Jeem

ببین داداش، من شهاب گردانم!

- مجید حسینزاده irjeem. hosseinzad­eh@m.

چند هفته پیش «کلین شیت» سه دروازهبان خوب لیگبرتر کشورمان با فروریختن دیوارههای دروازه هر سهتای شان به پایان رسید. رکوردهای این سه دروازهبان به ترتیب، 562 دقیقه سیدمهدی رحمتی، 554 دقیقه شهاب گردان و 457 دقیقه نیلسون کوریا بود. به همین بهانه به سراغ دروازهبان قدیم تیم ابومسلم رفتیم که روزگاری با این تیم در لیگبرتر میدرخشید. «شهاب گردان» فقط به خاطر 8 دقیقه، این کلین شیت را به مهدی رحمتی واگذار کرد، تا بتواند امیدهایش را برای حضور در تیمملی کشورمان به عنوان دروازهبان اول افزایش دهد. در ادامه گپو گفت جیم با تنها بازیکن فوتبالی که همیشه در زمین دستکش در دستهایش دارد را از دست ندهید...

اجازه بدهید از زادگاهتان شروع کنیم؛ با توجه به اینکه بیشتر ورزشکاران جویباری اهل کشتی هستند، چه شد که شما پا به عرصه فوتبال گذاشتید؟

فکر میکنم قسمتم این بود که فوتبالیست شوم. البته از آنجایی که داییهایم هم فوتبالیست بودند، بیشتر به این رشته علاقهمند شدم. از کجا فوتبال را شروع کردید؟ من هم مثل بقیه فوتبالیسته­ا بازیام را از کوچه وخیابانها شروع کردم. دلیلش هم این بود که معمولا در همه کوچه خیابانها ایران بساط فوتبال پهن بود.

در کوچه و خیابانها خیلیها «پا لخت» فوتبال بازی میکردند، شما تا بهحال پا برهنه فوتبال بازی کردهاید؟

بله، مگر میشود پالخت فوتبال بازی نکرد و فوتبالیست حرفهای شد!

یعنی ارتباط مستقیمی بین پالخت فوتبال بازی کردن و فوتبالیست حرفهای شدن وجود دارد؟! صد در صد شک نکنید. )می خندد( شما فوتبال حرفهای تان را از تیم اعظم جویبار شروع کردید و در حال حاضر بازیکن سپاهان هستید. یک توضیحی درباره این مسیری که طی کردهاید، میدهید؟

تیم اعظم جویبار تیم شهرستانمان و یک تیم محلی بود. بعد از آن وارد تیم جوانان نساجی شدم...

چرا بعد از آن و برای ادامه فوتبال حرفهای تان ابومسلم را انتخاب کردید؟

برای دوره سربازی به مشهد آمدم و وارد تیم ابومسلم شدم. 5 سال مشهد بودم، بعد از آن هم 3 سال درون دروازه تیم ذوبآهن ایستادم.

حالا به زمانی رسیدیم که شما تازه تصمیم داشتید به پرسپولیس بیایید...

بله، با درخواست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای 6 ماه با این تیم قرارداد بستم و در حال حاضر در خدمت تیم سپاهان هستم.

از اولین بازیتان در لیگبرتر و احساستان برایمان بگویید؟

اولین بازی من در زمین ثامن مشهد و با مربیگری اکبر میثاقیان بود. در آن بازی تیم من در مقابل پرسپولیس 3 بر 2پیروز شد و طبیعتا هیچوقت آن بازی را فراموش نمیکنم.

بعد از آن بازی، بعضی کارشناسان میگفتند شهاب گردان درون دروازه با اعتماد به نفس بالایی میایستد، شما خودتان چهقدر این جمله را قبول دارید؟

اینکه به عنوان اولین دروازهبان، نه به عنوان دروازهبان ذخیره یا جایگزین وارد زمین میشدم، با وجود سن کمی که داشتم، اعتماد به نفس بالایی به من میداد. از طرفی قبل از آن مسابقه، 2 سال در ابومسلم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بودم و کاملا آماده بودم.

بهترین و خاطرهانگیز ترین بازی خودتان را کدام بازی میدانید؟

همان اولین بازی را در لیگبرتر که پرسپولیس را 3 بر 2 بردیم، بهترین بازی خودم میدانم. چقدر اهل کریخوانی هستید؟ تقریبا میشود گفت اصلا اهل کریخوانی نیستم.

البته در زمانی که در پرسپولیس بودید، در فضای مجازی یک کلیپی از شما پخش شده که برای استقلالیها کری خوانده بودید؟

من چیزی یادم نمیآید، شما یادتان هست!؟ [کلیپ این کریخوانی را میتوانید در سایت جیم ببینید...]

بگذریم. شهاب گردان زمان قطبی به تیمملی دعوت شد و همان موقع از تیمملی کنار گذاشته شد. درباره آن روزها و حواشیاش برایمان بگویید؟

من از تیمملی خارج نشدم. زمان قطبی به تیمملی دعوت شدم، اما همان سال درگیر بازیهای آسیایی با تیم ذوبآهن بودیم که به مراحل بالا رفتیم و چون آن زمان از تیم ذوبآهن هیچ بازیکنی به تیمملی دعوت نمیشد، من هم دعوت نشده بودم. بعد از جام باشگاهها و جام ملتهای آسیا به تیمملی دعوت شدم و در قطر یک بازی برای تیمملی انجام دادم.

با وجود خداحافظی مهدی رحمتی و سن بالای رحمان احمدی، شانس خودتان را برای ثابت شدن در تیمملی چهقدر میدانید؟

مثل قبل! در حال حاضر هم رقبای بسیار فنی و قوی دارم مثل آقای احمدی، آقای حقیقی، آقای داوری. البته من هم تلاشم را میکنم که خوب بازی کنم و قطعا شانس این را هم دارم که بتوانم در تیمملی، به عنوان دروازهبان اول

اتفاقا به نظر خودم من آماده بودم. 2 هفته خوب بازی کردم و یک هفته هم یک اشتباه کردم و رفتم روی نیمکت. من مشکلی نداشتم. [کلیپ 3 هفته، 3 سوتی شهاب گردان در پرسپولیس را میتوانید در سایت جیم ببینید...] پس چرا نیمکتنشین شدید؟ این تصمیمی بود که کادر فنی گرفتند و من

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran