Iran Varzeshi

بازیکن 40 ساله ما آماده بود پرسپولیسیه­ا میگفتند دوپینگ کرده!

فرهاد مربی باهوشی است و برنده دربی میشود

-

استقالل در کمال ناباوری بازی با ذوب را باخت تا با روحیه نه چندان مساعد خودش را برای دربی آماده کند. جدای از اینکه پرسپولیس رقیب دیرینه استقالل محسوب میشود اما به دلیل اینکه این تیم چهار سال پیدرپی قهرمان شده و همچنان در فصل جاری برای قهرمانی میجنگد تا شاید برای پنجمین بار قهرمان شود، در آمادگی کامل به سر میبرد و این میتواند برای استقالل دردسرساز شود هرچند که به قول اکثر کارشناسان، دربی شرایط خودش را دارد و قابل پیشبینی نیست. در این خصوص با مهدی فنونیزاده همکالم شدیم؛ پیشکسوت استقالل که این روزها از فعاالن فضای مجازی است و برای پرسپولیسیه­ا حسابی کری میخواند.

استقالل مقابل ذوب باخت و همین نکته هواداران را شوکه کرد. فکر میکنید چرا استقالل در این بازی شکست را پذیرفت!

بازی بدی نبود، موقعیتهایی هم داشتیم اما استفاده نکردیم. ذوبآهن بسته بازی میکرد و البته نه اتوبوسی، آنها چشمشان به ضدحملهها بود و از این روش هم استفاده کردند و به گل رسیدند. از طرفی خستگی لیگ قهرمانان آسیا تیم را تحت تأثیر قرار داده بود. انجام 6 بازی در 20 روز و در آن شرایط آب و هوایی کار خیلی سختی است. البته مدافعان ما هم اشتباهاتی داشتند و ضعف خط دفاعی مشهود بود. بهتر بود از محمد دانشگر در بازی با ذوبآهن استفاده میشد. چند بازیکن مانند غفوری و فرشید اسماعیلی را هم به دلیل مصدومیت نداشتیم که مزید بر علت شد با این حال ما کماکان پشت این تیم هستیم. در کل فکر میکنم فرهاد این بازی را فدای دربی کرد. او خوراکش دربی است. اگر

در دربی ناداوری نباشد و به تیم ما ظلم نشود برنده بازی استقالل خواهد بود.

خیلیها معتقدند جدایی فراز کمالوند در این مقطع تأثیر زیادی در روند تیم استقالل داشت! نظر شما چیست؟

با یک بازی نمیتوان اینطور گفت. یکدفعه که تیم اینطوری افت نمیکند. البته به نظرم فقط 10 یا 15 درصد جدایی فراز تأثیر خودش را بر تیم گذاشت. فرهاد خودش کاربلد است و دو ماهی است که در کنار بچهها هست پس بیانصافی است که نتایج استقالل را فقط به کمالوند نسبت بدهیم. استقاللیها خسته بودند و این مسأله کام ًال مشهود بود. باالخره سه هفته در

گرمای عربستان بازی کردند که این تأثیر خودش را بر تیم گذاشته بود.

تیمهایی مثل پرسپولیس هم در آسیا شرکت کرده بودند اما دیدیم که پرسپولیس مقابل سپاهان خیلی خوب کار کرد. خستگی اگر باشد باید در این تیم هم نمود کند.

شما نگاه کنید بازیکن 40 ساله آنها طوری آماده است و بازی میکند که بازیکن 22 ساله ما نمیتواند بازی کند. حاال خود همین پرسپولیسیه­ا بودند انگ دوپینگی به بازیکن ما میزدند. یادتان نیست که دائماً گفته میشد فرهاد دوپینگی است، چند بار از او تست دوپینگ گرفتند. اص ًال فرهاد را کالبدشکافی کردند. حاال

این بازیکنً14 ساله چرا اینقدر سرحال است؟ آنها اگر بودند حتما میگفتند بازیکن استقالل دوپینگ کرده است. بازی دربی در پیش است استقالل میتواند در این بازی برنده باشد؟

این بازی را ً کالنمیتوان پیشبینی کرد اما دوست دارم استقالل برنده باشد. کریخوانیها و شلوغکاریها­ی رسانهای باعث میشود کیفیت این بازی از دست برود. دربی شرایط خاصی دارد. این بازی مثل شطرنج میماند و یک بازی فکری است. هر مربی که بتواند باهوشتر عمل کند برنده است. فرهاد نشان داده مربی باهوشی است و امیدوارم در این بازی هم همانطور باهوش عمل کند و ما برنده این شطرنج باشیم!

بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان درگیری پیش آمد اما اینطور که گفته میشود برای اینکه مشکلی پیش نیاید رأیهای این بازی را بعد از دربی صادر میکنند، نظر شما در این خصوص چیست؟

نمیدانم بر سر چه موضوعی دعوا شد اما بزرگان دو تیم نباید اجازه میدادند کار به اینجا میکشید. سیدجالل حسینی بزرگترین فرد زمین بود اما او به سینه همه میزد. در صورتی که او باید بزرگی کند و سایر بازیکنان را هم آرام کند. دو تیم شانس آوردند که در ورزشگاه تماشاگر نبود. باخت یا مساوی جنبه میخواهد. بازیکنان استقالل هم به ذوبآهن امتیاز دادند اما دعوا و جنجال نکردند و خیلی آرام به رختکن رفتند. به نظرم باید رأی آن بازی صادر شود اما بهتر است رأی صادر نشود چون اگر حتی بازیکن ذخیره آنها هم محروم شود به خاطر این مسأله جنجال درست میکنند و میگویند چون این بازیکن محروم شده ما نتیجه نگرفتیم. پرسپولیس همین االن دو بر صفر عقب است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran