Iran Varzeshi

آزارهای آزار

بدترین خرید تاریخ رئال، روی دست باشگاه مانده

- پیت جنسن

وقتی فلورنتینــ­و پرس، رئیس باشــگاه رئال مادریــد، در تالش برای جاانداختن ســوپرلیگ اروپایی خودش بود، یکــی از عباراتی که چندین بار تکرار کرد، این بود که اگر کاری برای نجات فوتبال انجام نشــود، ورزش محبوب تا سال 2024 میمیرد.

ســال 2024 همچنین ســالی اســت که قرارداد پنج ســاله ادن آزار به پایان میرسد، او در ســال 2019 از چلسی به رئال آمد و بابت هر فصل 25 میلیون پوند دستمزد میگیرد.

دو مســأله جدی وجود دارد. یکی اینکه رئال نگران اســت در بحران اقتصادی موجود غرق شود و دیگر اینکه باید ظرف سه فصل 78 میلیون پوند ناخالص بــه بازیکنی بدهد که در فرم فعلــیاش هر فصل تقریباً 20 بازی انجام میدهد و 2 گل میزند.

روزنامه مارکا در ســرمقاله جمعه خــود آزار را بدتریــن خرید تاریخ رئــال مادرید توصیف کــرد حداقل تا وقتــی که خودش رال جــور دیگری اثبات کند.

مشــکل اصلی رئال مادرید این است که چارهای جز ادامه این روند و به قولی سوختن و ساختن ندارد.

چهارشــنبه شــب بعــد از حــذف رئــال بــه دســت چلســی، آزار بــا همتیمیهای ســابق خود خوش و بش کرد و خشم باشگاه و هوادارانش را برانگیخــت. شــبکه تلویزیونی رئال مادرید خواســت کــه او دیگر برای رئال بازی نکند؛ این میتوانســت اتفاق خوبی باشــد امــا وقوعش به این آسانیها هم نیست.

آنهــا نمیتواننــ­د گرانتریــن خریــد تاریخشــان را مفــت از دســت بدهند و در حال حاضر هیچ کســی مایل به خریدن او نیست. او قراردادی بلندمدت با دســتمزد باال دارد و همانطور که گرت بیل در ســالهای اخیر نشــان داده، بازیکنــی در این شــرایط را نمیتوان بــه زور بیــرون کرد؛ بیل این تابســتان وارد ســال آخر قراردادش میشــود و تنها امیــد مادرید این اســت که تاتنهام قرارداد قرضی او را تمدید کند و بخــش قابل توجهی از دســتمزدش را بپردازد. بزرگترین مشکل بیل این بود که با وجود دو فصل خــوب در ابتدای کارش و رکورد فوقالعاده در فینالها هرگز نتوانســت از هواداران رئال دلبری کند.

آزار فصــل قبل چنین مشــکلی نداشــت و وقتی اضافه وزن پیدا کرد و تنهــا در پنج بازی به طــور کامل حضور داشــت، بیل همچنان در باشگاه حضور داشت و آماج تمــام انتقــادات بــود در حالی که کســی به آزار کاری نداشــت. شــاید بایــد ایــن فصــل متفــاوت میبــود اما هــواداران در اســتادیوم نیســتند و آزار از اینکه در پایان بازیها در برنابئو هو شود، در امان اســت. او فصــل بعد باید با هواداران مواجه شــود هرچند هنوز ســه بــازی باقی مانده و شــاید بتواند این نــگاه منفی را تغییــر دهد بخصوص که در سه بازی اخیر ثابت شــده به آمادگی کامل بدنی نزدیک شده است. او نتوانســت در برابر توفان چلســی مانع از حذف رئال شود اما در تساوی خانگی 2-2 یکشــنبه شــب برابر ســویا 15 دقیقه حضور داشــت و شوت تونــی کروس بعــد از برخورد اتفاقی به او به گل مســاوی رئال در واپســین لحظــات تبدیل شــد. رئال در ســه بــازی بعــدی خــود میهمان گرانــادا و اتلتیک بیلبائو و میزبان ویارئال اســت. یک پایــان قابل قبول برای فصل بخصوص اگر بــه قهرمانی رئال مادرید منجر شــود، فشــار را برای فصل بعد به شدت کم میکند.

اما حتی بدون آن هم مادرید در برابــر این بازیکن که تا به حال بیش از 100 میلیون پوند روی دســتش خرج گذاشــته و تا قبل از پایان قرارداد او باید پول هنگفتی بپردازد، گیر افتاده اســت. او پنجشنبه به خاطر شوخی کردن با کورت زوما از هواداران عذرخواهی کرد اما نگاه منتقدان نســبت به او خیلی تغییر نکرد.

تومــاس رونســرو، ســتوننویس آاس نوشــت: «مجبــور شــدیم تا هشت و نیم شــب صبر کنیم البته به نظر من اقدام دیرهنگامش از انجام ندادنش بهتر اســت. خسته شدم از اینکه فیلمهای قدیمی او و بازی برای چلسی را تماشا کردم تا به خودم یادآوری کنم که او چقدر بازیکن خوبی است. باید رفتارهای بچگانه را کنار بگذارد و در بازیهای باقیمانده با همان اشــتیاق و انگیزه بازی برای تیم ملی بلژیک خودش را نشان دهد.»

احتماالً زیــدان در بازیهای حســاس پایان

فصل از او استفاده میکند. مربی فرانسوی شــاید در سال آخر قراردادش با رئال نماند و با توجه به اینکــه آینده مبهمی دارد، نمیخواهد در اواخر کار از اعتمادش به آزار کم کند.

مربــی و بازیکنی که همیشــه مــورد توجهش بــوده، تا پایــان فصل متحــد میماننــد. در والده بباس نــگاه مثبتی نســبت به او وجــود دارد و زیدان نمیخواهــد او را بازیکنی توصیف کند که میل به بردن را از دســت داده است.

اگر این دو بتوانند قهرمانی این فصل اللیگا را به دســت آورند، شاید فصل بعد هم کنار یکدیگر باشــند. اگر نه، زیدان تصمیم میگیرد که روی نیمکت رئال مادرید بماند یا نه و باشــگاه تصمیم میگیــرد که با آزار چه کند اما گزینههای باشگاه محدود است.

بعیــد اســت پاریســنژر­من عالقــهای بــه جــذب او بــه عنــوان بخشــی از قــرارداد انتقــال کیلیــان امباپه اســتفاده کنــد هرچنــد رئال به این اتفــاق عالقهمند اســت. محتمل این اســت کــه مســئولیته­ای آزار بــه او یــادآوری شــود و از او بخواهنــد در فصــل ســوم حضــورش در رئال باالخــره تواناییهای­ــش را به اثبات برســاند. کارلوس کارپیو در ســرمقاله جمعه مارکا نوشــت: «آزار به رئــال مادرید بدهکار اســت و او هنوز این را نفهمیده.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran