Iran Varzeshi

عارفغالمی مدافعیبا اشتباهات مرگبار

-

عارف غالمی درست در نیمفصل اول (درســت در همین ایام) بهواســطه اشــتباهها­ی تأثیرگــذا­رش بــرای زمــان قابــل توجهــی حضــور در ترکیــب اســتقالل را از دســت داد. پیش از دربی قبل بود که غالمــی با عملکرد ضعیف خــود مقابــل تیــم آلومینیــو­م اراک بشــدت مــورد انتقــاد کارشناســا­ن قرار گرفــت امــا ســرمربی وقــت (محمود فکــری) فرصــت دیگــری بــه او داد و درهــای حضــور در ترکیــب اصلــی را بــه رویــش بــاز کــرد تــا شــاید مقابل پرســپولیس جبران مافات کند. نتیجه بازی دادن به غالمــی در دربی اما خلق دو اشــتباه مرگبار دیگر بود و این مدافع بعــد از دربی نیمفصــل اول به نیمکت تبعیــد شــد. غالمــی در آن میــدان هم روی گل اول پرســپولیس مقصــر بود و هم گل دوم!

از آن بــه بعد فکری همواره از ســر ناچــاری از غالمــی در ترکیــب اصلــی اســتفاده میکــرد تــا اینکــه ســرانجام فرهاد مجیدی سرمربی استقالل شد و این مدافع دوباره در تفکرات ســرمربی جدید قرار گرفت. فرهاد تصور میکرد مدافــع جــوان میتوانــد نیازهایــش در خــط دفــاع را تأمیــن کند امــا نتیجه اعتماد بــه غالمی از ســوی مجیدی نیز چیــزی جــز ویرانی نبــود و ایــن مدافع بعــد از یکــی، دو بــازی قابــل دفــاع و نســبتاً خــوب دوبــاره تبدیل بــه همان مدافع پراشــتباه شــد تا مشــخص شود هرگز نمیتواند روی یــک روند باثبات حرکت کند و بسیار پرنوسان است.

شکســت مقابــل ذوبآهــن را بســیاری به نمایش پراشتباه این مدافع مرتبــط میداننــد کــه تحلیــل غلطــی هم نیســت. غالمــی درســت در زمانی که اســتقالل برای بــه ثمر رســاندن گل تســاوی در تکاپو بود، با اشتباهی بزرگ کمــر تیمــش را شکســت تــا گل دوم ذوبآهن رقم خورده و اســتقالل عم ًال برای بازگشت شانسی نداشته باشد.

حــاال در آســتانه دربی این ســؤال مطرح اســت که آیا ســرمربی استقالل دوباره بــه این مدافع اعتمــاد میکند؟ غالمــی کــه در دربی قبــل نیــز روی هر دو گل حریــف مقصــر بــود و مقابــل ذوبآهن نیز اشــتباهی عجیب داشت و در شــب بــازی بــا ذوبآهــن اســباب شکســت تیمش را فراهم کــرد، بهطور قطــع نبایــد شــانس آنچنانــی بــرای حضور در ترکیب داشــته باشد، اما باید دیــد در نهایت مجیــدی چه تصمیمی میگیــرد چــون اســتقالل در بخــش دفاعی مدافعان آنچنان مســتحکمی هم ندارد و بهطور کلی اغلب بازیکنان ایــن پســت در کار دفاعــی پراشــتباه هستند.

مرادمند، یزدانی و دانشــگر نیز در همه روزهایی که با پیراهن اســتقالل به میــدان رفتهانــد هیچگاه نتوانســته­اند قابــل اعتمــاد باشــند امــا شــاید بــازی دادنهای چرخشی میان این بازیکنان تــا حــدی بتوانــد نقصهــای بــزرگ اســتقالل در بخش دفاعی را ســرپوش بگذارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran