Iran Varzeshi

عدالتخواهی یا عقدهگشایی؟

انتخابی، بهانهای برای حمله به فدراسیون کشتی

-

ایران ورزشی- چند روزی است که باز هم بحث برگزاری انتخابی برای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی داغ شده است. در واقع بعد از مصاحبه تند پرویز هادی بود که بحث انتخابی مطرح شد و بعد هم امثال مهدی علیاری و عزتاهلل اکبری وارد داستان شدند. بعد هم به یکباره برخی کارشناسان و پیشکسوتان شروع کردند که چرا انتخابی نیست. این حرفها در حالی مطرح میشود که حتی یک مورد هم وجود ندارد که فردی بیهوده از ترکیب تیم ملی بیرون مانده باشد و یا فردی بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. حتی پرویز هادی هم که مدعی است حقش ضایع شده در انتخابی که 6 ماه پیش برگزار شد در مقابل هر دو کشتیگیر مطرح تیم ملی در وزن 125 کیلوگرم یعنی امین طاهری و امیرحسین زارع شکست خورد و بعد از آن هم با 4۳ سال سن از کشتی فاصله گرفت اما حاال در آستانه حضورش در انتخابات شورای شهر به یکباره با به راه انداختن یک جنجال بزرگ مدعی حضور در تیم ملی شد. این در حالی که با توجه به شیوع کرونا و لغو بسیاری از مسابقات کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی اعالم کردند برای شروع اردوها به لیگ برتر کشتی نگاه میکنند و با توجه به ارزیابی خود از این مسابقات نفرات شایسته را به تیم ملی دعوت میکنند که در همین راستا هم ناصر علیزاده را باید مثال زد که از لیگ به تیم

ملی رسید. در ادامه برای جامجهانی کشتی در صربستان انتخابی تیم ملی برگزار شد اما بعد مسابقات لغو شد و در نتیجه نفرات برتر انتخابی بههمراه پدیدههای لیگ به اردوی تیم ملی دعوت شدند. بعد هم با شروع مسابقات بینالمللی در کشورهای مختلف، نفرات حاضر در اردوی تیم ملی به مسابقاتی از جمله دانکلوف و نیکوالپترف بلغارستان، متئوپلیکون­ه ایتالیا و یا تورنمنت بینالمللی اوکراین که هم آزاد و هم فرنگی به آنها اعزام شدند. بعد هم برای گزینشی المپیک در آسیا و بعد هم قهرمانی آسیا تیمها انتخاب شدند. حاال بعد از این همه مسابقه کدام کشتیگیر به ناحق بیرون مانده و یا کدام کشتیگیر بیش از حقش مورد توجه قرار گرفته؟ وقتی فدراسیون کشتی چیزی به نام چرخه را برای انتخاب تیم ملی تدوین کرد برای انتخاب نفرات هم تقریباً همین روند را مشخص کرده بود اما حاال چرا برخی مدعی شدند فدراسیون و کادر فنی به انتخابی پایبند نبودند و یا حق کشتیگیران ضایع شد؟

وقتی شش ماه پیش تقریباً تمام مدعیان دوبنده تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک با هم در انتخابی سرشاخ شدند آیا منطقی است یکبار دیگر همان نفرات برای انتخابی مسابقه بدهند؟ مگر در سال چندبار باید انتخابی برگزار شود؟ این انتقادات بیشتر شبیه به عقدهگشایی است تا عدالتخواهی؛ این افراد که امروز وامصیبتا سر دادن در دوره مدیریت گذشته کجا بودند وقتی کشتیگیرانی مثل پیام بویری، برومند اصالن، پژمان پشتام، محسن حاجیپور، محمدجواد ابراهیمی، سعید داداشپور و مهدی تقوی به بهانه فرآیند قربانی شدند؟ فراموش کردند که در یک دره برای مسابقات بزرگساالن آسیا کشتیگیری بدون حضور در هیچ مسابقهای انتخاب شد؟ عجیب است که برخی هنوز نظر کارشناسی خود را با حب و بغض مطرح میکنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran