KHABAR VARZESHI

مارادونافو­تبالبازينم­يکرد،پيانوميزد

-

عليرضا نيكبختواحد­ي هم مانند خيليهاي ديگر اين روزها داغدار درگذشت اسطوره فوتبال جهان ديگو مارادونا بود. با اين همه او در صحبت با خبرورزشي درباره وضعيت استقالل در اين هفتههاوالب­تهمحمودفكر­يوحمالتيكه­بهاوشدهاست،حرف زد. به مناســبت بيست و سومين سالروز حماسه ملبورن هم با عليرضاخاطر­هبازيكرديم.

استقالل بعد از باخت اهواز برد به موقعي كسب كرد؟ باخت اهواز كه باخت تاكتيكي و روي قدرت تيم حريف نبود. آن بازي را آنها با حاشيهسازي براي تيم استقالل بردند. اين روش برد و اين مدل باخت نه ارزش خوشحالي دارد و نه ارزش ناراحتي. درست است كه اســتقالل سه امتياز را از دست داد ولي به هر حال خود تيم هم كيفيت بازي اول با مس رفسنجان را نداشت.

چرا؟ نميدانــم. ما كه اهــواز نبوديم. ممكن اســت بازي بيحوصله بازيكنان استقالل در اهواز به خاطر همان حواشــي بوده چون آنها كال روي اعصاب بازيكنان ما بودند.

بازي با ماشينسازي چطور بود؟ استقالل در آن ديدار منطقيتر بازي كرد و با اينكه فقط يك گل زد و نتوانست از موقعيتهايش استفاده كند ولي خوب شد كه برد، چون زير فشار بود.

بعدازباختب­هاهوازبرخي­هوادارانخو­اهانجداييف­كريشدهبودن­د، براياينقبي­لدرخواستها­كميزودنيست؟ مگر فوتبال به همين راحتي است كه مربي را نيامده اخراج كنند. بعد هم چه اتفاقي رخ داده كه اين حرفها را ميزنند؟ مگر استراماچون­ي 4 بازي اول فصل قبل تيم را تا ته جدول نبرده بود، ولي كمكم بهبود كار تيمي را در روند نتايج ديديم. اســتقالل كه از 3 بازي 2 برد و يك باخت داشته اصال نبايد دربارهاش اينگونه نظر داد. متأسفانه اين روش بد در فوتبال ايران جا افتاده است كه هر مربي كه بدتر نتيجه ميگيرد بيشتر تيم دارد. مربياي داشتيم كه ‪5 4،‬ تا تيم را به دسته پايين برده ولي باز اول فصل

يك تيم جديد ميگيرد. برعكس است. همه بايد به محمود فكري كمك كننــد و اگر تا نيمفصل نتايج خوبي نگرفت آن وقت دنبال ايراد بگردند. هيچكس به اندازه خود فكري از باخت اســتقالل ناراحت نميشود. من همتيمي او بودم و ميدانم كه ميگويم.

بازي با پيكان را چطور ميبينيد؟ بازيها رفتهرفته ســختتر ميشوند. شــايد اگر پيكان در هفتههاياول­ودومبهاستق­اللميخورد،بهتربودچون­هنوز تفكــرات تارتار در اين تيم جا نيفتاده بود ولي االن بعد از 3 بازي پيكان تيمتر شده است. با اين همه استقالل بايد فقط براي بــرد به ميدان برود و هرچــه دارد درون زمين بگذارد تا هر سه امتياز را بگيرد.

مرگ مارادونا را چطور هضم كرديد؟ خيلــي تلخ بود. متأســفانه ما تا وقتي اسطورههايم­ان زنده هستند قدرشان را نميدانيم و فقط سراغ بديهايشان ميرويم و ميخواهيم تخريبشان كنيم ولي وقتي ميميرند ميرويم كه برايشان مجســمه بســازيم! او اسطوره بچگيهاي من و خيليهاي ديگر بود.

دربارهاش چه ميتوان گفت؟ او با پا و سرش كارهاي منحصر به فردي با توپ ميكرد و وقتي درون ميدان فوتبال بود، انگار داشت پيانو ميزد.

8 آذر هم آمد و باز هم حماسه ملبورن و خاطراتش زندهشد؟ آن بازي استثناييتر­ين فوتبال ملي براي ايران بود.

بازي ايران و استراليا را كجا ديديد؟ در مدرسه بوديم و معلممان گفت برويم داخل نمازخانه و بازي را ببينيم. بعدش هم مثل همه ريختيم توي خيابان و شــادي كرديم. يك بازي كه روبهروي آن استرالياي پرمهره بيشتر شبيه معجزه بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran