KHABAR VARZESHI

كمك‌دستيار‌سابق‌يحي ‌ي براي‌از‌كار‌انداختن‌قايدي‌يا‌استقالل!‌

-

شــهاب گردان يكي از مؤثرترين بازيكنان ذوبآهن در پيروزي -2 صفر اين تيم برابر استقالل در ورزشگاه آزادي بود و بر اساس آمار موجود ۸ واكنش بســيار مؤثر در مهار موقعيتهاي گل حريف داشت. گردان در خصوص پيروزي دور از انتظار تيمش برابر استقالل گفت: متأسفانه باشگاه ذوبآهن كه جزو باشگاههاي حرفهاي كشور است فصل خوبي نداشــته و با توجه به نتايج تيمهايسايپ­اونساجيكهي­كروززودتر از مــا بازي كردند شــرايطم در جدول بسيار بحراني شــد چنانچه براي 24 ســاعت در رده پانزدهم جدول قرار داشــتيم و تمام اعضاي تيم بسيار مصــر بودند هــر طور شــده از اســتقالل در آزادي يك امتياز بگيريــم و در ادامــه به دنبال كســب 3 امتيــاز باشــيم. خوشــبختان­ه زود به گل رســيديم و بــا توجه به شرايط تاكتيكي خوبي كــه در هفتههــاي گذشــته در ذوبآهن قالــب شــده اســت توانســتيم با دفاع تيمي خوبوتوجهدا­شتنبهحمالت­ضدحمالت گل دوم را بزنيم و امتياز را بگيريم.

اين سنگربان باتجربه در خصوص بحث خستگي تيم استقالل را گفت: به نظر من اســتقالل خســته بود و شرايط بهتري از ما داشت چون در يك ماه گذشته حتي يــك بازي تداركاتي مناســب هم

نتوانسته بوديم برگزار كنيم چون تيمهاي ليگ برتــري بــازي تداركاتــي برگزار نميكردند تيمهاي ليگ دســته اول هم درگير فشــردگي مسابقات خود بودند اما استقالل از بازيهاي ليگ قهرمانان آسيا بازگشته و در شرايط مسابقه قرار داشت و بازيكنان اين تيم در جريان بازي پا به پاي بازيكنان ذوبآهن دويدند و فوتبال خوبي هم انجام داده و موقعيتهاي مناسبي هم روي دروازه ما خلق كردند اما قسمت اين بود كه ذوبآهن برنده بازي باشد.

گــردان در خصوص عملكرد خودش گفت:برايمنشببس­يارخوبيبود­وبسيار خوشحالم كه توانستم به تيمم كمك كنم. البته ما به زودي بايد مجددا در ورزشــگاه آزادي با اســتقالل بازي كنيم. در واقع تا چهارشنبه در تهران هستيم و سپس براي بازي در ليــگ برتر مقابــل تيم گلگهر سيرجان ميرويم و سپس براي انجام بازي جامحذفيباا­ستقاللبهته­رانبرميگرد­يم. اميدوارم شرايط طوري جلو برود كه باز هم مقابل تيم بزرگ و قابل احترام استقالل به پيروزي برسيم.

شهابسالهاع­ضوتيممليبو­دهودر اين خصوص كه آيا هنوز به حضور در تيم ملي فكر ميكند؟ گفت: بازيكن تا زماني كه بازي ميكند دوســت دارد عضو تيم ملي كشورش باشد. من سالهاي زيادي عضو تيم ملي بودهام و دوســت هم دارم همچنان افتخار مليپوش بودن را داشته باشــم اما اگر هم دعوت نميشوم برايم ناراحتكنند­هنيست.

العاده حساس بر سر 3 امتياز حياتي ديدار استقالل و ذوبآهن، شاگردانفره­ادمجيديبرا­يگلزنيتنها­يكبرنامهدا­شتند.اينكهدرهرن­قطه از زمين توپ را به «قايدي» بسپارند و باشو با خالقيت و تكنيك خدادادياش، راهــي براي عبور از اليههاي مختلف دفاعــي حريف باز كند. مجيدي براي افزايشروحي­هبازيكنجوا­نش،بازوبندكاپ­يتانيراهمب­هاوسپرد.انصافاقايد­ي هم كم نگذاشــت اما... وقتي ميگوييم فوتبال يك ورزش تيمي اســت و از خالقيت فردي يك بازيكن- بدون برنامه تيمي- كاري ساخته نيست، يك آدرس و شاهد براي اثبات اين ادعا همين مسابقه استقالل و ذوبآهن است. اســتقالل در خانه و با داشتن جواهري همچون مهدي قايدي- كه يكتنه نتيجه مسابقات بزرگ را تغيير داده است - مقابل ذوبآهن هيچ كاري نكرد. آن هم در شــبي كه مهدي قايدي تمام تالشش را به كار گرفت. شماره 10 استقاللكهن­ميخواستنخس­تينكاپيتان­ياشبهخاطره­ايتلخمبدلش­ود، همه كار كرد. او همه جاي زمين بود، كرنر ميزد، كاشته ميزد، پاس ميداد، دريبلميكرد­وحتياوتميا­نداختاماتو­پدرميانالي­ههايدفاعيپ­رتعداد سفيدپوش گير ميكرد. يا اگر هم رد ميشد، با بيدقتي مهاجمان و حملهوران آبي به آسمان ميرفت! در مواردي هم درست به آن جايي ميخوردكهشه­ابگردانايس­تادهبود!درواقع «مجتبي حسيني» و مردانش، راه از كار انداختن مهدي قايدي و در نتيجه اســتقالل را خيلــي خوب به پرســپوليس و الهالل و ساير حريفانآيند­هاستقاللنش­ان دادند. جالب اينكه مجتبي حسيني با دستياري يحيي گلمحمــدي در فوتبال ايران شــناخته شــد و در آستانه دربي كمك بزرگي به استاد سابقش كرد!

مدافع‌سابق‌استقالل‌ چوكا‌را‌محكوم‌كرد‌ هادي شـكوري مدافع سـابق استقالل و تيـم ملـي كـه بـه جرگـه مربيـان پيوسـته در ابتـداي فصـل هدايـت چـوكاي تالـش را در اختيـار داشـت. شـكوري بعـد از مدتي فعاليـت در اين تيـم دسـته اولـي از جمـع چـوكا جـدا شـد. شـكوري به دليل اينكـه در مدت زمـان حضورش در شـوكا حق و حقوق خـود را دريافـت نكرد از اين باشـگاه به كميتههـاى تعييـن وضعييـت و انضباطي فدراسـيون فوتبال شكايت و چـوكا را محكـوم بـه پرداخت حقوقش كرد. گفتني اسـت مديـران چوكا ۷ روز فرصـت دارنـد تـا نسـبت بـه ايـن رأي اعتراض كنند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran