Jeem

کی داده،کی گرفته؟!

-

بعد از اینکه تصمیم گرفتید یک وام برای خودتان جفت و جور کنید، باید از انواع وامهایی که شامل حال شما میشود، باخبر شوید. کلا شما با سه روش میتوانید وام بگیرید. روش اول،گرفتن مبلغهایی است که بانکها و سایر موسسسات از قبل به ازای موضوعی خاص، مثل ازدواج یا خریدخودرو قولش را به شما دادهاند. روش دوم گرفتن وام از بانکی است که مدتها پول عزیزتان را به آنها سپردهاید و برادریتان را ثابت کردهاید. و آخرین روش، گرفتن وامهای غیر بانکی است. مثل جمعهای خانوادگی، مساجد و... اما روش اول، برای آن گروه از دوستانی است که یا بالاخره بخت در خانهشان را کوبیده، ازدواج کردهاند و حالا ماندهاند توی خرج و مخارجش، یا کسانی که هوای داشتن یک خودروی نو به سرشان زده، یا کسانی توصیههای ما را جدی گرفتهاند و وام را برای دست و پا کردن یک شغل میخواهند و یا دوستانی که تو فکر یک سقفاند!

وام ازدواج/ از آنجا که تبریک ما برای این دسته از دوستان نان و آب نمیشود، برویم سر اصل ماجرا. باید خدمتتان عرض کنم که این وامِ دوست داشتنی، توی این سالها، بیشترین رشد را داشته است و الان حداکثر، دونفریتان با هم، میتوانید حداقل شش و حداکثر ده میلیون تومان ناقابل به جیب بزنید! البته در جریان این نکات هم باشید: این وام را فقط به ازدواج اول میدهند، به هرنفر سه میلیون میدهند، اما اگر خیلی بچه های خوبی باشید بیشترش هم میکنند. مثلا اگر مهریه عروس خانم کمتر از صدوده سکه، یا سن آقا داماد، کمتر از بیست و پنج سال باشد، یا یکی از آنها پدرشان را از دست داده باشند و یا دانشجو و طلبه باشند. داشتن یکی از این شرطها، دو میلیون تومان برای هر نفر اضافه می کند. یعنی حداکثر نفری 5 میلیون تومان. یادتان باشد که از روز ثبت عقد، فقط یک سال برای گرفتن وام فرصت دارید. بازپرداخت وام ازدواج سی و شش ماهه است. یعنی اگر موفق به گرفتن وام ده میلیونی شدید، باید با 4 درصد سود، ماهیانه حدود سیصد هزار تومان قسط بدهید. برای ثبتنام یا باید تشریف ببرید دفاتر پستی، یا دفاتر صندوق مهر رضا)ع( و یا به وبسایت irMehrerez­a. مراجعه کنید.

وام خرید مسکن/ قبلا هجده میلیون تومانی بود، اما حالا لطف کردهاند و بیست میلیونی شده. زمانی صندوق مهر رضا)ع( هم وام مسکن میداد، اما الان میگویند چون اشتغال جوانها در اولویت است، معذورند! برای گرفتن این بیست میلیون تومان، باید 12 ماه مبلغ ده میلیون تومان سپردهگذاری کرده باشید. این وام را برای خرید خانههای نوساز، یعنی کمتر از 12 سال ساخت میدهند، سند خانه عزیزتان هم تا زمانی که اقساطتان تمام شود، پیش بانک میماند!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran