Iran Varzeshi

پرسپولیس خسته و فرسوده نیست اتفاقًا خیلی هم آمادهایم

باقری: شکست دادن سپاهان هم تضمین کاملی برای قهرمانی نیست

- ناصرقراگزل­و

کریم باقری به همراه سایر مربیان پرسپولیس، کادر فنی پرقدرتی را برای این تیم ساختهاند و توانستهاند بازوهای قدرتمندی برای سرمربی پرسپولیس باشند. کریم باقری اسطوره پرسپولیس که معموالً خیلی به ندرت صحبت میکند در گفت و گویی اختصاصی با ایران ورزشی در آستانه یکی از مهمترین بازیهای پرسپولیس مقابل سپاهان در دیداری که به «دربی ایران» معروف است نقطه نظرات خودش را با ما در میان گذاشت. آقا کریم در گفت و گو با ما از این بازی و نکتههایش گفت و با همان صراحت لهجه خاص خودش نقطه نظراتش را مطرح کرد.

در خصوص بازی مقابل سپاهان به لحاظ فنی چه صحبتی دارید؟

بازی پرسپولیس و سپاهان همیشه شرایط خاص خودش را داشته و بازیهای خوب و جالبی هم از آب در آمده و البته حواشی خاص خودش را هم داشته است. در این بین سپاهان امسال یکی از تیمهای خوب لیگ برتر بوده و نتایج خوبی هم کسب کرده است. ما هم برای حریفمان احترام قائل هستیم اما در طرف مقابل خودمان هم آمادهایم که یکی از بهترین بازیهای خودمان را به نمایش بگذاریم و تاش خواهیم کرد تا سه امتیاز بازی را بگیریم و تیم را در صدر حفظ کنیم و از جایگاه خوبی که داشتیم فاصله نگیریم.

بعضیها معتقدند پرسپولیس بعد از بازیهای سنگین لیگ قهرمانان آسیا خسته و فرسوده به مصاف سپاهان میرود در حالی که حریف اصفهانی از فرم مطلوب بدنی خوبی برخوردار است. نگران این موضوع و دچار مشکل شدن احتمالی بازیکنانتا­ن به دلیل همین خستگی نیستید؟

این یک واقعیت است که سپاهانیها بیشتر استراحت کردند چون به هر حال آنها در مدتی که ما درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودیم لیگ برتر تعطیل بوده و به همین دلیل استراحت بیشتری نسبت به تیم ما داشتهاند اما با تمام فشاری که متحمل شدیم تیم ما هم خسته و فرسوده نیست. استراحت و ریکاوری داشتیم و حتماً با برنامهریزی که انجام شده تاش خواهیم کرد که با قدرت کامل بازی کنیم و برنده شویم و با سه امتیازی که کسب میکنیم خودمان را در صدر نگه داریم و همه بازیکنانما­ن هم بهترین نمایش ممکن را ارائه دهند.

کسب سه امتیاز دیدار مقابل سپاهان میتواند پنجمین قهرمانی متوالی را تضمین کند؟

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و پیروزی مقابل اصلیترین حریف قهرمانیمان در بازی مستقیم با آن تیم خیلی میتواند به ما کمک کرده و از این رو حائز اهمیت است اما یک بازی به تنهایی نمیتواند تضمین کننده قهرمانی باشد چه بسا که هنوز بازیهای دیگری باقی مانده که مهم است اما گفتم با وجود نقش زیاد سه امتیاز بازی، بردمان مقابل سپاهان هم به تنهایی تضمین کننده قهرمانی نیست.

سپاهانیها میگویند با توجه به اینکه پرسپولیس دربی را پیش رو دارد انرژیاش را برای بازی با آنها و استقالل تقسیم خواهد کرد.

پرسپولیس رکورد خوبی در چند سال اخیر در نباختن مقابل سپاهان در اصفهان داشته و بازی را در چند سال اخیر به سپاهان واگذار نکرده. این موضوع چقدر در بازی مستقیمتان و در روحیه بازیکنان مؤثر خواهد بود؟

را تضمین کند و اتفاقات را به سود ما رقم بزند به همین دلیل تمرکز ما فقط به شرایط بازی و اتفاقات همان روز معطوف است و به موارد دیگر توجهی نمیکنیم.

دستیاران گلمحمدی که خود شما هم عضوی از آن هستید به عقیده کارشناسان فوتبالی بازوهای قدرتمندی برای سرمربی پرسپولیس بودهاید و یکی از قویترین گروههای کادر فنی چند سال اخیر پرسپولیس را تشکیل دادهاید.

آقا یحیی دستیاران خوبی مانند حمید مطهری و داود فنایی و دو آنالیزور خوب به همراه بدنسازی خوب و مجرب دارد که تاش زیادی انجام میدهند تا به سرمربی تیم کمک کنند. از نقش خودتان حرف نزدید؟ در دوران قرنطینه خیلی اذیت شدید و تیمتان به لحاظ روحی و جسمی خیلی اذیت شد و همه کادر و بازیکنان از شرایط قرنطینه به نوعی عصبی و کالفه بودید. از آن شرایط بد خارج شدهاید؟

حرف برای گفتن زیاد است. ما باید از شرایط به وجود آمده و دستورات تمکین میکردیم که همین کار را هم انجام دادیم. البته ما از کشور هند برگشته بودیم و باید یکسری آزمایشها و تستها را میدادیم که همین کار را هم انجام دادیم. حرفهایی بر سر نحوه برخورد یکسان وجود داشت که باید با همه برخورد

میشد اما این موارد گذشت و تمام شد و رفت و خوشبختانه ما بعد از انجام تستهای مرتب خوشبختانه در شرایط خیلی خوبیًقرار داریم و با آمادگی الزم به مصاف سپاهان میرویم و حتما سعی خواهیم کرد که بهترین نمایش ممکن را انجام دهیم. ما هم گفتیم از یک شرایط بدی آمده بودیم که گذشته و تمام شده و فقط به فکر بازی مقابل سپاهان و کسب سه امتیاز هستیم و به اتفاقات گذشته دیگر اص ًا فکر نمیکنیم.

در خصوص قرعه تیمتان در مرحله حذفی آسیا که باید با تیم استقالل تاجیکستان بازی کنید چه نظری دارید؟

خیلی شناخت از تیم تاجیکستانی ندارم اما حتماً تیمی که در گروهش همه تیمها را شکست داده و به عنوان صدرنشین صعود کرده تیم خوبی است اما اجازه بدهید راجع به این مسأله حرف نزنیم چون فع ًا تمرکز ما روی لیگ برتر خودمان است و به مسابقات دیگر فکر نمیکنیم و در موقع خودش به آسیا و آن مسابقات میپردازیم

البته تیم آسان وجود ندارد و ما هیچ تیمی را دست کم نمیگیریم.

در رابطه با حضور نفرات جدیدی مانند مغانلو و فرجی چه نظری دارید و اینکه بعضیها معتقدند پرسپولیس فعلی یکی از پرمهرهترین تیمهای چند فصل اخیر است. با این تیم بیشتر به تکرار قهرمانی خوشبین نیستید؟

نفرات جدیدی که به ما اضافه شدند بر اساس نیاز تیم به جمع بازیکنانما­ن اضافه و با آگاهی کامل جذب شدهاند. مسلماً نفرات جدید هم مانند سایر بازیکنانی که ما داریم جزو بهترینها هستند و خیلی میتوانند به ما کمک کنند و همه این موارد باید دست به دست هم بدهند تا ما موفق شویم. در این بین انتظار از پرسپولیس خیلی باالست و همه از ما انتظار موفقیت دارند و حاال همانطور که شما گفتید با تیم پرمهرهمان خیلی مصممتر به سمت و سوی هدف نهایی گام برمیداریم و با تمام وجود تاش خواهیم کرد.

در خصوص دربی تهران که باید بعد از بازی مقابل سپاهان با حریف سنتیتان بازی کنید چه نظری دارید؟

فعا به دربی فکر نمیکنیم. تمام حواس و تمرکز ما به بازی مقابل سپاهان معطوف است و گام به گام و مرحله به مرحله پیش میرویم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran