KHABAR VARZESHI

فقطمجيديبه­ترازفكرينت­يجهگرفته

-

برخالف فصول گذشــته، اســتقالل بیســتمین دوره پیکارهاي لیگ برتر را خوب استارت زده و هماکنون با کسب شش امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد. بدون هیچ شک و تردیدي یکي از عوامل قهرمان نشدن آبيپوشان طي سنوات قبلي استارت نامناسب آنها و از دست دادن امتیازات قابل مالحظه طي هفتههاي آغازین بود کــه در روزهاي پایاني حسرت هواداران این تیم را چندبرابر ميکرد ولي به نظر ميرسد حکایت در این فصل کامال متفاوت شــده و محمود فکري دقیقا با عبرت گرفتن از ماجراهایي که براي سرمربیان اسبق استقالل رخ داد، از همان ابتداي کار عزم خود را براي باالنشین کردن تیمش در جدول جزم کرده است. اتفاقا نگاهي به کارنامه سرمربیان استقاللطيپ­نجسالگذشته­وبررسينتای­جي کهدرسههفته­آغازینحضور­شانروينیمک­ت این تیم کسب کردهاند، کامال بیانگر استارت موفقیتآمیز فکري در سمت جدید است.

باالتر از خارجيها قطعا آندرهآ استراماچون­ي محبوبترین مربي میان هواداران اســتقالل طي یک دهه اخیر تلقي ميشود اما نتایج محمود فکري طي سه هفته گذشــته بهمراتب بهتر از عملکرد تیم سرمربي ایتالیایي در مدت مشابه فصل قبل بوده است. اســترا در پایان هفته سوم لیگ نوزدهم فقط دو امتیاز کسب کرده بود، حال آنکه استقالل در حال حاضر شش امتیازي است. فکري در مقایسه با وینفرد شفر نیز تا اینجاي کار کارنامه بهتري دارد. مرد آلماني پاییز ســال 96 در حالي جانشــین علیرضا منصوریان شد که طي سه بازي آغازین موفق

به کسب چهار امتیاز شد. آماري که بد نبود ولي فراموش نکنیم او در همان سه مسابقه، دربي تهــران را واگذار کرد. مــرد آلماني از ابتداي فصل ‪97 -98‬ هم شماره یک نیمکت استقالل به حســاب ميآمد و تا پایان هفته ســوم آن فصل موفق به کسب 5 امتیاز شده بود. یعني یک امتیاز کمتر از امتیازات کنوني استقالل.

سبقت از منصوریان نتایج فکري در مقایســه با دوران زمامداري علیرضا منصوریان نیــز تا اینجاي کار کامال بهتر بوده اســت. منصوریان در ســه هفته آغازین فصل 95-96 اصــال نتایج خوبي با استقاللنگر­فتوماحصلکا­رطيآنهفتهه­ا کسبفقطیکام­تیازبراياس­تقاللبود.البته شــرایط در فصل بعدي اندکي بهبود یافت و اســتقالل در پایان هفته سوم فصل 96-97 همراهباعلی­منصورموفقب­هکسبچهارام­تیاز شــده بود ولي با این وجود عملکرد فکري از همبازي و کاپیتان اسبق خود کامال بهتر بوده است.

نکته دیگر در مقایســه سرمربي کنوني آبيپوشان پایتخت با سکانداران اسبق، اینکه امتیازات جمعآوريشــ­ده توسط فکري با عملکرد پرویز مظلومي طي سه هفته آغازین فصل 94-95 برابري ميکند. در آن فصل نیز سرپرست کنوني استقالل توانسته بود شش امتیاز از سه مسابقه بگیرد.

مجیدي، باالتر از همه در میان ســرمربیان استقالل طي پنج سال گذشــته، فقط فرهــاد مجیدي بــوده که عملکردي بهتر از محمود فکري طي ۳ هفته آغازین سرمربیگري خود در استقالل داشته است. فرهاد در بهار ســال 98 پس از اخراج شفر، طي سه مســابقه (و البته در شرایطي بحرانزده) موفق به کسب 7 امتیاز همراه با استقالل شــد و انصافا در آن مقطع عملکرد خوبي نیز در لیگ قهرمانان آســیا داشــت. مجیدي دي ماه همان ســال و این بار پس از قطعي شدن عدم بازگشــت استراماچون­ي دوباره هدایت آبيپوشان را برعهده گرفت و

العادهارزش­منددرمرحله پليآف لیگ قهرمانان کسب کرد و پس از آن نیز طي سه مســابقه در چارچوب لیگ برتر خودمــان، مجــددا 7 امتیاز با اســتقالل جمــعآوري کرد تا از این نظــر باالتر از آمار محمود فکري قرار داشته باشد.

تضمینموفقی­ت البته استارت خوب مسابقات براي هر تیمي یکنکتهقوتب­سیارپررنگم­حسوبميشود ولي تحــت هیچ شــرایطي تضمینکننده موفقیت در ادامه مسابقات نیست. در همین استقالل شــاهد بودیم این تیم اوایل فصل 87-88 تا رتبه ماقبل پایاني جدول نیز پایین رفت اما در نهایت عنوان قهرماني مسابقات را بهخوداختصا­صداد.ازطرفدیگر،آبيپوشان گاهياوقــا­ت در هفتههــاي آغازین نتایج خیرهکنندها­ي گرفتهاند اما در پایان پیکارها دستشان از جام کوتاه مانده است، بنابراین محمودفکريت­حتهیچشرایط­ينبایددربا­د باالنشــین­ي بخوابد و باید حواسش حسابي جمع باشد تا سقوط آزاد نکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran