KHABAR VARZESHI

بازيكناناس­تقالل: دلماننميخو­اهد باالهاللبا­زيكنيم

-

كاریبهيهوي­یمربیشدنسي­دمهدیرحمتی­ندارمولی شــهرخودرو به عنوان نماينده ايران در آسيا به االهلی امارات نه يک بار كه دو بار باخت! آنها قبال هم به الهالل و پاختاكوربا­ختهبودند،بهنمايندگا­نعربستانوا­زبكستان.

اگر يادتان باشد تيم ملی ايران زمان كیروش چپ وراستامثال­ازبكستان،قطر،اماراتوحتی­كرهجنوبی را میبرد. كار به جايی كشــيد كه عدهای گفتند اينها ديگر برای ما رقبای كوچكی محسوب میشوند و بايد امثال پرتغال، اسپانيا و مراكش را در جام جهانی ببريم و يا حداقل به آنها نبازيم! بعد كه تيم ملی، مراكش را برد و با پرتغال مســاوی كرد گفتند اين كه چيزی نيست، بايــد اســپانيا و پرتغال را میبرديــم و از گروه صعود میكرديم! خالصه طوری شد كه ويلموتس آمد تا به بحرين و عراق ببازيم و حاال هم كه به امارات میبازيم!

مدل فوتبال در ايران همين است. وقتی فكر میكنيم آقای فوتبال آسيا و حتی دنيا! هستيم بالفاصله چنان چكیمیخوريم­كهصدايشدره­مهقارهمیپي­چد.شما

رفتارفوتبا­ليستهارانگ­اهكنيد،طرفهيچهنری­ندارد و با هيــچ متر و معياری حتی يــک بازيكن معمولی محسوب نمیشود اما 8 ميليارد میخواهد. اين حجم از اعتماد به نفس وقتی كار دستمان میدهد كه يک مدير احمق هم پيدا میشود و اين پول را (ولو در چند قسط) به او میدهد. قضيه تقريبا شبيه بحران ملک در تهران و ســاير شهرستانهاس­ت. يكی كه آپارتمانش متری 6 ميليون است ناگهان به بنگاهی محل میگويد متری 15 ميليون و يكی هم پيدا میشود كه با چنين قيمتی آپارتمان طرف را میخرد و كاری هم ندارد كه آن آپارتمان چه چيزهايی دارد و چه چيزهايی ندارد. مادامی كه اين پولهای بیحســاب و كتاب پرداخت میشود و در واقع هستند عزيزانی كه چنين پولهايی را بدهند، وضع همين است كه هست. آپارتمان متری 6 ميليون میشود ‪20 51،‬ ميليون و فوتباليست ،400 500 ميليونی در عرض 2 سال میشود ‪9 8،‬ ميليارد و خروجیاش هم باخت به امثال عراق، بحرين و امارات است! اعتراضات دامنهدار بازيكنان و مربيان اســتقالل سرانجام عوامل برگزاري مسابقات را مجاب كرد تا هتل محل اقامت آبيپوشان را عوض كنند. اتفاقي كهپنجشنبهش­برخدادوصبح­ديروزتمامح­اضران در كاروان استقالل از محل جديد اقامتشان ابراز رضايــت ميكردند. البته در اردوي اســتقاللي­ها پيرامونجدا­ييروزبهچشم­ينيزبحثهاي­يمطرح شده بود ولي اغلب نفرات ترجيح ميدهند در اين رابطه سياستمدارا­نه رفتار كنند و با صراحت حرفي نزنند. پيرامون بحث سفر علي كريمي به دوحه نيز اطالعات كاملي گرفتيم كه ميتوانيد آن را در اين گزارش مالحظه بفرماييد.

نصرا...عبداللهيچه­ارشنبهشبپس­ازاعتراضدو­باره بازيكنان اســتقالل و بر حق بودن حرف آنها مبني بر كيفيت پايين امكانات و تغذيه هتل، به صورت ويژه با نمايندهكنف­دراسيونوار­دمذاكرهشدو­تأكيدكرداگ­ر تغييري در وضعيت داده نشود، طرف ايراني برخورد جديتريخواه­دكرد.نماينده&)$درآنجلسهقو­ل پيگيريدادو­ظهرپنجشنبه­باپيشنهادي­جديدسراغ سرپرست استقالل آمد. او به عبداللهي پيشنهاد ترک هتــل ازدان پــاالس و اقامت در هتل نجــادا را داد. سرپرســت آبيپوشان نيز پس از مشــاوره با مجيد نامجومطلق، راهي هتل جديد شــد تا امكانات آن را موردارزياب­يقراردهد.بهتربودنشر­ايطآنجادرن­هايت موجب شد كاروان اســتقالل پنجشنبه شب محل اقامتش را عوض كرده و راهي هتل نجادا شود.

يكي از مشكالت و اعتراضات بسيار جدي استقالليها در هتل قبلي، كيفيت پايين غذاي ســرو شده بود به همينخاطرنص­را...عبداللهيصب­حديروزبالف­اصلهپس از پايان صبحانه با مدير هتل و سرآشــپز آنجا جلسه گذاشت و انتظارات نماينده ايران پيرامون بحث تغذيه را به صورت شفاف و قاطع بيان كرد. جلسه فوق كامال مؤثر بود چون ناهار روز گذشته كيفيتي به مراتب بهتر از غذايی داشت كه آبيپوشان در هتل اول ميخوردند.

دررابطهباج­داييروزبهچ­شميازاستقا­للوپيوستن او به تيم امصالل قطر طي روزهاي گذشته شايعات بسيار زيادي مطرح شده است و كامال بديهي بود كه در داخل اردو نيز پيرامون اين مسئله صحبت شود. بد نيست بدانيد اغلب بازيكنان و برخي مسئوالن باشگاه مدعيبودندا­ينبازيكن«فعال»يكيازنفرات­استقالل محسوب ميشود ولي نميتوان از حاال براي روزهاي بعد از خاتمه مرحله گروهي ليگ قهرمانان با صراحت اظهارنظركر­د!البتهدردوح­ههيچمذاكره­ايبهصورت حضوري ميان طرفين صورت نگرفته ولي مهلت نقل و انتقاالت هنوز تمام نشده است.

بازيكنان استقالل بعدازظهر ديروز بهمراتــب شــادابتر از روزهاي گذشته بودند و تغيير محل اقامت باعث خوشــحالي آنها شده بود. آبيپوشــان تأكيد داشتند جدا از اتاقهاي بزرگتري كه در هتل جديد برايشان در نظر گرفته شده، برخورداري ايناتاقهاا­زبالكنوالب­تهشرايطبهت­رتغذيهموجب خرسندي اســت. چند نفر از بازيكنان به شوخي ميگفتند: اگــر چند روز ديگــر در هتل قديمي ميمانديــم، به احتمال زياد همــه ما بابت تغذيه ضعيــف و كيفيــت پايين غذا دچــار زخم معده ميشديم. اگرچه نمايندگان ايران همگي در يک هتل واحد حضورداشتند­وجملگينسبت­بهامكاناتم­عترض بودنــد ولي تا عصر ديروز فقــط هتل محل اقامت اســتقالل عوض شده بود و ســاير تيمهاي ايراني همچنان در همان ازدان پاالس اقامت داشتند. اين مســئله باعث تعجب تعــدادي از اعضاي كاروان استقالل شده بود.

علي كريمي كه قرار بود چهارشنبه شب به ســوي قطر پرواز كرده و پس از طي كردن دوران قرنطينه 24 ساعته خودش، كنار ساير استقالليها قرار بگيــرد، آن پرواز را به دليل عدم دريافــت رواديد خويش از دســت داد. روز گذشــته يكي از مســئوالن باشگاه استقالل در اين رابطهبهخبر­ورزشيگفت:ماحتمابايد براي كريمي ويزاي ويژه بگيريم چون اگر رواديد عادي براي او اخذ شــود، براساس قوانين قطر اين بازيكن بايد 14 روز قرنطينه شود ولي ويزاي ويژه اين اجازه را ميدهد تا پس از 24 ســاعت بازيكن خودمــان را در اختيار بگيريم. بااين وجود شــب گذشته خبر آمد كه ويزای كريمی صادر شد. از عصر پنجشنبه اين شايعه در فضاي مجازي مطرح شد كه شيخ دياباته مقامات باشگاه استقالل را بابت عدم دريافت دســتمزدش، تهديد به جدايي كرده است. البته شــيخ بدون هيچ مشكلي داخل اردوي استقاللحضو­رداردوبهتم­ريناتگروهي­همميرود ولي عصــر ديروز اين شــايعه در هتل محل اقامت آبيپوشان مطرح شد كه قسمتي از طلب مورد نظر دياباته به حسابش واريز شده است! البته ديروز يكي از مسئوالن استقالل اين خبر را تأييد كرد.

روز پنجشنبه برايتان از مشكل پخش تلويزيوني ليگقهرمانا­نآسيابرايا­ستقاللوساي­رنمايندگان كشورماننوش­تيم.ظاهرامسئله­فوقدرهتلجد­يد محلاقامتآب­يهامرتفعشد­هوآنهاديگر­دغدغهاي براي تماشــاي اين ديدارها ندارند چون كانالهاي مورد نظر در اتاقهاي بازيكنان و مربيان باز ميشود.

اگرچه الهالل عربستان اين روزها درگير كرونا شده وتعداديازب­ازيكنانشرا­ازدستدادها­مابااينوجو­د برخي از استقالليها همچنان معتقدند در صورت صعــود از گروه بهتر اســت با تيم ديگــري غير از آبيپوشان شهر رياض بازي كنند. نكته جالب توجه اينجاست كه استقالل از چهار مسابقه آخر خود برابر الهالل،سهپيروزيكس­بكرده و قاعدتــا عربســتاني­ها تــرس بيشــتري از رويارويي با آبيپوشان ايراني دارند. شــايد استقالليها نگران نفوذ عربستانيها در داوري بازي هستند.

شكل ويژه اسكورت كردن كاروان استقالل براي حضور در تمرينات به يكي از ســوژههاي جالب در داخل اردوي اين تيم بدل شده است. استقالليها در حالي به ســمت زمين چمن دانشــگاه دوحه ميرونــد كه يــک ماشــين پليس همــراه با 2 موتورسيكلت آنها را اســكورت ميكنند. تازه اين نفرات جدا از مأموراني هســتند كــه پس از ورود اتوبوسهاي حامل آبيپوشان به محوطه مجموعه ورزشــي محل تمرين آنها، تأمين امنيت و حفظ قرنطينه را برعهده دارند.

تغيير هتل محل اقامت استقالل باعث تحول شكل زندگي آنها نشده و قوانين سفت و سخت براي عدم خروجازهتله­مچنانبهقوت­خودباقياست.حتي نصرا... عبداللهي نيز بدون كسب مجوز از نماينده كنفدراسيون نميتواند از هتل خارج شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran