Iran Varzeshi

امیدقهرمان­یرازندهنگه­دار!

رئال مادرید- سویا، ساعت 23:30

-

پیش بازی

رئال مادرید در بازی خانگی امشب برابر سویا فرصت دارد یکی از رقبای قهرمانی اللیگا را کنار بزند و شانس خودش را برای دفاع از عنوان فصل قبل افزایش دهد. سفیدها در کنار سویا همچنان شانس قهرمانی در یکی از فشردهترین کورسهای قهرمانی چند دهه اخیر در اللیگا را دارند و حاال برد هرکدام از این دو تیم، میتواند به معنای زنده ماندن امید آن برای قهرمانی و کشتن امید تیم روبهرو باشد.

سفر رئال مادرید در فصل 2020-2021 لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب در انگلیس به پایان رسید چون تیم زینالدین زیدان با 2 گل بازی برگشت مرحله نیمهنهایی برابر چلسی را باخت و شاگردان توماس توخل با پیروزی 3 بر یک در مجموع دو بازی راهی فینال شدند. رئال در استمفوردبر­یج به شکلی باورنکردنی ناامیدکنند­ه بود اما نمیتوان باخت اروپایی را مالک قرار داد چون این تیم مصمم است که فصل را بدون جام به پایان نرساند.

رئال با پیروزی در الکالسیکو اوج گرفت اما در چهار بازی بعدی در لیگ دو برد بیشتر به دست نیاورد اگرچه مصدومیت و ویروس کرونا درست در زمانی که زیدان بیشترین نیاز را داشت، او را با محدودیت مواجه کرد.

رئال که از پایان ژانویه در لیگ اسپانیا شکست نخورده، هفته گذشته با 2 گل اوساسونا را برد تا مثل بارسلونا 74 امتیازی شود و به رده دوم برود چون در دو بازی مستقیم الکالسیکو، نسبت به بارسلونا نتیجه بهتری گرفته بود؛ همین اتفاق در دو بازی مستقیم رئال با اتلتیکو هم افتاده و این برتری ممکن است در تعیین قهرمان هم مؤثر واقع شود.

رئال به عنوان مدعی به این بازی وارد میشود چون در ردهبندی بازیهای خانگی دومین تیم اسپانیا است ضمن اینکه هر چهار بازی آخر خود با سویا در لیگ را برده از جمله پیروزی یک بر صفر آذرماه که در سانچس

پیسخوان به دست آمد.

سویا هم شایسته تحسین است چون در فاصله 24 اسفند تا 5 اردیبهشت هفت تا از هشت بازیاش را برده و با توجه به لغزشهای سه تیم باالی سرش، خودش را به کورس قهرمانی رساند.

البته تیم خولن لوپتگی هفته گذشته باخت بدی در خانه مقابل اتلتیک بیلبائو متحمل شد در دیداری که اینیاکی ویلیامز در آخرین دقیقه تنها گل بازی را به ثمر رساند. این شکست ضربه بزرگی به رویای قهرمانی سویا در اللیگا بود و حاال نه تنها باید رئال را در مادرید ببرند بلکه نیم نگاهی هم به بازی بارسلونا و اتلتیکوماد­رید دارند.

اینکه به رکورد 22 پیروزی از 34 بازی رسیدهاند، نشان میدهد اندلسیها فصل خیلی خوبی را سپری کردهاند اما پایان سختی در انتظارشان است چون بعد از رئال در خانه با والنسیا، در زمین ویارئال و در خانه با آالوس بازی دارند.

همانطور که گفته شد سویا در سالهای اخیر در نتیجه گرفتن از رئال مادرید چندان موفق نبوده و از دسامبر 2008 نتوانستهان­د در زمین رئال مادرید به پیروزی برسند.

اخبار تیمی

رئال برای بازی امشب بدون شک لوکاس واسکس، دنی کارواخال و رافائل واران را در اختیار ندارد و در مورد سه بازیکن هم تردیدهای جدی وجود دارد. سرخیو راموس، فدریکو والورده و وینیسیوس جونیور نتوانستند در تمرین روز جمعه با بقیه بازیکنان تیم همراه باشند و این یعنی شاید برای بازی امشب در دسترس نباشند.

بنابراین شاید در دفاع تغییراتی به وجود بیاید و آلوارو اودریوسوال در دفاع راست به کار گرفته شود. ادن آزار به خاطر بازیاش مقابل چلسی و همچنین خوش و بش با همتیمیهای سابق بعد از حذف رئال به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اما بازیکن تیم ملی بلژیک که به خاطر رفتارش از هواداران رئال عذرخواهی کرده، احتماالً به عنوان یکی از سه بازیکن هجومی در ترکیب اصلی قرار میگیرد.

اما سویا؛ خوان جردن باید بر مصدومیت پای خود غلبه کند و ابتکار عمل را در خط میانی سویا به دست گیرد، همینطور انتظار می رود ژول کوند و یوسف النصیری آسیبدیدگیه­ای جزئی را رها کرده و در ترکیب اصلی حاضر باشند.

سوسو و لوکاس اوکامپوس قرار است در یک سوم دفاعی حریف برای گلزنی تالش کنند و پاپو گومس آماده است در ترکیب اصلی باشد اگر جردن به بازی نرسد. خسوس ناباس و مارکوس آکانیا هم در دفاع جلوزن بازی میکنند که با توجه به عالقه دو تیم برای استفاده از چینش 4-3-3 نقش مهمی در این مسابقه خواهند داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran