Iran Varzeshi

نجات غریق و دانشآموزی تفاهمنامه امضا کردند

-

نشست مشترک مهدی حیدری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با حسین بابوئه، رئیس فدراسیونها­ی ورزشهای دانشآموزی بهمنظور امضای تفاهمنامه همکاری میان دو فدراسیون برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی فدراسیون ورزشهای دانشآموزی برگزار شد، طرفین بر حمایت از بخش استعدادیاب­ی در رشتههای تحتپوشش تأکید و در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزشوپرور­ش و تربیت دانشآموزان اقدام به انعقاد تفاهمنامه همکاری کردند.

رئیس فدراسیون ورزشهای دانشآموزی با بیان اینکه این فدراسیون با همکاری ۳۳هزار معلم ورزش به حدود 5/41میلیون دانشآموز خدمات ارائه میدهد، گفت: «هدف ما در راستای اهداف وزارت آموزشوپرور­ش مبنی بر تربیت دانشآموزان است. میخواهیم با حضور در میادین داخلی و بینالمللی به تربیت اخالقی و فرهنگی دانشآموزان کمک بیشتری داشته باشیم. در واقع هدف این است که دانشآموزان با حضور در چنین فضاهایی اجتماعیتر شوند.»

بابوئه با بیان اینکه در رشته نجات غریق و غواصی ظرفیتهای خوبی بهمنظور توسعه همگانی وجود دارد، ادامه داد: «تعامل میان دو فدراسیون کمک میکند تا بستر الزم برای همکاریها و اقدامات نتیجهبخشتر در توسعه این رشته فراهم شود.»

در ادامه این نشست مهدی حیدری بر متفاوت بودن ماهیت فدراسیون نجات غریق و غواصی نسبت به دیگر فدراسیونها تأکید کرد و گفت: «فدراسیون ما در سه زمینه نجات غریق، غواصی و آبدرمانی فعال است.

ارتباط این فدراسیون با افراد در حیطه امنیت و سالمت آنهاست به هم ین دلیل نیاز است در زمینه پرورش نیروی انسانی هم فعالیت بیشتری صورت بگیرد.»

حیدری با تأکید بر اهمیت ظرفیت هایی که وزارت آموزش و پرورش در زمینه غواصی در سواحل شمالی و جنوبی کشور دارد، گفت: «میتوانیم آموزش غواصی برای معلمان و مدرسان را در برنامه داشته باشیم. تعامل با فدراسیون ورزشهای دانشآموزی میتواند در رسیدن به این هدف کمک حال باشد.» در پایان این نشست مهدی حیدری و حسین بابوئه تفاهمنامه همکاری میان فدراسیون نجات غریق و غواصی را بهصورت رسمی امضا کردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran