KHABAR VARZESHI

بزرگ ترین آرزویم را ازدست دادم

-

شكستن مچ دستش همه آرزوهايش را بر باد داد. حرف از فرزاد ذوالقدري سرمربي و تكواندوكار­ايرانيتيمم­ليبلغارستا­ناست. او كــه با كوچ ميخواســت بــا هوگوي بلغارستان به رؤيايش رنگ واقعيت بدهد اما نشد. ذوالقدري بعد از ۵ ماه تمرين تيم مليتكواندو­يبلغارستان­بابدشانسيت­مام به انتخابي المپيك قاره اروپا نرسيد. شاگردانش هم به رغم مبارزه خوب جوركش خوبي نبودند تا جايــي كه خودش هــم ميگويــد: «در ۵ ماه نميتوانستم جادو كنم.» آنها با اين حال فرزاد را حسابياميدو­اركردندتاج­اييكهازحاا­لميخواهد برايالمپيك­پاريسبرنام­هريزيكند. چه اتفاقي افتاد كه شانس سهميه در انتخابي المپيك قاره اروپا را از دست دادي؟ متأسفم اين شانس بزرگ را از دست دادم. سه هفته پيش در تورنمنت بينالمللي اســپانيا در مبارزه با ضربه به دســت چپم و مچ دستم ترك برداشت، با برگشــت به بلغارستان در تمرين با ضربهاي كه به دستم خورد، كامال مچ دستم شكست و كميسيون پزشكي ورزشی بلغارستان در جلسهاي با بررسي شــرايط مصدوميتم اجازه حضور در مســابقات قهرماني اروپــا را به من نداد. من آمادگيام را براي مبارزه اعالم كردم و همه مسئوليت را هم به گردن گرفتماماآن­هاقبولنكرد­ند.بههرحالتصم­يمگيرنده كميته ملي المپيك و وزارت ورزش بلغارستان بود كه متأسفانه موافقت نكردند.

پسبهايندلي­لحضوردرمسا­بقاتقهرمان­ياروپا را از دست دادي؟ بله، تنها بــه همين دليل بود، متأســفانه يكي از بزرگترين آرزوهاي ورزشيام حضور در المپيك بود كه از دســت دادم و آرزو به دل ماندم. واقعا فرصت بزرگي از دســت رفــت. فقط در فرصــت مانده تكواندوكار وزن 8۵ كيلوگرم كه يك جوان 7۱ ساله است را به اردوي تيم ملي دعوت كردم و جايگزين خودم كردم، او يك بازيكن بااســتعدا­د اســت. از عملكــرد او كه تا پــاي فينال رفــت و به حريف سرشناسش باخت راضيام.

ازعملكردشا­گردانتدرمس­ابقاتقهرما­نياروپا راضيهستي؟ واقعا خوشحالم كه بچهها به خودباوري رسيدهاند. ما در بلغارستان كه مســابقات برگزار شد 2 نفر از پســران را در يكچهارم اين مســابقات داشتيم. تكواندوكار وزن 8۶- كيلوگرم تنها 2 ثانيه به پايان بازي و نزديك ســهميه المپيك بود اما در همان 2 ثانيه پاياني بازي باخت و سهميه المپيك را از دست داد. ما خيلي روي «والديمير داالكيف» حساب باز كرده بوديم، متأســفانه با اتفاقاتــي كه افتاد همه برنامههاي ما به هم ريخت.

در مجموع چهار تكواندوكار مرد و زن يك مدال برنزگرفتند؟ بله ما دو تكواندوكار مرد و دو تكواندوكار زن داشتيم. تنها در وزن 8۶ پسران مدال برنز گرفتيم. البته اگر طبق قانون هشت سال پيش بود ما با همين مدال برنز هم ســهميه المپيك را گرفته بوديم. حاال هم اميدواريم،بههرحالبيش­ازدوماهتاا­لمپيكمانده، احتمال دارد تكواندوكار­اني كه ســهميه المپيك گرفتهاند يا مصدوم شــوند يا تست دوپينگشان مثبتشود،درواقعاگرا­يناتفاقاتر­خدهدبچههاي ما شانس حضور در المپيك را دارند.

بااينحساب،پروندهحضور­تكواندوبلغ­ارستان برايحضوردر­المپيكتوكي­وبستهشد؟

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran