Iran Varzeshi

چرا عزتمان را خدشهدار میکنیم؟

- سعید فایقی

رئیس هیأت مدیره شســتا زمانی رئیس فدراســیون کشتی، مشاور ورزشــی مقام عالی وزارت تعــاون، کار و رفــاه اجتماعی و رئیس فدراســیون فوتبال بوده و شــورای ورزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور ایشــان و جمع کثیری از مدیران برجســته سابق ورزش شــکل گرفته و مطالبات شســتا آنگونه که در کدال ذکر شــده، هزاران برابر مبلغی اســت که از فدراســیون فوتبال طلبکار اســت و در بعضی موارد به لحاظ ســنی مطالبات تاریخی شــده، آیا میتــوان باور کرد که شــرکت ســرمایهگذ­اری تأمین اجتماعــی در دولتی کــه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن خود مدتی سرپرســتی وزارت ورزش را عهدهدار بوده و دســتیار ارشــد و مشــاور اجرایی ایشــان از خادمین کشــتی بوده و انصافاً در زمان ریاست اســتاد طالقانی در کشــتی خدمات شــایان توجهی به کشــتی کرده، برای وصول مطالباتش اینچنین برخوردی داشته باشد؟

نمیتوان باور کرد دولت چنان ضعیف شــده باشــد که یکی از دســتگاهها­ی وابستهاش بر خالف مواد و تبصرههــای متعارف که حکم میکند اختالفات دســتگاهها در درون دولت صورت گیــرد و باالترین مقام اجرایی دو دســتگاه که اختــالف دارند با مراجعــه به معاونت حقوقی ریاست جمهوری مکلفند مســائل فیمابین خود را حل و فصل نمایند، مبادرت به وصول مطالبات خود با لطمه به عزت و اعتبار بینالمللی ورزش و مملکت بکند.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسالمی ایران عضوی از اعضای فدراسیون جهانی فوتبال FIFA اســت و اگر شهروندی از کشــور برای دفاع از حق فوتبال و باشگاه پرسپولیس به دادگاه داوری و حکمیت FIFA یا حتی AFC شکایت کند، ما بسیار متضرر خواهیم شد.

یک روز معاون اول ریاســت جمهوری فرمودنــد اختیار مدیریــت آبدارخانه معاونت را ندارنــد. البته به ایــن مضمون، عین عبــارت برای رعایت ادب نوشــتار، آورده نشــد. آن روز باورمان نشــد ولی امروز با این عمل اگر واقعاً درســت باشــد این فرمایش اثبات میشــود که وزرای محتــرم ورزش و جوانان و کار و تعاون و تأمین اجتماعــی توانایی حل یک اختالف دو میلیون یورویی را ندارند، چگونه از عهده تصمیمات هزاران میلیاردی برمیآیند.

خدا عالم اســت ایــن حقیر در گذشــته هــم افتخــار خدمــت در ورزش را داشــتهام هم بهعنوان نماینده کارفرمایان تولیدی در شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی انجام وظیفه کردهام، هم در شستا چند صباحی عهدهدار مسئولیت معاونت شرکتها بودهام. مطالبات ســازمان تأمین اجتماعی از دولت صدها هزار میلیارد تومان اســت. دو میلیــون یورو هم به اضافه آن.

جالب اســت که وزیــر محتــرم کار، تعاون و امــور اجتماعــی عضو شــورای عالی ورزش اســت و فدراســیون کارگری عضــو مجمع فدراســیون فوتبــال به تعبیــری عزیزان جانشــین ســهامدار فوتبال محسوب میشوند، ما را چه شده چرا این همه از حکمرانی مطلوب فاصله گرفتهایم؟ چرا «رحماء بینهم» را به «اشــداء بینهم» تبدیل کردهایم؟ حال که خود در داخل با فدراســیون اینگونه برخورد میکنیم چرا توقع داریم دشــمنان قســم خورده ما در منطقه و آســیا، فدراســیون ما را تحت فشــار قرار ندهند؟ وقتی ساختمان باشــگاه را در داخل توقیف میکنیم او چگونه دفاع کند که در تاجیکســتا­ن بازی نکند و میزبان در تهران باشــد. نخواهند گفت اول حمایت داخلی داشته باشد بعد سراغ ما بیایید. اگر استراتژی بینالمللی جمهوری اسالمی ایران عزت و حکمت و مصلحت اســت خود ما عزتمان را خدشهدار میکنیم. مثل معروف که با داشتن دوستانی اینچنین در داخل، نیازی به دشمن بیرونی نیست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran