Iran Varzeshi

کورس مربیهای رفتنی

یوونتوس- میالن، ساعت 23:15

-

یوونتوس و میالن، پرافتخارتر­ین تیمهای ایتالیا، در کورس قهرمانی سری A از اینتر عقب افتادند و حاال فقط باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده مبارزه کنند. آتاالنتا، دارنده اسکودتو و روسونری در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل در امتیاز 69 برابر هستند و در ردههای دوم تا چهارم قرار دارند. ناپولی و التزیو به ترتیب با 67 و 64 امتیاز در ردههای بعدی هستند و منتظرند با کوچکترین لغزش جای آنها را بگیرند تا خود، نماینده ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان باشند.

آندرهآ پیرلو، مربی یوونتوس در حالی از تیم سابق خود پذیرایی میکند که آینده بسیار مبهمی دارد چون بیانکونری در اولین فصل مربیگری او هنوز از رسیدن به کمترین هدفش یعنی سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن نشده است.

یوونتوس که 29 اردیبهشت باید در فینال جام حذفی ایتالیا با آتاالنتا روبهرو شود، در آخرین بازی خود در لیگ با نتیجه نزدیک 2 بر یک تیم میانه جدولی اودینزه را برد. پیرلو و کل تیم مدیون کریستیانو رونالدو شدند که در 10 دقیقه پایانی هر دو گل یووه را زد و البته با 27 گل جایگاه خود را در صدر جدول گلزنان سری A تثبیت کرد.

فوقستاره پرتغالی 9 بار در این فصل بیشتر از یک گل در بازی زده در حالی که آخرین بار در فصل 2014-2015 وقتی 12 بار دو یا سه گل برای رئال مادرید به ثمر رساند، آمار بهتری داشت.

فرم خارج از خانه یوونتوس اگرچه تعریفی ندارد اما در ردهبندی بازیهای خانگی تنها اینترمیالن شرایط بهتری نسبت به یووه دارد و تیم پیرلو از 17 بازی خانگیاش در این فصل در 13 تا حداکثر امتیازات را گرفته. عالوه بر این، غول تورینی در 9 بازی خانگی آخرش برابر حریف امشب پیروز بوده و نخستین باخت قهرمان نیم فصل را در ژانویه با برد 3 بر یک در سنسیرو رقم زد.

میالن قبل از پیروزی 2 بر صفر هفته گذشته برابر تیم در معرض سقوط بنونتو، دو باخت پیاپی داشت و این موقعیت استفانو پیولی را نیز متزلزل کرده، چیزی که

چند هفته قبل قابل تصور نبود. روسونری از سال 2021 به شدت افت کرده و بعد از حذف از لیگ اروپا به دست میالن، حاال شانس حضورش در لیگ قهرمانان بعد از هشت سال هم به مخاطره افتاده اگرچه قطعی به نظر میرسید.

فرم خوب خارج از خانه میالن که در سال جدید میالدی تنها 11 امتیاز در سنسیرو گرفته، باعث شده این تیم سرپا بماند. روسونری میتوانست اولین تیمی بشود که از 16 بازی خارج از خانه اولش در یک فصل 14 برد به دست میآورد اگر3 بر صفر به التزیو نمیباخت.

اخبار تیمی

تحلیلهای اخیر در رسانههای ایتالیا نشان میدهد پیرلو در نخستین فصل مربیگری خود از 34 ترکیب متفاوت استفاده کرده و هر هفته در نفرات و چینش تیم تغییراتی ایجاد کرده است. این روند ممکن است در بازی امشب ادامه داشته باشد اگر فدریکو کیزا بر مصدومیت ران غلبه کند و در بازی حضور داشته باشد. مریح دمیرال، مدافع میانی آیندهدار تیم هم بعد از بهبودی مصدومیتش شاید به نیمکت برگردد.

پیرلو که تقریباً تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد، احتماالً آدرین ربیو را به ترکیب اصلی بر میگرداند -شاید به جای وستون مک کنی- و آلوارو موراتا هم شاید جای پائولو دیباالی همچنان خارج از فرم ایدهآل را بگیرد و در خط حمله کنار رونالدو بازی کند.

میالن هم تقریباً همه بازیکنان خود را دارد، تنها دانیل مالدینی به دلیل مصدومیت نمیتواند بازی کند و سامو کاستیخو هم پنج اخطاره شده و محروم است. زالتان ابراهیمووی­چ که با تمدید اخیر قراردادش تا بعد از 40 سالگی خود هم در میالن میماند، در هفت بازی آخر خود تنها یک گل زده و خط حمله تیم را رهبری میکند. در دفاع هم آلسیو رومانیولی شاید به جای یکی از دو بازیکن قلب دفاع، فیکایو توموری و سیمون کیائر از ابتدا در زمین باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran