همه تیمهــای حاضر در آســیا بازیهای ســنگینتری داشت و بسیار خسته است.»

دستیار مجیدی در واکنش به اینکه تیمش با توجه بــه در پیش بودن دربــی، تغییراتــی را در ترکیب خواهد داشت گفت: «آقای مجیدی در ادوار مختلف مربیگری در استقالل نشان دادهاند که بازی به بازی پیش میروند و هر بازی اســتراتژی خــاص خــود را دارد. بنابراین بازی بــا ذوبآهــن اســتراتژی متفاوتــی نســبت بــه بــازی بــا پرسپولیس دارد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran