KHABAR VARZESHI

بعدازصعودت­یمملیبهجام­جهانی89انت­خاباتفدراس­یونفرمایشی­شد

-

ردیف

تیم

بازی

برد مساوی باخت

زده

خورده تفاضل

امتیاز داریوش مصطفوي سالها رئیس فدراسیون فوتبال بوده است، مردي که در جواني بازیکن تیم ملي، استقالل و پرسپولیس هم بود. با مصطفوي در خصوص انتخابات پیش روي فدراسیون فوتبال و کاندیداهاي احراز ریاست فدراسیون گفتوگو کردیم که ميخوانید.

اكثرنخبهها­يفوتبالكنا­رهستند فوتبال ما نخبگان و شایســتگان زیادي دارد که یا طرد شدهاند یا به دالیل زیاديواردگ­ودنميشوند.برايکشوريب­ااینجمعیتو­اینقدمتفوت­بالي خوب نیست فقط 4 نفر کاندیداي فدراسیون فوتبال باشند. سختگیريها و اعمال محدودیتها سبب شده فقط چهار گزینه پیش روي فوتبال کشور باشد. رئیس فدراســیون فوتبال باید در این رشته پرطرفدار تخصص داشته و مدیري ذاتي و قوي باشد. بعد از صعود تیم ملي به جام جهاني 1998 فرانســه انتخابات فدراسیون فوتبالفرما­یشيشدوشاهد­بودیمشخصرئ­یسجمهور درکارفوتبا­لدخالتکرده­وتوسطرئیسس­ازمانتربیت بدني رئیس فدراسیون را به فوتبال دیکته ميکردند.

رئیس سازمان تربیت بدني اسم رئیس فدراسیون بعدي را به من گفت من روي شنیدهها صحبت نميکنم. درست به خاطر دارم یك ماه قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال رئیس سازمان تربیت بدني به خود من گفت کاندیداي ما آقاي فالني است و یك ماه بعد آن فرد رأي آورد و رئیس فدراسیون فوتبال شد. فوتبال ما چنین شرایطي را تجربه کرده و ميکند. افرادي وارد فوتبال شدند که کارشان تعریف کردن از خودشــان بود و به صراحت اعالم ميکردند بهتــر از بقیه فوتبال را ميفهمنــد در حالي که در همین مملکت هواداراني داریم که بهتر از همــه ما فوتبال را ميفهمند اما در بــه روي آنها براي ورود به عرصه مدیریتيبست­هاست.درماجرايکم­یتهانتقالي­فدراسیونفو­تبالبنده دبیرکل فدراسیون شده بودم و این آقاي کیومرث هاشمي با من کار ميکرد و به عینه مشــخص بود کار فوتبال را بلد نیســت ولي حاال کاندیداي فدراسیون فوتبال شده است.

آیا تمام پست و مقامهاي هاشمي روي شایستگي بوده است؟ خیلي اهمیت دارد که شما در کشور از حمایت4،5 نماینده مجلس برخوردار باشي. این سؤال برایم مطرح است آقاي کیومرث هاشمي که کلي پست و مقام داشته است همه آنها را به خاطر شایستگيهای­ش به دست آورده؟ هر چند که بنده شانس آقاي هاشمي را بیشتر از بقیه ميدانم چون با شناختي که از ایشــان دارم ميتوانم بگویم کیومرث هاشــمي بیهوده وارد جایي نميشود.وزارتورزشا­عالمکردهاز­هیچکدامازک­اندیداهاحم­ایتنميکند و امیدوارم این فقط ظاهر قضیه نباشد. آجورلو برنامه خوبي ارائه كرد مصطفــي آجورلو براي انتخابات فدراســیون فوتبال یك جزوهاي آماده کرده که خیلي خوب بود منتها اجراي آن هزینههاي باالیي دارد و نیروي انساني قابل توجهاي نیاز دارد. به هر حال ایشــان ســالها در فوتبال کار کرده و شــناخت خوبي نســبت به موضوعات فوتبالي دارد. تالشــش را هم براي کســب رأي انجام داده و باید دید ميتواند در انتخابات پیروز شود. آجورلو براي انتخابات روي لیاقت خودش حساب کرده است. عزیزيخادم را براي فدراسیون فوتبال ميپسندم عزیزيخادم سالها در هیئت رئیسه بوده و فعالیت فوتبالي کرده است و از افراد باتجربه نظیر حیدر بهاروند براي سیستم فدراسیون فوتبال استفاده ميکند که اینگونه افراد ميتوانند به فدراسیون کمك کنند. من به شخصه عزیزيخادم را براي فدراســیون فوتبال ميپســندم ولي باید دید ایشان ميتواند در انتخابات آراي الزم را کســب کند. تا جایي که شناخت دارم از نظر اقتصادي هم نیرویي کاربلد و خالق است و ميتواند به کاهش مشکالت اقتصادي فوتبال کشور که متأسفانه کامال ورشکسته است کمك کند.

یك تار موي علي كریمي را به یك میلیون غیر فوتبالي نميدهم من حتي در یك برنامه تلویزیوني صراحتا گفتم یك تار موي فوتباليها

را به یك میلیون غیرفوتبالي نميدهم که علي کریمي شامل این صحبت من ميشود. درباره تخصص علي کریمي نسبت به فوتبال هیچ احدالناسي نميتواند حرف ناربطي بزند منتها چون کریمي تجربه مدیریتي ندارد، براي اداره فدراسیون فوتبال نیاز به حمایت و همراهي دلسوزان کاربلد این رشته ورزشي دارد. فوتبال در ثانیه است و مدیریت آن گاهي تصمیــم لحظهاي ميطلبد. گاهي بــه تصمیماتم در زمان مسئولیتم در فدراسیون فوتبال فکر ميکنم؛ مثال هم پرسپولیس و هم اســتقالل را به خاطر تخلفات به وجود آمده محــروم و جریمه کردم. چشمانمرابا­یدرويعالیق­وسالیقشخصي­ميبستموآنچ­هدرستبود وعدالتحکمم­يکردرااجرا­ميکردم.بههرحالمنس­الهافوتبال­بازي کرده بودم و ميدانســتم مدیریت درون زمین با مدیریت فدراســیون تفاوتهاي بزرگ و آشــکاري دارد. شما در فدراسیون فوتبال باید براي کل مملکت و 32 اســتان تصمیم بگیرید. علي کریمي از جنس فوتبال است که انشاءا... اگر رأي بیاورد، باید از مدیران کارکشته در کنار خود استفاده کند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran