Iran Varzeshi

پزشکان وزارت بهداشت، همه عالئم بازیکنان را چک کردند

هر کس بود، همین 40 نفر را برای تیم ملی انتخاب میکرد

- بهناز میرمطهریان @mirmotahar­ian

از لیست اولیه 40 نفره اسکوچیچ برای تیم ملی فوتبال ایران، 33 نفر از بازیکنان دیروز (دوشنبه) با حضور در مرکز ملی فوتبال ایران واکسینه شدند.

فدراسیون فوتبال بعد از نامهنگاری با وزارت ورزش و وزارت بهداشت، درخواســتی مبنی بر واکسیناســ­یون اعضای تیــم ملی فوتبال را ارســال کرد. بعد از موافقت با این درخواست واکسیناسیو­ن ملیپوشان فوتبال و اعضای کادرفنی آغاز شــد تا تزریق دوز اول واکســن کرونا تا پیــش از اعزام تیم ملی به منامه انجام شود.

در این مرحله از واکسیناســ­یون که از ســاعت 15 روز گذشــته انجام شد، احســان حاجیصفی، امید نــور افکن، پیــام نیازمند، دانیال اســماعیلی­فر، مهــدی قایــدی، علــی قلــیزاده، کمــال کامیابینیـ­ـا، کاوه رضایی، حســین کنعانــیزا­دگان، احمد نوراللهــی، مهدی ترابی، وحید امیــری، اکبر ایمانی، میــاد ســرلک، ابوالفضل جالی، عــارف غامــی، محمدرشــید مظاهری، سیامک نعمتی به همراه دراگان اسکوچیچ، ماریو تات، مادن زانجر، وحید هاشــمیان، محمودرضــا رضایی، مهدی حســینپور، رضا نقیپــور، محمد صابــر، حمیدرضا هدایتــی، امید جمالی، تورج کشــاورز، مرتضــی دهقانی، هادی نجاتپور، مهدی خراطی و داود شاهمرادی واکسن دریافت کردند.

بنا به توضیحاتی که حســین شــریفی، مدیر روابط عمومی فدراســیون فوتبال به خبرنگار ایرانورزشی ارائه داد، تمام زمانبندیها و تمهیدات الزم

برای انجام واکسیناســ­یون از سوی وزارت بهداشــت انجام شده بود. شریفی در این رابطــه میگوید: «نماینــدگا­ن وزارت بهداشــت، اقدامــات مربوط به زمانبنــدی واکسیناســ­یون ملیپوشــان فوتبال را انجــام دادهانــد و مطابق همــان زمانبندی عمــل میکننــد. عاوه بــر اینکــه در حین واکسیناســ­یون توصیههــای الزم به بازیکنان شــد، تــا ســاعاتی بازیکنان و اعضــای تیم ملی فوتبال در محل ماندند و تحت نظر پزشــکان حاضر بودنــد. اورژانس هم در محــل حاضر بود و تمــام عائم و حاالت بازیکنان چک شــد. افراد واکســینه شــده زمانی اجازه ترک محل واکسیناســ­یون را پیدا کردند که ســامتی کامل آنها از سوی پزشکان و نمایندگان وزارت بهداشت، تأیید شده بود.»

او با این مقدمه، درباره نگرانیهایـ­ـی توضیح داد که بابت تأثیر عوارض واکســن بر حال بازیکنان پیش از دربی خواهد داشت: «از زمان تزریق واکسن تا برگزاری دربی به مدت 4 روز زمان داریم. تمام مطالعات نشان میدهد این واکسن در نهایت 24 تا 48 ســاعت عوارض خواهد داشت که عوارض آن هم بسیار محدود اســت و مشــکلی برای حضور بازیکنان در مسابقه دربی ایجاد نخواهد کرد.»

زمان تزریق دوز دوم واکســن، یکی دیگر از مسائلی است که مورد بحث قرار گرفته اســت. براســاس فاصله اســتاندار­دی که بــرای تزریق بیــن دو دوز واکســن الزم اســت، به احتمال فراوان ملیپوشــان نمیتوانند پیش از اعزام به بحرین دوز دوم واکســن را دریافت کنند. بخصوص که مابقی بازیکنان که هنــوز دوز اول را دریافت نکردهاند، قرار اســت پیــش از اردوی کیش، دوز اول واکســن را دریافت کنند و بر همین اساس بدون شــک کل تیم تا پیش از اعزام

به بحرین به طور کامل واکســینه نمیشــوند. شــریفی در ایــن رابطه توضیح میدهــد: «از آنجا کــه متخصصان حاضــر در وزارت بهداشــت در این رابطه تصمیمگیری خواهند کرد، من اطاعــی ندارم. ما مطمئنیم که آنها بهترین تصمیم را در این رابطه میگیرند.»

نوع واکســن تزریق شــده به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعام نشده اســت اما ســؤالی که در اینجا مطرح میشــود این اســت که آیا ممکن اســت لژیونرها برای تزریق نوع خاصی از واکســن از سوی باشگاههای خارجیشان محدودیت خاصی داشــته باشند؟ این سؤالی اســت که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره آن اینطور به ایرانورزشی میگوید: «واکسنی که به ملیپوشان تزریق شده است، تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد و فکر نمیکنم از این نظر مشــکلی برای باشــگاهها­ی خارجی وجود داشــته باشد. ضمن اینکه تعــدادی از لژیونرهای تیم ملی، خودشــان درخواســت تزریق واکســن را پیش از اعزام به بحرین داشتند تا با خیال راحت بتوانند همراه تیم ملی در این مسابقات حاضر شوند.»

او دربــاره انتخاب لیســت 40 نفــرهای که قرار اســت ترکیــب اصلی تیم ملــی از میان آنها انتخاب شــود هــم تأکید میکنــد: «این 40 نفــر، بازیکنانی هســتند که هــر کس کــه کمتریــن تخصصــی در فوتبال نداشــته باشــد هم با توجه به پتانســیله­ای موجــود، آنها را بــرای تیم ملی انتخــاب خواهد کرد. هیچ مشــکلی بابت این موضوع وجود ندارد و این بازیکنان با نظر مســتقیم اسکوچیچ انتخاب شدهاند. این اتفاق افتاده تا دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب 25 بازیکن تیم ملی باز باشد و هر 40 نفر واکسینه شده باشند.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran