Iran Varzeshi

چهکسیجرقهج­نجالبزرگرا­زد؟

بررسی 5 فیلم منتشر شده از درگیری و جدال زرد و قرمز

-

ایران ورزشی- اواخر بازی بزرگ هفته و جایی میان هیجانهای مسابقه گزارشگر اصفهانی میگفت این الکالسیکوی جذاب ایران است که همه چیزش باید در متن باشد و نیازی به حاشیه ندارد. تا آنجا که او بازی را دیده بود درست میگفت و آنچه از دل و زبان گذرانده بود رنگ واقعیت به خود گرفت. حتی وقتی او از پخش شبکه سه تقاضا داشت که تصاویر را قطع کنند و بروند دنبال پخش بازی استقالل – ذوبآهن باز هم تصاویر از نقش جهان قطع نشد. تصاویری که نشان میداد بازیکنان دو تیم با همین یک امتیاز کنار آمدهاند و در حال خوش و بش با یکدیگرند.

فقط چند دقیقه بعد نه از قاب تلویزیون بلکه از قاب تلفنهای همراه تصاویری پخش شد که باور نمیکردید مربوط به همین بازیای است که چند دقیقه قبل در صلح و صفا و آرامش به پایان رسید.

جدا از صحبتهای عوامل دو تیم و باشگاهها، فیلمهایی که از یکشنبه شب تا عصر دیروز منتشر شد میتواند تا حدودی ماجرا را به تصویر بکشد هر چند مشخص است اصل درگیری مربوط به سالن بین دو رختکن نیست و در واقع آنچه ابتدا از این درگیریها منتشر شد سی ثانیه پایانی ماجراست.

در عین حال حتی با کنار هم قرار دادن این تصاویر و صداهایی که به سختی از بین همهمه افراد شنیده میشود نیز هیچ چیزی مشخص نیست و نمیتوان گفت عامل یا عوامل شروع درگیری چه کسانی بودهاند و چه افرادی از کدام تیم یا باشگاه مقصر این آشوب چند دقیقهای شدند.

فیلم اول: همهمه، فریاد و گل درشت مثل باقری اولین تصویری که از سایتهای ورزشی پخش شد و به

شبکههای اجتماعی رسید و میلیونها بار دست به دست شد ویدئویی حدوداً 30 ثانیهای بود که ازدحام بازیکنان و مربیان دو تیم به عالوه کلی عکاس و فیلمبردار و عوامل اجرایی مسابقه و ورزشگاه را در سالن منتهی به رختکنها نشان میداد. ویدئو حاوی همهمه شدید و ازدحام جمعیت عجیبی در یک محیط کوچک بود و اص ًال مشخص نمیکرد دقیقاً کی با کی دعوا میکند و اص ًال ماجرا چیست. تصویر گل درشت مربوط به کریم باقری بود که با فریاد و غضب فراوان سعی میکرد بازیکنان تیم خودش را به رختکن بکشاند و جلوی نزدیک شدن افراد دیگر را بگیرد. در این میان او فریادی هم بر سر رحمان احمدی زد که حاال عضوی از کادر فنی سپاهان است اما این فیلم چیزی را مشخص نمیکرد.

البته خیلی زود نسخه کامل این ویدئو که حدود یک دقیقه است هم منتشر شد که 30 ثانیه ابتدایی از نمای بسیار دور تصویر تجمع و درگیریهای ورودی تونل را نشان میدهد و چیزی از این تصاویر مشخص نیست.

فیلم دوم: راوی علیه امیری، آقایی و یک ناشناس از صحبتهای عوامل تیم پرسپولیس مشخص میشود که درگیریهای پایان مسابقه منشأ قبلی داشته که شاید رد بخشی از آن را بتوان در پایان مسابقه گرفت. در پایان مسابقه ظاهراً درگیری لفظی کوچکی بین کمال کامیابینیا و محمدرضا حسینی بازیکن سپاهان شکل میگیرد که عکسهای بگومگوی آنها در سایتهای خبری موجود است.

اما فیلمی که سپاهانیها در ساعات بامدادی دوشنبه منتشر کردند تصاویری بعد از این بگومگو را نشان میدهد. آنجا که کمال کنار زمین خطاب به بقیه میگوید انگار در تیمشان بزرگتری ندارند که این (حسینی) مدام حرف میزند.

این فیلم از دوربین همان فردی گرفته شده که مشخص نیست عکاس یا فیلمبردار سپاهان است یا اص ًال ربطی به این باشگاه ندارد اما این فرد در هنگام خروج بازیکنان در مسیر آنها قرار میگیرد و حتی کاری میکند که وحید امیری او را با دست پس بزند و با چهرهای برافروخته از او بخواهد کنار برود. در این میان یک فرد ناشناس هم با ماسک پرسپولیس سعی در کنار زدن این فرد دارد که فرد دوربین به دست میگوید دارد کارش را انجام میدهد و به فیلم گرفتن ادامه میدهد تا جایی که سعید آقایی کاورپوش از راه میرسد و دوربین او را کنار میزند.

فیلم سوم: فریاد افشین سر آقایی فیلم بعدی ظهر دیروز منتشر شد که از زاویه دیگری لحظه خروج بازیکنان و مربیان و عوامل دو تیم را نشان میداد. در این تصویر مشخص میشود که افراد زیادی در حال صحبت هستند و البته سروش و احمد نور برخوردی بسیار دوستانه دارند . باز هم همهمه زیاد است اما به یکباره نزدیک ورودی تونل افشین پیروانی نام سعید آقایی را فریاد میزند و انگار دیده که او درگیر شده و اینطوری همه به سمت کنار ورودی تونل هجوم میبرند. این وسط عجیب است که عزتاهلل پورقاز با سیدجالل درگیر میشود و حرفی بینشان رد و بدل میشود. ظاهراً یکسری از عوامل برگزاری بازی و تیم سپاهان در ادامه اجازه دخالت پرسپولیسیه­ا در این صحنه را نمیدهند و مقابل ورودی تونل همه افراد شامل نفرات خودشان و تیم میهمان را به داخل تونل و مسیر

منتهی به رختکن هدایت میکنند.

فیلم چهارم: النگ شات صدا و سیما دیروز ویدئویی حدوداً 40 ثانیهای هم از سوی صدا و سیما منتشر شد که از نمایی دور تصویر درگیریهای مقابل ورودی تونل را نشان میدهد. در این ویدئو مشخص میشود که بیشتر بازیکنان سپاهان بیرون ورودی تونل هستند اما به ناگاه متوجه یک درگیری در نقطه بیرونی انتهای تونل میشوند که دوربین با وجود زوم کردن روی آن منطقه نمیتواند نشان دهد درگیری بین چه کسانی رخ داده است.

فیلم پنجم: کنعانی - محبی بعدازظهر دیروز ویدئوی دیگری که این هم حدوداً یک دقیقهای است منتشر شد که درگیریهای راهروی منتهی به رختکن را از زاویه سپاهانیها نشان میدهد. در این ویدئو هم همهمه بسیار است و نیروی انتظامی سعی دارد بازیکنان و مربیان دو تیم را از هم جدا کند. مغانلو به همراه خانبان و عسگری دو آنالیزور پرسپولیس جلوتر از بقیه پرسپولیسیه­ا هستند و از سپاهان هم رحمان احمدی و یکی دو نفر از عوامل تیمشان جلو هستند و کشمکش ادامه دارد. در یک صحنه هم کنعانی زادگان و محبی جر و بحث میکنند اما نیروی انتظامی دخالت میکند و بین افراد دو تیم فاصله میاندازد. در این میان کریم باقری با فریاد همه اعضای تیم را به رختکن تیمش میکشاند و بعد از اینکه با دست روی یک طاق در میکوبد در را به شدت میبندد. البته او خیلی زود در را باز میکند تا یحیی داخل شود و عسگری بیرون بیاید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran