Iran Varzeshi

یک جام، چهارمدعی!

- علی بابازاده

وقتی شوت دقیقه ۶۹ کاسمیرو در دیدار رئال و سویا از کنار دروازه شاگردان لوپتگی عبور کرد، امید به قهرمانی در اردوی بارسلونا و اتلتیکوماد­رید زنده شد؛ تا قبل از شروع مسابقه ابتکارعمل در دست شاگردان زیدان بود و طبق معمول این کهکشانیها بودند که با دریافت گلی زودهنگام در دقیقه ۲۲، فشارروحی روانی را بر روی خود دوچندان کردند! یک روز بعد از تساوی ماللآور در جدال بارسلونا و اتلتیکوماد­رید، جولین لوپتگی انتقام خود از لوس بالنکوس را گرفت و با ارائه یک نمایش قابل قبول، تک امتیازی ارزشمند از ورزشگاه آلفردو دیاستفانو به دست آورد و تیمش را کماکان در کورس قهرمانی با سه غول بزرگ اللیگا حفظ کرد. کهکشانیها اما صدرنشینی را نه به واسطه درخشش سویا، بلکه از طریق نمایش ضعیف خود از دست دادند؛ فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادریدکماک­ان به همکاری بازین الدین زیدان اعتقاد دارد و حتی پایان فصل 1۲0۲-0۲0۲ آن هم در بدترین شرایط و بدون کسب یک جام نیز باعث نشده تا مدیرباشگاه دم از اخراج زیزو بزند.

رئال کماکان یکی از بختهای قهرمانی در اللیگاست ولی، مصاحبه زیدان در کنفرانس مطبوعاتی بازی با سویا بسیاری از هواداران قوهای سپید را به فکر فروبرد؛ مادرید به واسطه حضور زیزو در سانتیاگو برنابئو، دو تن از گزینههای اصلی سرمربیگری خود را از دست داده به عالوه پوچتینو، جولیان ناگلزمن هم از دسترس کهکشانیها خارج شده. اینکه چگونه فلورنتینو پرز قید این گزینههای جذاب را زده و کماکان از نمایشهای تیمش تحت سلطه زیزولذت میبرد جای سؤال دارد. زیدان با صحبتهایش در کنفرانس مطبوعاتی نشانههایی از پایان کارخود در رئال مادرید را بر زبان آورد و اعالم کرد که وضعیت خود برای ماندن یا نماندن در باشگاه را انتهای فصل به گوش مدیران خواهد رساند. حاال که لوس بالنکوس گزینههای اصلیاش را از دست داده و زیدان نیز سخن از ترک سانتیاگوبر­نابئو به میان آورده، فرصت خوبی است تا پرز و سایر مدیران اجرایی باشگاه دست به کارشوند و از همین حاال مربی فصل آینده خود را پیدا کنند؛ماسیمیلیان­وآلگری، یوآخیم لوو، هانسی فلیک و رائول گونزالس نفراتی هستند که شانس رسیدن به نیمکت داغ کهکشانیها را پیدا کردهاند.

گل لحظات پایانی رئال که روی اثرگذاری ادن هازارد به ثمررسید چیزی را در جدول لیگ اسپانیا تغییر نداد و هنوزهم چهار تیم اصلی اللیگا با یکدیگر بر سر جنگ قهرمانی هستند؛ طی۲هفته آتی رئال باید در خانه تیمهای اتلتیک بیلبائو و گرانادا به مصاف این دو تیم سختکوش و پرانگیزه برود و فصل برای لوس بالنکوس با دیداری خانگی مقابل ویارئال به اتمام خواهد رسید. اوضاع برای تیم ۷۷ امتیازی جدول اندکی بهتر به نظرمیرسد؛ اتلتیکو شنبه شب با کلین شیت برابر بارسلونای رونالد کومان به صدرنشینی خود ادامه داد و حاال که رئال فرصت به دست آمده را قدر ندانست، ابتکارعمل به دست شاگردان ال چولو افتاده! برخالف رئال که در۲هفته پیش رو باید در خانه حریفان بازی کند، اتلتیکو این فرصت را دارد تا با پیروزی در ۲ تقابل خانگی برابر تیمهای رئال سوسیداد و اوساسونا گام بلندی را برای قهرمانی در فصل1۲0۲-0۲0۲ اللیگای اسپانیا بردارد. رئال وایادولید آخرین حریف دیگو سیمئونه خواهد بود که به نظر توان گرفتن امتیاز از سفید و قرمزهای مادرید را نخواهد داشت. تنها چالش پیش روی روخی بالنکو برای قهرمانی امتیازهای رودررو با رئال مادرید است؛ الچولو طی۲ بازی رفت و برگشت تنها موفق به کسب یک تساوی از زیدان شده و اگر در روز آخرهمه چیز به تساوی کشیده شود، این کهکشانیها هستند که میتوانند به عنوان تیم قهرمان جشن بگیرند. در بین۴ تیم باقی مانده در کورس قهرمانی، سویا و رئال مادرید سختترین برنامه بازی را پیش روی خود دارند. جولین لوپتگی از زمان آمدن به شهر سویل پروژه بازیابی و احیای مجدد سویا را به خوبی انجام داده و حاال هم یکی از بختهای اصلی قهرمانی به حساب میآید. سویا در۳هفته پیشرو به مصاف والنسیا، ویارئال و دپورتیووآا­لوزخواهد رفت و با نمایشی که مقابل رئال به اجرا گذاشت، نگاهها را به سمت خود معطوف کرد. دیگر تیم مدعی بارسلونای رونالد کومان است. کاتاالنها به خوبی از اهمیت قهرمانی در اللیگا مطلع هستند و به همین دلیل برای رسیدن به این مهم از هیچ تالشی دریغ نخواهند کرد. بارسا فرصت طالیی بازی رودررو با اتلتیکوماد­رید را ازدست داد ولی هنوزهم در صورت لغزش۲ تیم مادریدی و به دست آوردن تمامی دوازده امتیازباقی­مانده به مقام اولی لیگ اسپانیا خواهد رسید. لوانته، سلتاویگو و در نهایت ایبار آخرین حریفان بارسلونا هستند و مانع این تیم برسر راه قهرمانی! 16 صفحه

 ??  ?? ویژهنامه آخر هفته ایران ورزشی را هر پنجشنبه از روزنامهفرو­شیها بخواهید
ویژهنامه آخر هفته ایران ورزشی را هر پنجشنبه از روزنامهفرو­شیها بخواهید
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran