KHABAR VARZESHI

يك‌كرونايي‌جديد‌ در‌ليگ‌برتر‌

-

ويتاليتی

امارات گوديسون پارك

لندن

برامال اتحاد

مشكالت كرونا نه تنها روي فوتبال بلكــه حاال در زندگــي اقتصادي بازيكنان و مربيان هم تأثير منفي گذاشته است. جان تري، اسطوره باشگاه چلسي اين روزها بيش از آنكهاينروز­هابهفكركار­دستياري و مربيگري در اســتونويا­ل باشد بيشتر نگران فروش رفتن خانهاش است. مشــكالت ايجاد شده براي فوتبالانگل­يسبهخاطرلغ­وبازيها باعث شده برنامههاي مالي تري به هم بخورد و با كســر پول مواجه شــود. او براي اينكه اين كسري را جبران كند طبق تصميمي كه با همســرش گرفته تصميــم دارد خانهاش را كه اتفاقا خيلي بزرگ و مجلل هم است به فروش برساند. همه چيز در ظاهر ساده است اما يك مشــكل بزرگ بر سر راه تري وجود دارد كه تــا به حال چنين تصميمي را محقق نكرده است.

كسادي بازار در كرونا

خانــه جان تري به حدي بزرگ و پر از امكانات است كه هركس توان خريــد آن را ندارد. خريدار يا بايد سرمايهدار باشد و يا اينكه فوتبالي باشد. جان تري و همسرش از ماه

مارسكهبااو­ايلشيوعكرو­ناهمراه بود به ســرعت تصميم به فروش خانهشــان كه 5/5 ميليون پوند مــيارزد، ميگيرند. اين خانه اما تاكنون كه ابتداي جوالي است به فروش نرفته است. بحران كرونا و قرنطينه خانگي باعث شــده بازار معامالت ملــك در انگليس هم تحت تأثير قرار بگيرد و جان تري هم نتواند خانــهاش را به فروش برساند. اتفاقي كه ديگر اين روزها كاپيتان ســابق چلسي را كالفه كرده است.

تخفيف۰۰۵ هزار پوندي

تريوهمسرشت­ونيكهاينرو­زها به پــول نياز دارند بــراي اينكه خانهشــان بــه فــروش رود يك تخفيــف اســتثنايي هم برايش گذاشــتهان­د. قيمت عمارت جان تــري اكنون بــا 500 هزار پوند تخفيف در نظر گرفته شده كه در نوع خود جالب اســت. آنها براي فروش خانه خود به ســايتهاي فــروش آنالين خانه هم اطالعات را ارســال كردهاند كه به راحتي ميتوان از اين طريق امكانات خانه را تشخيص داد.

سايت‌رسمي‌مسابقات‌ليگ‌برتر‌انگليس‌اعالم‌كرد‌ در‌يازدهمين‌دور‌از‌تســ ‌تگيري‌كرونا‌از‌تي ‌مهاي‌ حاضر‌در‌اين‌رقاب ‌تها،‌يك‌نمونه‌مثبت‌اعالم‌شد.‌ بر‌اين‌اســاس،‌از‌ميان‌دو‌هزار‌و‌052‌تست‌گرفته‌ شــده‌از‌بازيكنان‌و‌اعضاي‌تي ‌مها‌كه‌هفته‌گذشته‌

همسرتونيخس­تهازعمارت

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد دليل اصلي فروش خانه توسط جان تري اين است كه همسرش ديگر از زندگيتكرار­يدراينعمار­تبزرگ خسته شده و احتياج به تنوع دارد. بههمينخاطر­تريتخفيفبز­رگي براي فروش خانهاش در نظر گرفته تا هرچه زودتر آن را تبديل به پول كند. البته آنها به خانه ديگري نقل مكان كردهاند اما پول اين عمارت چيزي است كه تري و همسرش به آن نياز دارند.

دوبلكس با استخر و ۶ اتاق خواب

خانــه جان تري بــا 6 اتاق خواب، ســالن پذيرايی، اتاق نشــيمن، آشپزخانه وسيع، استخر روباز، باغ و ســالنهاي مختلف جزو يكي از باامكاناتت­رين خانهها به حســاب ميآيد. در محوطه كنار اســتخر آالچيق بزرگي طراحي شــده كه تري و خانواده ميتوانند ناهار را در فضاي باز ميل كنند. حاال با تخفيف 500 هــزار پوندي اين خانه انتظار ميرود مشــتريان بــراي خريد زيرقيمت عمارت تري اقدام كنند. «اينگلمتعلق­بهكريماست.ماباكريم شادي گل را انجام داديم چون نقش او در اين گل فوقالعاده بود. 09درصد اين گل به او تعلــق دارد.» اين حرفهاي كاسميرو هافبك برزيلي رئالمادريد و زننده تــكگل پيروزيبخش اين تيم مقابل اسپانيول در بازي بامداد دوشنبه الليگاست. رئال با همين سه امتيازي كه در كورنيا به دست آورد، صدر جدول رااينباربا­امتيازباال­ترونهفقطبا­تفاضل گلبهترنسبت­بهبارسادرا­ختيارگرفت. كاسميرو گل زد اما او مشكلي ندارد كه اينگلراتقد­يمبهبنزماك­ند.نكتهمهم اين گل، پاسي بود كه بنزما با پشت پا از بين برنارد و پاهاي مدافع اسپانيول رد كردوتوپراد­رآستانهدرو­ازهجلويپاي كاسميرو قرار داد. او در حالي اين پاس را داد كه ديدي نسبت به پشتسر خود نداشت اما يك حركت ف العاده را رقم زد تــا اين گل براي هميشــه در تاريخ رئالمادريد ماندگار شود.

9

و ۰1

كريم از اين حركتها البته زياد داشته،

اشدرزمينخت­افه يا دريبل سه بازيكن لب خط در مقابل اتلتيكوماد­ريد در ليگ قهرمانان. بنزما حــاال ديگر يك بازيكــن كند و بدون انجام‌شد،‌يك‌مورد‌مثبت‌بوده‌كه‌نامي‌از‌‌فرد‌مبتال‌ برده‌نشده‌است‌و‌باشگاهي‌هم‌هنوز‌تأييد‌نكرده‌ كه‌تست‌مثبت‌اعالم‌شده‌متعلق‌به‌بازيكن‌يا‌عضوي‌ از‌كادر‌فني‌آنهاست.‌باشگا ‌ههاي‌ليگ‌برتري‌از‌ماه‌ مي،‌هر‌هفته‌دو‌بار‌تســت‌كرونا‌م ‌يدهند‌و‌نتايج‌

فصــل 2019-2020 بوندسليگاي آلمان هم با قهرماني بايرنمونيخ به پايان رســيد. پس از اتمام رقابتها سايت رسمي بوندسليگا تيم منتخب فصل را با سيستم 3-4-3 معرفي كرد، تيمي كه در آن نام 4 بازيكن از بايرنمونيخ، 2 بازيكــن از دورتموند، 2 بازيكن از اليپزيش، يك بازيكن از مونشــنگال­دباخ، يك بازيكن از فرايبورگ و يك بازيكن از فرانكفورت به چشم ميخورد.

مشاركت در كار تيمي نيست بلكه در بســياري از گلهاي تيمش بهعنوان ســازنده گل نقــش دارد طــوري كه خودش ميگويد «من يك شــماره 9 هستم كه روح شماره01 را در تن دارد.» اينيعنييكم­هاجمنوككال­سيككه خاصيت بازيسازي و پاس گل دادن را نيز به بهترين شكل در بازي خود نشان ميدهد. در بازي با اسپانيول به تعداد گلهاي كريم اضافه نشد اما تعداد پاس گلهــاي او افزايش يافــت. او حاال در الليگا 17 گل زده و هفت پاس گل داده و ايــن يعنــي مشــاركت در 24 گل رئالمادريد در ليگ. در همه جامها اين آمار به 22 گل و 10 پاس گل ميرسد.

مثلمسي

ستاره فرانسوي به اين ترتيب در الليگا در14 درصد گلهاي رئالمادريد نقش مستقيم داشته و در همه جامها در 37 درصد گلهاي تيم. اين آمار البته هنوز به اندازه نقش مسي در بارسلونا يا بهتر است گفته شود وابستگي بارسلونا به مسي نيست (ســتاره آرژانتيني 54 درصد در الليگا و 52 در كل گلهاي بارســا در اين فصل نقش داشته) اما هميــن آمــار نشــان ميدهــد كه رئالمادريد تا چه حد روي تواناييهاي تس ‌تها‌هر‌دوشنبه‌اعالم‌م ‌يشود.‌تاكنون‌جمعا‌41‌ هزار‌و‌703‌تست‌از‌تي ‌مهاي‌ليگ‌برتري‌گرفته‌شده‌ كه‌تنها‌91‌مورد‌مثبت‌بوده‌است.‌اين‌تس ‌تگيري‌ براي‌تشخيص‌مبتاليان‌به‌بيماري‌كوويد‌91‌تا‌پايان‌ رقاب ‌تهاي‌فصل‌جاري‌ادامه‌خواهد‌داشت.‌ كريم بنزما حساب باز كرده است. بعد ازكريم،بازيكنيكهب­يشترمشاركت­را در گلهاي تيم داشــته توني كروس آلماني است كه شش گل زده و 9 پاس گل داده است.

بهسويركورد­شكني

از زماني كه بنزما پيراهن رئالمادريد را به تن كرده در مجموع701 پاس گل داده است. طبق آمار منتشر شده، در 25 سال اخير بازيكناني كه بيشترين پــاس گل را در رئــال دادهاند، رائول گونسالسوكر­يستيانورون­الدوبودهان­د كه هر دو 116 بار همتيميهاي خود رادرموقعيت­گلزنيقرارد­ادهاند.بنزما حاال 9 پــاس گل با اين ركورد فاصله دارد كه به نظر ميرسد در اين فصل رسيدن به آن غيرممكن باشد اما براي فصل بعد ميتوانــد يك هدف كامال قابل دسترس باشد. البته كريم هنوز شــش بازي در الليگا و دستكم يك بازي ديگر در ليگ قهرمانان اروپا در پيش دارد و ميتواند آمار گلها و پاس گلهاي خود را ارتقــا دهد. بهترين ركورد او در فصل 2011-2012 ثبت شد جايي كه او 32 گل زد و 19 پاس گل داد، در فصلي كه فصل ركوردها براي رئالمادريد بود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran