KHABAR VARZESHI

حواشي‌باز‌هم‌قو‌يتر‌از‌متن‌

5نكتهازديد­ارحساسسپاه­ان-پرسپولیس

-

باالخره نفهميديم نويدكيا قلب فوتبال ايرانه! آرامش فوتبال ايرانه! اگه چند دقيقه فوتبال ادامه پيدا ميكرد تمام لقبها رو آقاي گزارشگر بهش ميداد. رضا بهمني (زيراب)

واقعاً همه دنيا شكوه و عظمت ارتش سرخ را ديدند، بعد از گلزنى تيم حريف البته همش به كمك داور و اطرافيان چطور بازيكنان و كادر فنى باال و پايين ميپريدند. خدايا هر كس در حق پرسپوليس ظلم و ناحقى مىكند جوابش را بده. پس چى شد آقافرهاد؟! تيمى كه قايدى كاپيتانش باشه! ثابت شد آقافراز سرخپوش. علىعربلطيف(زرينشهر)

تيمــي كه به راحتي از تيم فوتبال ذوبآهن ميبازد اســم تيم را بايد بگذارن تيم بيغيرتهانه­استقالل. عليرضايي(گلوگاه)

با اين بازي كه از استقالل ديدم عمرا تو دربي نتيجه بگيريم. پرسپوليس تو اصفهان سپاهان را به توپ ميبنده ما اينجا تو زمين خودمون به ذوب ميبازيم. افتضاح.

انور لطفي (تكاب) آقاي گلمحمدي در بازي با سپاهان در تيم آشفتگي عجيبي ديده ميشد باالخص در نيمه دوم هيچكس درست سر جاي خود نبود. شما بايد دو دفاع سمت راست و چپ جذب كنيد. اميري و نعمتي بازيكنان بسيار خوبي هستند منتها در پست اصلي خود كه همانا هافبك باشند و ميتوانند خوب خط حمله را تغذيه كنند. مغانلو اص ًال خيلي ديده نشد و شما هم انگار به گلهاي برده اكتفا ميكنيد براي گلهاي بيشتر بيميل ميشــويد. شما فقط تماشاچي بوديد و هيچگونه بازيكنان را راهنمايي نميكرديد و بيتفاوت ايستاده بوديد و در آخر بازي نتوانستيد مديريت و حفظ گل كنيد و بازي به مساويكشيده­شد. كاظمكتف(شاهينشهر)

اي مكتب استقالل بپاخيز و اين تيم را از دست كساني كه از مربيگري فقط اخراج و فاميلبازيو­فيگورگرفتن­رابلدندنجا­تبده. مجيديادگار­ي(تهران)

آقاي گلمحمدي زمان پروفسور يك گل ميزديم و اگر ده نيمه هم طول ميكشيد نتيجه حفظ ميشد ولي االن پاشنه آشيل تيم شده. هر توپي رو دروازه مياد تن و بدن هوادار بايد بلرزه. دربي فصل قبل، دربي نيمفصل اول بازي با ذوبآهن، بازي با سپاهان در دقايق آخر بازي برده رو واداديد. همين دو امتياز ممكن است قهرماني را بگيره ضمناً بهمهاجمهاب­گيدازخودگذ­شتگيداشتهب­اشند. حسنساالري(شيراز)

تو را به خدا جواب من را شــفاف بديد و اينجور مربيهايي رو كه ضدفوتبال بازي ميكنند را بدنام كنيد. صد رحمت به فوتبال عربها، اونها اينجور فوتبال كثيف كه 11 نفر بذارن جلوي دروازه كم مونده بود همه تيم بريزن توي زمين 40 نفره برن توه دروازهاينا­سمشفوتباله؟ اكبررستمي(تهران)

از آقاي مجيدي ميخواهيم راه بازگشت دانشگر به تمرينات آبيها را هموار سازد. جايخاليدان­شگردرآسياو­ليگخيليبهچ­شمآمد.اينخواستهد­وستداراناس­تقالل است لذتي كه در گذشت است در انتقام نيست. فيروزگنداب­ي(خرمآباد)

خســته نباشيد خبر جان. اين تيم با گروه مرگ بازي كرد؟ آقاي قايدي چي شد؟ ديگهمنممنم­نكن. محمدمواليا­ري(تهران)

از نكات جالب در يك تيم تهراني اين اســت ديگر پزشكان تيم هم حاشيه امنيت ندارند، سابقا اعضاي هيئتمديره و مديرعامل، مربيان و بازيكنان بودند كه چند ماه يك بار عوض ميشدند اما براي دومين بار در شش، هفت ماه اخير پزشك خودش را تغيير داد، تداركاتچي را هم كه چند وقت پيش عوض كردند، االن هم قرار است مدير رسانه را عوض كنند. زمين تمرين هم كه يك ماه يك بار عوض ميشود، تنها چيزي كه در اين تيم تهراني ثبات دارد بيثباتي است! بهزادوكيلي(شهسوار)

حيف اصفهان ورزشگاه نقش جهان كه اينجور آماج حمله بازيكنان بيفرهنگ قرار گرفت. در مقابل بازي ورزشكاران پرسپوليس چيزي جز زدن و پرخاشگري نداشتند. آيارسممهما­ننواريكتكك­ارياست؟يقهگيرياست؟روزبهروزبه­جايادبوترب­يت فرهنگضدانس­انيجايگزين­بايدبشود!آقايكميتها­نضباطيلطفا­موراازماست­بيرون بكشيدوخاطي­انرامحرومك­نيدباجريمه­سنگين. كاظمهومن(بابل)

از آقاي مجيدي خواهشمنديم كه عارف غالمي را به خط حمله منتقل نمايند تا از دروازه اســتقالل دور باشــد زيرا هر وقت او در تركيب اســت تن و بدن ما ميلرزه و همينطور منتظريم تا يك گل بــه حريف تقديم كند. ببينيد چند تا بازي بهخاطر ندانمكاريغ­الميباختها­يم. عليهنرمند(شيراز)

سالم خدمت كميته محترم انضباطي! حاال كه رضاوند براي دربي محروم شده؛ چند تاازبازيكن­انپرسپوليس­راهممحرومك­نندتا.... عليرمضاني(فومن)

گلمحمــدي نبايد انگيــزه آقايي و مهديخانــي و عبدي و ســاير بازيكنان را با نيمكتنشيني نابود كند. بازي با سپاهان نعمتي و مغانلو از فرم هميشگي دور بودند و بايدتعويضم­يشدند. گلعلياميرپ­ور(الهيجان)

اگه فرهاد مربي خوبي بود وزارت نميگذاشت به استقالل برگردد. خدا به استقالل تودربيرحمك­نه. مرتضيپشنگپ­ور(ساوجبالغ)

ما هواداران دادمون رو به كي بگيم؟ يك روز سوء مديريت. يك روز سرمربي. يك روز بازيكنان. تو را به خدا يكي به ما بگه مشكل اصلي كجاست. اين همان استقالل است كه توي آسيا زيبا ميكرد تا كي بايد تحمل كرد؟ عليرضارمضا­ني(آستانهاشرف­يه)

بازهم يك شكست بيموقع ديگر فاصله و اختالف امتيازيمان با صدر را بيشتر كرد تــا خاطره تلخ ناكاميهاي گذشــته در ذهنمان دوباره تداعي شــود تا بدانيم هنوز نتوانستهاي­م از برخي شكستها درس بگيريم و آنها را ديگر تكرار نكنيم.

محمودفخرال­حاج(قم) در وجدان بيدار خود بنگريد كه الكالسيكو ايران بازي فني و زيبا و بابرنامه بود يا بــازي ذوبآهن و اســتقالل! اين تفاوت مربيان بابرنامه بــا مربيان جار و جنجالي و كريخونه!كاربهعملآي­دنهشعاروهي­اهو! مسعودوفادا­ر(قم)

دوستانرقيب­كهخودرامدع­يقهرمانيبا­شگاهيآسيام­عرفيوالهال­لراميخواهن­د قــورت دهند، از پس ذوبآهن آنهــم در آزادي، برنيامدند. جدا جوگيري هم حد و حدود و قواعدي براي خود دارد. ضمنا بيژن حيدري دو پنالتي قرمزها را ناديده گرفت وگرنه گل به خودي نعمتي هم نميتوانست سپاهان نويدكياي مدعي اخالق و فوتبال فني را نجات دهد. انشاءا... دربي ديگر حيدري داور نيست.

سيمينمسلمآ­ذر(تهران) متأسفانه بازيكنان استقالل خيلي پولكي هستن به فكر هواداران نيستند فرهاد هم با لجبازي تيم را برده به حاشيه. من ديگه اين استقالل را قبول ندارم همه به باشگاه و هوادارانخي­انتكردند. محمدسرافرا­ز(تهران)

هنوز از رفتن كمالوند چيزي نگذشته، كه فرهاد مجيدي هم تنها شده و هم دچار اشتباه. فرهاد اونجايي مرتكب اشتباه شد كه ارنج ناهمخواني جلو ذوبآهن چيدمان كرد و اما بزرگترين اشتباه او فدا كردن 3امتياز بازي با ذوب بهخاطر دربي بود. فرهاد احتياج به كمك باصالبتي دارد تا اشتباهاتش را بدون ترس به او منتقل كند.

سيامكشفيعي(اصفهان) آقاي ريگي و هافبكها خيلي كند پاسكاري ميكنند بايد به بازي سرعت بدهند تا اجازهفكركر­دنبهمدافعا­نحريفندهند. محمدسابقي(تهران)

تا بوده همين بوده باشــگاه فرهنگي! ورزشي سپاهان در بازيهاي حيثيتي مقابل پرسپوليس هميشه جنجالآفرين بوده و خواهد بود. مثل روز روشن است كه هدف آنها در اغتشاش شرمآور پايان بازي و به حاشيه بردن رقيب اصليشان در آستانه دربي است البته حســاب نويدكياي باشخصيت جدا از سياستهاي تنشزاي اين باشگاه است. اميدوارم كميته انضباطي فريب اين دغلبازيها را نخورد.

اميرحسينفر­وتن(اصفهان) حيف از اين بازي قشــنگ پرسپوليس مقابل سپاهان و آن گل زيباي آلكثير كه توسط بازيكن خودي پرپر شد. سپاهان شانس آورد از دست پرسپوليس فرار كرد در ضمن نيمه اول استقاللوذو­بآهنبازيشر­وعنشدهاستق­اللگلخورده­بود.وقتيكاپيتا­نوبزرگاستق­الل مهدي قايدي باشه راحت ميشه اين تيم مثال دوستاره بهعالوه يك ستاره ما سه ستاره رو برد مااحتياجيب­هستارهندار­يمتيمماهمه­ستارهاند. محسنميريز(تهران)

سيامك نعمتي بازيكن خوبي است اما گاهي در واپسين دقايق بازي بالي جان تيم ميشود و باعث از دست رفتن امتيازهاي حساس است. آقايحيي هم كه اصال نميداند فوتبال نود دقيقه اســت. از دســت دادن امتياز حياتي ممكن است قرمزپوشان را از قهرمانيدور­كند. قدرتقليزاد­ه(ماسال)

ضمنتشكرازب­ازيكنانباغ­يرتوباتكني­كپرسپوليسك­همقابلتيمم­نسجمسپاهان عالي بازي كردند ولي دو پنالتي صددرصد را براي پرسپوليس نگرفتند. 3 امتياز قطعي ماراداورسو­زاند. رسولشمسنصر­تي(آستانهاشرف­يه)

بازيكنان سپاهان آنقدر بيجنبه و بچه هستند كه داور تا حاال هفت امتياز بهشون بخشيدهخوبه­ولييكتوپخو­ردبهدستاحس­انپهلوانآن­همبيرونمحو­طهجريمه داشتند خودشان را ميكشتند. چطور داور پنالتي نساجي را به سود سپاهان نگرفت حرفي نزديد؟ به گواه كارشناســا­ن داوري سپاهان تا حاال هفت امتياز از داوري سود برده. مجيدسبزهپر­ور(كرج) آقاي گلمحمدي اگر مربي بود يديك گل جلو بوديد دفاعي بازي نميكرديد.

احمد سياوشي (زيراب) آقاي مجيدي شما دچار توهم شديد. قبل از بازي با ذوبآهن و دربي هم تداركات هم مدير رسانه كه خودت آوردي و هم كادر پزشكي را بيرون كردي. دشمن اين تيم شــماييد. تيمي كه محمودخان و مظلومي و مرفاوي درست كردند را خراب كرديد. اسطوره ما داشمنصور، محمودخان، جواد الليگايي وقلعهنويي ژنرال هستند ول كن برو. سعيدهمتي(بروجرد)

اين هفته بازي پرسپوليس و سپاهان بود و هفته ديگر جدال با استقالل و اين چرخه دههها ادامه دارد. روزي سكوها نام بازيكناني را صدا ميزدند كه امروز بين ما نيستند و بعضيها كه نفس را در ســينهها حبس ميكردند امروز توان حركت بدون عصا را ندارند. همه چيز ميگذرد جز خوبي و بدي انســانها. كريخواني زيباست اما حفظ حرمتهازيبا­تر. منوچهرقاسم­زاده(تهران)

بياخالقيها­بامصاحبهها­شروعوبافحا­شيدمهتلوحم­لهموتورسوا­رانبهاتوبو­س پرسپوليس ادامه يافت. در زمين هم با خطاهاي خشن حسن نيتشان را نشان دادند و در پايان بازي هم اينچنين رسم مهماننوازي را به جا آوردند! نويدكيا با همان ژست مهربان، به اين بياخالقيها هم واكنش نشان ميدهد؟! ناصر مرادي (تهران)

آقاي نويدكيا، مربي بااخالق بودن به اين معنا نيست كه فقط جلوى دوربين تلويزيون حرفهايقشنگ­وعوامپسندا­نهبزني!بهبازيكنان­تيمتيادبده­بهبازيكنان­مهمانخسته از آسيا اينجوري حملهور نشن، جوري كه نعمتي با كتف مصدوم ورزشگاه رو ترك كنه! آقاي ســاكت! حرفهاي بودن اين نيست كه فقط صعود تيمها رو تبريك بگي و قبل از هر بازي از چند تا بازيكن حريف تقدير كني! جلوى هوادار تيمت رو بگير از شب قبل از بازي و روز بازي جلوي هتل و بعد از بازي فحاشي ناموسي، تهديد و ارعاب نكنند، حرفهاي بودن و اخالقمدار بودن پيشكش، تو شهري كه به مهماننوازي معروفه مهمانكشي نكنيد.

ياسينكريمي(تهران)

مثل بيشتر مواقع كه بازي سپاهان و پرسپوليس با حواشي زيادي همراه ميشــود اين بار هم اين اتفاقات دســت از ســر اين بازي برنداشت و البته اين دفعه قبل از شروع بازي و با اتفاقاتي كه قبل از شروع اين بازي و همچنين حساسيت بيش از حدي كه رتبه اين دو تيم در جدول ايجاد كرد بود، سبب شد تا يك بار ديگر حواشي بر متن چربش پيدا كند. در مطلب زير به بررســي 5 نكته از اين مسابقهپردا­ختهايم...

خالصه بازي در طي ۰۹ دقيقه مسلما پرسپوليس بازي را بهتر از حريف آغاز كرد و در بيشتر زمينهها تيم برتر ميدان بود و اين برتري را تا زماني كه گل نخســت را هم به ثمر رساند ادامه داد اما در ادامه و بعد از گل پرســپوليس اين سپاهان بود كه توانست خود را حاكم ميدان كند و شــاگردان نويدكيا در يكسوم زمان باقيمانده تيم برتر ميدان شدند و توانستند قهرمان 4 دوره ليگ را تحت فشار بگذارند و به گل هم برسند، عملكردي كه نشان داد بيدليل نيست كه آنها در صدر جدول قرار دارند و يك مدعي جدي براي قهرماني به حساب ميآيند.

خشونت سپاهان در ۵۱ دقيقه نخست اين ديدار از هر لحاظ پر از تنش بود و متأسفانه از همان شروع بازي تعداد خطاها بيشتر از حد نرمال بود و البته در 15 دقيقه ابتدايي اين زردپوشان اصفهاني بودند كه مدام با خطاهاي متعددي كه ميكردند بازي را به سمت خشــونت سوق دادند؛ در مرور فيلم بازي متوجه خواهيد شد كه در همان 15 دقيقــه ابتدايي اين تيم چندين و چند بار با خطاهاي مكرري كه روي بازيكنانپر­سپوليسانجا­مميدادسعيد­اشتتامانعپ­يشرويحريفش­ود، اتفاقي كه باعث شد تا آخر مسابقه و حتي پايان اين ديدار تنشها باال بگيرد و خشونت حرف اول و آخر اين بازي باشد.

لك بيكار و پيام پركار در نيمه نخســت با توجه به شــكل بازي پرســپوليس و حمالتي كه قرمزپوشان روي دروازه سپاهان داشتند، حامد لك به نوعي بيكارترين بازيكن زمين بود و او در اين زمان تنها يك بار مجبور به واكنش شــد تا تنها شوتي كه توسط نورافكن به شكلي آرام به سمت چهارچوب دروازه پرسپوليس روانه شده بود را بگيرد اما در سوي مقابل پيام نيازمند در 45 دقيقهنخستي­كيازپركارت­رينبازيكنا­نزمينبودوب­ارهامجبورب­هنشان دادن واكنش در برابر حمالت و شــوتهاي پرسپوليســ­يها به سمت دروازهاش بود تا به اين ترتيب اين دو دروازهبان دو شرايط متفاوت را به خصوص در نيمه نخست تجربه كنند.

2 هافبك مياني پرسپوليس ميداندارتر از ۳ هافبك مياني سپاهان با توجه به سيستمي كه كادر فني هر دو تيم براي اين بازي در نظر گرفته بودند، سپاهان با سه هافبك مياني متشكل از كريمي، حاجصفي و سروش

رفيعــي در ميانه زمين قصد داشــت تا ميانه ميــدان را از آن خود كند و پرسپوليسهم­بادوهافبكم­يانييعنينو­راللهيوكام­يابينياچني­نايدهاي داشــت و جالب اين جا بود كه در طرح اين اســتراتژي دو هافبك مياني پرسپوليس قلدرتر و ميداندارتر از سه هافبك مياني سپاهان عمل كردند و كفه ترازو را به سود تيمشان سنگينتر كردند.

ردپاي مهاجمان تعويضي 2 تيم در نتيجه بازي به طرز جالب توجهي در هر دو گل زده اين بازي رد پاي مهاجمان تعويضي هر دو تيم به خوبي ديده ميشود. در گل اول بازي عيسي آلكثير كه بعد از مصدوميت اميد عاليشــاه به بازي آمد زننده گل پرسپوليس بود و استنلي كيروش هم كه ديرتر به زمين آمد سازنده گل سپاهان شد تا هر دو مهاجم تازهوارد و تعويضي اين دو تيم در گلزني و گلسازي تيمهايشان و ثبت نتيجه يك- يك دخيل باشند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran